اخبار عمومی
اعلام وصول 2
42962
تاریخ انتشار: 1395/06/01 22:36
مسجدسلیمان شهری که روزی پایتخت نفتی خاورمیانه بود و پذیرای هزاران مهاجران جویای کار، اکنون مبدل به یک شهری غم زده با بالاترین نرخ بیکاری،کمترین سرانه فضای سبز و.... در سطح استان و کشور شد به راستی چرا؟

عصرجهان/میترا شیخی
کسی در خاطرش هست کی و چگونه شهر اولین ها تنزل رتبه پیدا کرد
مسجدسلیمان که روزی پایتخت نفتی خاورمیانه بود و پذیرای هزاران مهاجران جویای کار، اکنون مبدل به یک شهر غم زده با بالاترین نرخ بیکاری، خودکشی و کمترین سرانه فضای سبز و.... در سطح استان و کشور شد


اگر در شهر گذری نمائی تو دیگر نشانی از شهر اولین ها نمی یابی
به راستی چرا؟
چرا شهر اولین‌ها، بهترین‌ها، زیبا‌ترین‌ها شهری با مردمی سراسر شور و هیجان و تاثیرگذار در تاریخ کشور این روزا اوضاع خوبی ندارد؟
چرا شهر اولین‌ها کمترین سرانه فضای سبز را دارد و فاقد امکانات تفریحی-رفاهی برای نسل جوان است؟
چرا شهر اولین‌ها فاقد کارخانه های تولیدی و شرکت هائی است که بتواند نیاز جوانان جویای کار را برآورده سازد؟
چرا  پس از چند سال از کلنگ زنی پتروشیمی، تنها فعالیت مشهود این پروژه حذف و جذب نیرو است و بس؟
این همه بی عدالتی در حق مردمان این شهر از کجا آب می خورد؟
به راستی چه کسی باور می کند شهر ما مسجدسلیمان ماه ها بدون شهردار بماند؟
اولین سینما، اولین سالنهای ورزشی، اولین امکانات رفاهی ووووووو... همه به مسجدسلیمان تعلق داشتند
اکنون چه اتفاقی افتاده که نه تنها پیشرفتی در این زمینه ها صورت نگرفته بلکه همان امکانات اولی را از دست داده ایم تا حدی که امروز به شهری بدون سینما و امکانات فرهنگی و ورزشی، فاقد امکانات پزشکی شایسته و سیستم لوله کشی و فاضلاب صحیح و ... بدل شده است؟
شهر اولین ها هنوز هم با تولید ۶ درصد نفت کشور و دومین میدان گاز ترش جهان با ظرفیت ۲ تریلیون فوت مکعب، دو چشمه آب گرم، آثار باستانی بسیار کهن، طبیعت بکر بخصوص در زمستان و بهار، رودخانه ای هر چند کوچک که از ابتدا تا انتهای شهر کشیده شده، بافت شهری کاملا متفاوت از سایر شهر ها به دلیل وجود کوه در شهر و فرهنگ اصیل و کهن بختیاری و ده های پتانسیل دیگر اقتصادی در صورت همدلی مردم و مسئولین و بالا بردن با روحیه مطالبه گری در نسل می تواند به شهر پر شور و نشاط تبدیل شود.
شهرما دوباره می تواند به شهری پرشور و هیجان تبدیل شود به شرط اینکه  مدیران مدیران لایق،کارآمد و آینده نگر همین آب و خاک دست در دست هم گذاشته و با برنامه ریزی صحیح و بلند مدت بستر های فرهنگی و اقتصادی لازم را ایجاد نمایند.تا فرزندان این آب و خاک امیدوارانه قدم در راه توسعه و آبادانی آن بردارند
به امید آن روز...
 

برچسب ها:
مسجد سلیمان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*