اخبار عمومی
اعلام وصول 2
42975
تاریخ انتشار: 1395/06/02 11:07
دومین سفر وزیرکار دولت یازدهم به کهگیلویه و بویراحمد در حالی که تاکنون انجام نشده است، حاشیه ساز شد.

عصرجهان-پس از آنکه استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد ربیعی در هفته دولت مهمان کهگیلویه و بویراحمد است، غلامرضا تاج گردون در نامه ای ضمن انتقاد شدید از وعده های اجرایی نشده وزیر کار، از استاندار خواست این سفر صورت نگیرد.

موضوع به سفر قبل وزیر کار بر می گردد که وی با همراهی تاج گردون در آبان ماه سال ۹۴ مستقیما از تهران به گچساران پرواز کرد و کلنگ پلی کلینیک تأمین اجتماعی گچساران به زمین زد و ربیعی برای خانه امید برای بازنشستگان و همچنین سالن ورزشی کارگران و همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران نفت قول هایی داد اما بقول تاج گردون کوچکترین اقدامی درباره هیچ کدام نشده است.

DSC_0048-452x300

سفر قبلی به دلیل رعایت نشدن روال معمول سفر مسئولان کشور که از مرکز استان شروع نشده بود با واکنش ها و انتقادات زاید همراه بود و در این میان بیشتر انتقادات متوجه غلام محمد زارعی بود که مخالفان وی با شاه کلید “عزت بویراحمد” را بیش از هر زمان دیگری به وی تاختند و البته زارعی نیز در استقبال سردی از وزیر در سالن ارشاد یاسوج صریحا نسبت به این رفتار وزیر انتقاد کرد.

DSC_01101-452x300

DSC_01041-452x300

هر چند استاندار در آن تاریخ در خارج از کشور و در سرمای اُمْسْک روسیه بسر می برد، اما وی هم از این موج انتقادات بی نصیب نماند و در این میان تاج گردون یکه تاز عرصه سیاست بود که بنرهای شهر گچساران و استقبال باشکوه از وزیر فرصت مغتنمی را برای وی و هوادارنش برای بهره وری در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی ایجاد کرده بود.

اما با گذشت تقریبا ۹ ماه از آن سفر که اکنون تاج گردون بر بی حاصل بودن آن تاکید دارد و سفر جدید ربیعی را نیز از پیش قضاوت کرده و بی ثمر می داند، نامه وی از چند بعد قابل بررسی است:

۱ – در حالی که شخص اول اجرایی در هر استان، استاندار است، تاج گردون در این نامه به گونه ای قلم فرسایی کرده است که گویی از جانب یک مقام بالادستی سخن می گوید و استاندار زیر نظر وی است!

در این باره باید منتظر بود و دید آیا استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خواست تاج گردون چراغ سبز می دهد و دعوتنامه اش را از وزیر پس می گیرد یا اینکه ربیعی می آید و بازهم ممکن است وعده های بی پشتوانه به مردم بدهد!

DSCF6376-400x300

۲ – تاج گردون در بخشی از نامه خود تاکید کرده است؛ علیرغم پیگیری مکرر این‌جانب (اگرچه از استان نیز کسی پیگیری نکرد) تاکنون کوچک‌ترین اقدامی صورت نگرفته است! که این موضوع یک نوع انتقاد صریح به عملکرد مسئولان استانی است و از ضعف در این قسمت پرده برداری می کند.

 اینکه نمایندگان بارها به مدیریت های استانی تاخته اند و تنها خود را عامل پیگیری امور معرفی کرده اند نیز خود چالش دیگری است که باید موضع مسئولان وزارتی و استانداری در قبال عملکرد این طیف مدیران جویا شد و به حقیقت پی برد که آیا نمایندگان واقعا ناجی اند یا از خود ناجی ساخته اند!

DSC_0061-452x300

۳ – نماینده گچساران و باشت در این نامه امور مربوط به سایر شهرستان ها را نادیده گرفته و فقط به مطالبات حوزه خود نگاه کرده است که این موضع گیری نیز با واکنش هایی روبرو شده است و ممکن است واکنش رسمی تری داشته باشد.

۴ – نامه تاجگردون به نوعی بیانگر بی تفاوتی دولت نسبت به وعده های داده شده است و در حالی که امروز دولت زیر تیغ منتقدان سیاسی خود است این نامه شاید بهترین سند برای مخالفان دولت باشد و نگارش ان از سوی کسی که مدعی حمایت از دولت است منطقی بنظر نمی رسد و گویا ایشون به اپوزوسیون دولت تبدیل شده است.

برخی ها معتقدند سفر رئیس جمهور به استان به مذاق نماینده گچساران خوش نیامده و همین باعث شده که وی دست به چنین حرکتی بزند

پیرامون این نامه یک سوال اساسی تر که تاج گردون باید به آن پاسخ بدهد اینکه چرا با وجود خلف وعده های مکرر از جانب وزیر هیچگاه از ابزارهای نظارتی مجلس از جمله تذکر، سوال و استیضاح استفاده نکرده است و توجیه همراهی با دولت نیز پذیرفتنی نیست چرا که وی با رای مردم انتخاب شده است و اتفاقا ترمیم افراد ضعیف در کابینه نیز به سود دولت خواهد بود



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*