اخبار عمومی
اعلام وصول 2
42964
تاریخ انتشار: 1395/06/01 23:32
آیا پیش بینی منتقدان و مخالفان غلامرضا تاجگردون مبنی بر انتخاباتی و تبلیغاتی بودن سفر قبلی وزیر کار به گچساران تحقق پیدا کرده است؟آیا این نامه در راستای بحث حقوقان نجومی سازمان بیمه که زیر مجموعه وزارت علی ربیعی بوده و نشان دهنده ادامه دار بودن اختلافات سیاسی تاجگردون و دولت است؟

عصرجهان-غلامرضا تاجگردون که روزی وزیر کار را به پرواز مستقیم از تهران به گچساران آورد ۹ ماه بعد اعلام نمود در سفر چند روز دیگر ربیعی به کهگیلویه و بویراحمد پیشاپیش از عدم حضورم در برنامه‌های حضور ایشان پوزش می‌طلبم.
علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی روز ۲۸ آبان سال گذشته همراه با غلامرضا تاجگردون به صورت مستقیم از فرودگاه تهران وارد گچساران شد که این اقدام اعتراض شدید نماینده بویراحمد و دنا و کهگیلویه بزرگ را به همراه داشت.
این سفر به منظور سخنرانی در همایش چند هزار نفری کارگران گچسارانی به مناسبت سالروز تصویب قانون کار تدارک دیده شد اما شاید آن روزها تنها موردی که بیشتر مد نظر و خواست کارگران و نماینده شهرستان بود بحث مصوبه یکسان سازی حقوق کارگران و درخواست از وزیر برای به سرانجام رسیدن این مصوبه بود که وزیر کار در این همایش در سخنرانی احساسی خود را کارگر زاده و پرورش یافته جامعه کارگری خواند تا امیدها در دل کارگران بیشتر زنده شود که وزیری از جنس آنان قطعا برای کارگران قدم های مثبتی خواهد برداشت.


این همایش که در آستانه انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی برگزار گردید باعث شد منتقدان غلامرضا تاجگردون آوردن وزیر به شهرستان و دادن وعده های خوشرنگ به کارگرانی که قشر مستضعف جامعه محسوب شده و همواره پیگیر مشکلات رفاهی و شغلی خود هستند را نوعی شوی تبلیغاتی خوانده و تاکید کردند از آمدن وزیر هیچ سودی عاید کارگران نخواهد شد.و همان هم شد و چیزی جزء تبلیغات انتخاباتی نبود.
اکنون بعد از گذشت حدود ۹ ماه از سفر وزیر کار تا قبل از انتشار نامه غلامرضا تاجگردون خطاب به استاندار پیرامون سفر وزیر کار خود کارگران به این موضوع پی برده بودند که آقای وزیر برای آنان گامی برنداشته و مورد بی مهری قرار گرفته اند اما این نامه از سوی نماینده به صورت رسمی این موضوع تایید کرد.


نامه غلامرضا تاجگردون خطاب به استاندار در مورد سفر وزیر کار به استان نکات قابل تاملی دارد از جمله تاکید بر این موضوع که  به دلیل به سرانجام نرسیدن وعده های سال گذشته وزیر از وی درخواست مطالبه جدید نگردد زیرا وی بدقول بوده و قطعا در موارد جدید نیز بدقولی خواهد کرد و آنگاه شرمنده مردم خواهید شد.
تاجگردون در مورد مهمترین درخواست خود و کارگران از ربیعی یعنی مصوبه یکسان سازی حقوق آورده است:مقرر شد وزیر در جهت همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران نفت همکاری کنند که کوچک‌ترین قدمی برنداشته.
اکنون سوالهایی که در ذهن خوانندگان نامه نماینده گچساران و باشت خطاب به استاندار پیرامون سفر وزیر کار به وجود می آید این است که :
آیا تاجگردون به خاطر بدقولی و بی مهری وزیر کار در پیگیری مصوبه همسان سازی و احداث خانه امید برای بازنشستگان شرمنده کارگران و بازنشستگان قرار گرفته است؟


آیا پیش بینی منتقدان و مخالفان غلامرضا تاجگردون مبنی بر انتخاباتی و تبلیغاتی بودن سفر وزیر کار به گچساران تحقق پیدا کرده است؟
آیا این نامه در راستای بحث حقوقان نجومی سازمان بیمه که زیر مجموعه وزارت علی ربیعی بوده و نشان دهنده ادامه دار بودن اختلافات سیاسی تاجگردون و دولت است؟
آیا اینکه وزیر کار در گچساران در جمع هزاران کارگر به آنان قول می دهد که همراه با نماینده گچساران و باشت در تهران پیگیر مصوبه یکسان سازی بوده اما بعد از گذشت ۹ ماه،غلامرضا تاجگردون تایید می نماید که وی کوچکترین قدمی در این زمینه بر نداشته است عملا وزیر کار به کارگران گچسارانی دروغ گفته است؟
اگر تاج گردون اعلام می دارد هیچ یک از وعده های پارسال وزیرکار محقق نشده است چرا تعلل می نمائید و طرح سوال و استیضاح ایشان را پیگیری نمی کند یا باید این نامه تاج گردون به استاندار را یک شوی تبلیغی دیگر بدانیم؟
و در پایان شاید کارگرانی که وزیر کار را کارگر زاده و بزرگ شده جامعه کارگری و به عبارتی از خود می دانستند برایشان بسیار سخت باشد که این گونه مورد بی مهری قرار گرفته اند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*