اخبار عمومی
اعلام وصول 2
42958
تاریخ انتشار: 1395/06/01 19:20
در سومین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان خوزستان عنوان شد؛
آیت الله موسوی جزایری: رعایت حقوق مصرف کننده حق الناس است، خرید و فروش باید با نرخ هایی آسان باشد، قیمت ها باید به نحوی باشد که تولیدکننده، مصرف کننده و فروشنده متضرر نشوند و از سویی دیگر باید طوری رفتار شود که کمر مصرف کننده زیر بار فشار خم نشود و ایمان برای رعایت انصاف کافی است

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان از اهواز،سومین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان خوزستان با حضور نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه اهواز، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ، نماینده محترم شادگان در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، مدیر کل دفتر نظارت بر تشکلها و هماهنگی امور استانهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر مسئولان مربوطه در تالار امام رضا(ع)شهرک نفت اهواز و در تاریخ 30 مرداد ماه سال جاری برگزار شد.
در این مراسم مدیر کل دفتر نظارت بر تشکلها و هماهنگی امور استانهای سازمان حمایت گفت: رعایت حقوق مصرف کنندگان هزینه نیست یک درآمد پایدار است.
مجید ارغنده پور افزود: رعایت حقوق مصرف کنندگان در بین مسلمانان عمری هزار و 400 ساله دارد،رعایت حقوق مصرف کنندگان باید در جامعه رواج یابد.


در ادامه مراسم آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری اظهار داشت : برخی از راه ناشایست پول انباشت می کنند اما تجربه نشان داده که عاقبت به خیر نمی‌شوند چنین ثروت های حرامی هیچ وقت خیر و برکت ندارد و کسی با آن به جایی نمی رسد
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد : رعایت حقوق مصرف کننده حق الناس است، خرید و فروش باید با نرخ هایی آسان باشد، قیمت ها باید به نحوی باشد که تولیدکننده، مصرف کننده و فروشنده متضرر نشوند و از سویی دیگر باید طوری رفتار شود که کمر مصرف کننده زیر بار فشار خم نشود و ایمان برای رعایت انصاف کافی است.
سپس حجت الاسلام مجید ناصری نژاد با بیان اینکه حمایت از حقوق مصرف کنندگان ریشه در تاریخ اسلام دارد خاطر نشان کرد :  عدم رعایت حقوق مصرف کننده در تضاد با دین و مذهب اسلام دارد.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از مشکلات حوزه صنعت و تولید، افزود: متأسفانه در کارها جانب امانتداری، سلامت و دقت رعایت نمی شود درحالیکه در دین اسلام دراین خصوص تأکید فراوانی شده است .
وی یکی از راه های حمایت از حقوق مردم را تشکل های صنفی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سطح کلان و خرد دانست و تصریح کرد: وظیفه همه است که از تولیدات داخل حمایت کنند اما تولیدکنندگان نیز باید برای ارتقاء کیفیت کالای خود تلاش کنند.
ناصری نژاد با بیان اینکه کیفیت بد برخی کالاها، موجب بی اعتمادی مردم می شود، اذعان داشت : تولید کنندگان حق ندارند به صرف فعالیت اقتصادی کار کنند بلکه باید حقوق مردم را نیز در نظر بگیرند.
گفتنی است : در این همایش از 45 شرکت تولیدی، توزیعی و خدماتی خوزستان و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم استان تجلیل شد.


رییس انجمن  حمایت از حقوق مصرف کننده استان مسکن مهر و راههای جاده ای را بزرگترین چالش های حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده خوزستانی خواند و خواستار توجه ویژه مدیریت ارشد استان به ایجاد حل برای این معضلات شد.
وی با بیان این که انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده می تواند با عرضه محصولات و تولیدات داخلی آن راضمن معرفی به مردم مورد تقویت قرار دهد یادآور شد: امروز روز تجلیل از شرکتهای برتر استانی است که توسط کمیته ای متشکل از نمایندگان استاندارد، استانداری خوزستان ، جهاد کشاورزی و خود انجمن طی فرایندی شورایی برگزیده شده اند.
رحمانی گفت:یکی از مسایلی که برای مصرف کنندگان خوزستانی ایجاد مشکل کرده است مسکن مهر و به سامان نرسیدن آن است که باعث سردرگمی و دغدغه اعضای تعاونی مسکن مهر استان شده است؛ ضمن اینکه راه ها و جاده ها که در هر کشوری محور توسعه هستند متاسفانه در استان باعث مشکلات زیاد برای تولیدکنندگان و مردم شده و موانعی را بر سر مصرف کننده بوجود آورده است و از مدیریت ارشد استان خواهان پیگیری برای حل این معضل مهم هستیم.
در این همایش از 45 شرکت تولیدی، توزیعی و خدماتی خوزستان و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل شد.
در نخستین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان خوزستان از شرکت فولاد اکسین ، پگاه خوزستان به عنوان واحد نمونه استانی در بخش لبنیات، شرکت کشت و صنعت امیرکبیر به عنوان واحد نمونه استانی در تولید شکر سفید، شرکت کشت و صنعت گلستان دزفول به عنوان واحد نمونه استانی درتولید روغن خوراکی تجلیل شد.
شرکت های خرد صنعت ایرانیان، میرزاکوچک خان، یکتا پردازان ویرا سرای جنوب،به ظرف یاران خوزستان ، آرد جنوب ،صنعت سبز خرمشهر، ارتباطات همراه گویا اروند،نخل بستان و شرکت کشت و صنعت دعبل از دیگر واحدهای برتر معرفی شده در این همایش بودند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*