اخبار عمومی
اعلام وصول 2
42827
تاریخ انتشار: 1395/05/27 22:35
نصرالله عبدالهی به عنوان سرپرست جدید استقلال منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، نصرالله عبدالهی پیشکسوت باشگاه استقلال تهران به عنوان سرپرست جدید آبی‌پوشان منصوب شد.
وی جایگزین منصور پورحیدری شده است.

بیوگرافی نصرالله عبداللهی
نصرالله عبداللهی (زاده ۱۰ مهر ۱۳۲۹ تهران[۱]) سرپرست باشگاه فوتبال استقلال تهران، بازیکن پیشین این تیم و تیم ملی فوتبال ایران و مربی و کارشناس فوتبال است. عبداللهی در سال ۱۳۴۹ با تاج قهرمان آسیا شده‌است و در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین دفاع ثابت تیم ملی ایران بود ودرجام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ و ۱۹۷۲ به همراه ایران قهرمان شد و درالمپیک مونترال ۱۹۷۶ به همراه ایران شرکت کرد.
پیشینه باشگاهی
نصرالله عبداللهی دهم مهر ماه ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد. عبداللهی از جمله بازیکنانی است که فوتبال خود را دیر آغاز کرد، اما با تلاش منحصربه‌فردی که داشت توانست خیلی زود نام خود را سرزبان‌ها بیندازد و به عنوان یک مدافع قدرتمند و مستحکم در فوتبال ایران معرفی گردد.
تیم اول او حمید بود و از همین تیم به گارد پیوست، سپس پیراهن راه‌آهن را پوشید. بازی‌های عبداللهی در ترکیب راه‌آهن نظر کادر فنی باشگاه تاج را به او جلب کرد. انتقال عبداللهی به تاج نقطه عطف دوران بازیکنی او بود و عبداللهی برای سال‌ها بدل به مدافع ثابت این تیم و تیم ملی فوتبال ایران شد. عبداللهی در اواخر دوران فوتبال قهرمانی کاپیتان و همه‌کاره تیم شاهین تهران بود.
افتخارات
عبداللهی در سال‌های ۱۳۴۸ و ۱۳۴۹ مدافع تیم قهرمان ایران بوده‌است. در سال ۱۹۷۰ (۱۳۴۹) با تاج جام باشگاه‌های آسیا را فتح کرد و یک سال بعد مقام سومی باشگاه‌های آسیا را به دست آورد. قهرمانی جام حذفی با تیم‌های تاج و شاهین از دیگر افتخارات اوست. نصرالله عبداللهی آخرین کاپیتان پیش از انقلاب و نخستین کاپیتان پس از انقلاب تیم ملی ایران بوده‌است[نیازمند منبع] و همراه با ملی‌پوشان در جام جهانی ۱۹۷۸ حضور داشته‌است. عبداللهی در صعود تیم فوتبال ایران به المپیک‌های مونترال و مسکو از اعضای تیم ملی ایران بود و در تیم ملی جوانان و تیم ملی امید نیز نقش پررنگی ایفا کرده‌است.
مربی‌گری
نصرالله عبداللهی ابتدا در سال ۱۳۶۴ به عنوان سرمربی باشگاه شاهین انتخاب شد و یکبار دیگر این تیم را به رده اول فوتبال تهران رساند و دو بار پیاپی مقام نایب قهرمان تهران را بدست آورد، همچنین در فصل (۱۳۷۴–۱۳۷۳) سرمربی تیم فوتبال باشگاه استقلال تهران در لیگ آزادگان بود. بهتاش فریبا دستیار عبداللهی در آن فصل بود. عبداللهی سابقه مربی‌گری تیم فوتبال سایپا را نیز در کارنامه دارد و با این تیم در سال ۱۹۹۵ به مقام چهارم آسیا رسید. عبداللهی چند فصل نیز سرپرستی تیم استقلال را بر عهده داشته‌است.

برچسب ها:
استقلال ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*