اخبار عمومی
اعلام وصول 2
43000
تاریخ انتشار: 1395/06/03 12:28
عملیات مشترک نیروهای ویژه ارتش ترکیه و نیروی هوایی به اصطلاح ائتلاف بین المللی در منطقه جرابلس با هدف پاکسازی این منطقه از عناصر ( گروه تکفیری صهیونیستی ) داعش آغاز شد.

عصرجهان-پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه گزارش داد:نیروهای ویژه ارتش ترکیه امروز وارد خاک سوریه شدند.

12:40 شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد تانک های ترکیه وارد سوریه شدند.
12:00 شبکه تلویزیونی ان تی وی ترکیه امروز به نقل از منابع نظامی این کشور  اعلام کرد عملیات پاکسازی جرابلس از عناصر داعش ممکن است تا بیش از دو هفته به طول بینجامد. 
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو ، شبکه تلویزیونی خصوصی ان تی وی امروز به نقل از برخی منابع نظامی ارتش ترکیه اعلام کرد این عملیات احتمالا پانزده روز به طول خواهد انجامید و هدف از آن آزادسازی کامل شهر جرابلس از اشغال نیروهای داعش و پیشروی به سمت مقر اصلی تروریستها در شهر رقه در شمال سوریه خواهد بود. 
11:30  وزیر کشور ترکیه اعلام کرد این کشور از مخالفان میانه رو در سوریه حمایت و در اجرای عملیات با نیروهای ائتلاف همکاری می کند. ما نمی توانیم در برابر خطرات آشکاری که ترکیه را تهدید می کند سکوت اختیار کنیم. 
وی افزود: عملیات نظامی را با همکاری ائتلاف بین المللی در جرابلس به اجرا در می آوریم.
11:05 به گزارش خبرگزاری رویترز، شاهدان و منابع نظامی از حمله خمپاره ای گروه تروریستی داعش به ترکیه خبر دادند و اعلام کردند این خمپاره به محوطه ای خالی در نزدیکی شهر کارکامیش اصابت کرده است. 
11:00 روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه از پیشروی نیروهای زرهی ارتش ترکیه به سوی مرز سوریه خبر داد.به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه، تانک های ارتش ترکیه از ساعت 8:30 امروز به وقت محلی ( 10 به وقت تهران ) به سوی نقطه صفر مرزی در مقابل منطقه جرابلس سوریه حرکت کردند. منابع نظامی ترکیه به سی ان ان ترک گفتند که تانک ها با هدف تامین امنیت، در منطقه مرزی مستقر شده اند. عملیات نیروهای ارتش ترکیه در جرابلس از ساعت 4 بامداد به وقت محلی آغاز شده است.توپخانه ارتش ترکیه نیز این منطقه را به شدت گلوله باران کرده است.به گفته منابع نظامی عملیات با پشتیبانی هوایی نیروهای ائتلاف صورت می گیرد و  از ساعت 6:08 به وقت محلی جنگنده های اف 16 نیروی هوایی ترکیه نیز در عملیات هوایی مشارکت کرده اند.
10:00  منابع نظامی  ترکیه اعلام کردند : تانکهای این کشور با عبور از مرزهای ترکیه - سوریه وارد خاک سوریه شدند اما خبرگزاری رویترز اعلام کرد تانک های ترکیه به مرز سوریه نزدیک شده اند اما هنوز از آن عبور نکرده اند. 
09:30  هواپیماهای جنگی ترکیه باردیگر حملاتی در اطراف جرابلس در شمال سوریه انجام دادند و تانک های ارتش ترکیه نیز اهداف داعش را در مرزها گلوله باران کردند.
09:10  منابع نظامی در ترکیه اعلام کردند: هدف از عملیات در سوریه تضمین امنیت مرزی و یکپارچگی ارضی سوریه و حمایت از ائتلاف علیه داعش است.
08:55 روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه در گزارشی درباره ورود نیروهای ویژه ارتش ترکیه به سوریه ، نوشت: عملیات برون مرزی ارتش ترکیه در چارچوب حق دفاع مشروع اجرا می شود. 
08:50  منابع نظامی در ترکیه اعلام کردند: 63 موضع گروه تروریستی داعش در شمال سوریه 224 بار هدف حملات خمپاره ای قرار گرفته و گلوله باران شده است. 
08:40 منابعی نظامی اعلام کردند: جنگنده های ترکیه و ائتلاف [به اصطلاح] آمریکایی چهار حمله هوایی به مواضع گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش در جرابلس در شمال سوریه انجام دادند.
08:30 عملیات مشترک نیروهای ویژه ارتش ترکیه و نیروی هوایی به اصطلاح ائتلاف بین المللی در منطقه جرابلس از توابع حلب با هدف پاکسازی این منطقه از عناصر ( گروه تکفیری صهیونیستی ) داعش آغاز شد. 
عملیات از ساعت 4 بامداد به وقت محلی (5:30 به وقت تهران) آغاز شد.
همزمان توپخانه ارتش ترکیه نیز حملات سنگین را به مواضع داعش در جرابلس آغاز کرده است.
ملیت نوشت : هدف عملیات علاوه بر پاکسازی منطقه مرزی از عناصر تروریست ، تامین امنیت مرزی و حمایت از تمامیت ارضی سوریه است. 
یکی دیگر از اهداف عملیات جلوگیری از آغاز موج جدید مهاجرت ، انتقال کمک های انسان دوستانه به مردم منطقه است.
08:00 ترکیه از آغاز عملیات پاکسازی جرابلس از عناصر داعش خبر داد
در همین حال دفتر نخست وزیری ترکیه از آغاز عملیات مشترک ارتش و نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا برای پاکسازی شهرک مرزی جرابلس در خاک سوریه از اشغال داعش خبر داد. 
دربیانیه دفتر نخست وزیری ترکیه آمده است عملیات پاکسازی شهرک مرزی جرابلس از عناصر داعش راس ساعت چهار صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی آغاز شد و در این مرحله پس از بمباران مواضع داعش در این شهر توسط جنگنده بمب افکن های ارتش ، یگان های توپخانه جرابلس را هدف گلوله باران سنگین قرار دادند. 
هنوز گزارشی درباره عبور نیروهای نظامی ترکیه یا نیروهای مخالف سوری مورد حمایت ترکیه از خطوط مرزی دریافت نشده است . 
هدف از این عملیات پاکسازی مرز ترکیه از سازمان های تروریستی و افزایش ضریب امنیتی مرزی و نیز حمایت از تمامیت ارضی سوریه اعلام شده است.منبع/ خبرگزاری صدا و سیما


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*