اخبار عمومی
اعلام وصول 2
42972
تاریخ انتشار: 1395/06/02 10:51
آرامش قبل از طوفان در باشگاه نفت آبادان
تیم فوتبال صنعت نفت آبادان برای ادامه حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور با مشکلات جدی مالی روبه‌رو شده است.

عصرجهان-اواخر اردیبهشت ماه سال جاری بود که موجی از شادی و شعف شهر آبادان را به واسطه صعود شیرین طلایی‌پوشان آبادانی به لیگ برتر فوتبال کشور فرا گرفت و یک صدا در این شهر فوتبال کشور طنین انداز شد، «ما آمدیم».
اینجا بود که فوتبال ایران حضور آبادان را به سطح اول این رشته در کشور تبریک گفت و قول و مساعدت‌های مسؤولان شهرستان، استان و وزارت نفت برای حمایت از این تیم محبوب و مردمی به سمت این باشگاه گسیل یافت که مشخص نشد این الفاظ در اثر جو گرفتگی صورت گرفت و یا نیت به حمایت از ته دل بود.
لیگ برتر آغاز و نفت فراتر از انتظارات ظاهر شد و هوادارانش برای دو پیروزی بزرگ مقابل دو تیم همیشه مدعی به خیابان‌ها ریختند و پس از مدت‌ها ورزشگاه تختی آبادان مملو از عاشقان زردطلایی شد و خیابان‌های آبادان در جشن و شادی تنها دلخوشی مردم این شهر فرو رفت.
اما دیری نگذشت که جرقه‌های طوفانی که فصل گذشته دامان تیم نفت تهران را گرفت، در باشگاه نفت آبادان به گوش رسید و خبر از موانع قانونی برای کمک مالی وزارت نفت به تنها نماینده خود در لیگ برتر فوتبال کشور داد.
در حالی که در آخرین بازی نفتی‌ها در لیگ دسته اول که منجر به صعودشان به لیگ برتر شد، رئیس امور ورزش وزارت نفت، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، قول مساعد داده بود که این وزارتخانه در هر یک از شهرهای نفتی کشور از یک تیم در حوزه حرفه‌ای ورزش حمایت خواهد کرد.
اما عدم پوشاندن جامه عمل به این گفته مسؤولان وزارت نفت، صنعت نفت آبادان را به جایی سوق خواهد داد که سال‌ها مردم آبادان با آن درگیر هستند و گویا این مشکلات به زودی دهان باز خواهد کرد زخم آن گریبان همه دوست‌داران و دست‌اندرکاران این تیم را در آبادان خواهد گرفت.
در این بین سکوت مسؤولان شهرستان و استان، از جمله نمایندگان مردم در خانه ملت، فرماندار آبادان و استاندار خوزستان و معاون وی، که سال گذشته در انتقادات به عملکرد این باشگاه بارها جو را برای این تیم سنگین کرده بودند، در نوع خود بسیار معنادار است.
اکنون دلسوزانی که برای هواداران مظلوم این تیم دل می‌سوزانند، پشت دیوار بلند تخریب پنهان شده‌اند و کاری از آنها برای خروج نماینده محبوب آبادانی‌ها از بحران مالی فوتبال ایران، برنمی‌آید.
و باز هم در اینجا به نقش مردمی اشاره می‌کنیم، که در عین حال که به قدر کافی مواد سمی حاصل از دود پالایشگاه نفت آبادان را استشمام می‌کنند و کمترین سهم ممکن از موضوع اشتغال و اقتصاد این کارخانه عظیم را دارند، باید برای کمترین حق و حقوق خود که همانا فراهم‌آوری امکانات رفاهی و تفریحی است، به التماس مسؤولان در حوزه نفت افتاده و از آنها حق ناچیز خود را طلب کنند.
البته این موضوع به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که روز گذشته مدیرعامل باشگاه صنعت نفت با گردآوری مجموعه تیم‌های پایه صنعت نفت، از وضعیت اسفناک مالی باشگاه صنعت نفت با آنها سخن گفت و عنوان کرد که در سال جاری امکان تیم‌داری و هزینه کردن در رده‌های پایه وجود ندارد.
بحران مالی که گریبان باشگاه صنعت نفت آبادان را خواهد گرفت و تعطیلی رده‌های پایه و در بهترین حالت، تضعیف شدید این تیم‌ها، از نتایج الطاف مسؤ‌ولان در شهرستان، استان و وزارت نفت است که علاوه بر بی مهری‌های فراوان این مجموعه به شهر آبادان، این موضوع نیز مزید بر علت خواهد شد.
این در حالی‌ است که تیم موفق صنعت نفت آبادان با هزینه‌ای بالغ بر هشتاد میلیارد ریال، کل قراردادهای فصل جاری خود را بسته است و در مقایسه با تیم‌های نظیر استقلال، ماشین‌سازی، تراکتورسازی، گسترش فولاد، پیکان، پرسپولیس و سپاهان یکی از کم هزینه‌ترین تیم‌ها در لیگ برتر بوده که از موفقیت چشمگیری تا اینجای کار بهره برده است.
همچنین سخنی نیز با نمایندگان آبادان در مجلس خواهیم داشت، اکنون که این تیم در راه موفقیت و شاد کردن دل مردم گام برداشته است، این شما هستید که به جان این تیم افتاده‌اید و با خواسته‌های نا به جای خود در بحث تغییرات گسترده در این باشگاه، به جای تقویت و یاری رساندن، قصد تخریب خانه‌ای را دارید که خشت خشت آن با خون دل هواداران مظلوم آبادانی ساخته شده است.
مسؤولان، دلسوزان و دایه‌های عزیز تر از مادر، مردم آبادان و تیم محبوبشان اکنون نیازمند یاری شما هستند، ما نمیخواهیم زمانی برسد که بر سنگ قبر مرده‌ای بگریید، بلکه علاج پیش از واقعه موضوعی است که از شما انتظار می‌رود و امیدواریم پیش از آن که دیر شود، هر چه زودتر تمهیدی بیاندیشید.
این یادداشت سرآغازی بود برای باز کردن موضوعی کهنه و زخمی عمیق که سال‌هاست ورزش‌دوستان آبادانی با آن دست به گریبان هستند، امیدواریم رسانه‌های شهرستان و استان، در احقاق حقوق مردم آبادان و احیای تیم صنعت نفت گام‌های مثبتی برداشته و علاقه‌مندان این تیم نیز در راستای محقق شدن مطالبات خود از حوزه ورزش نفت گام بردارند.
-------------------------
یادداشت: علی دایلی/فارس
------------------------

برچسب ها:
صنعت نفت ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


بهروز
|
Iran
|
1395/06/03 08:48
  +0

  -0
پاسخ
لااقل اونقدر مرد باشید که اگر نمیتوانند یا بهتر بگویم نمیخواهند این تیم موفق شود و نمیخواهند حمایت مالی کنند همین الان تیم از ادامه بازیها انصراف دهد که این آبرومندانه تر خواهد بود تا اینکه با همه مشکلات مالی به بازیها ادامه بدیم و در آخر هم به لیگ یک سقوط کنیم .

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*