اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4363
تاریخ انتشار: 1394/01/24 23:06
درخشش لژيونرهاي چند مليتي و آتشفشان فولاد
هفته بيست و پنجم مسابقات ليگ، نه تنها گره اي از سرنوشت قهرمان نگشود، بلکه به واسطه برد تيم هاي سوم و چهارم برابر تيم‌هاي اول و دوم رقابت را در صدر از انحصار نفت‌تهران و تراکتورسازي خارج کرد.

عصرجهان/ورزش سه، در مسابقات این هفته لیگ، برد سپاهان برابر تراکتورسازی و نفت برابر فولاد آن هم بعد از 19 بازی بی شکست در عرصه لیگ قابل توجه و شایسته بود و سایپا هم با پیروزی 3 ـ صفر برابر صبا بهترین برد لیگ را ثبت کرد.
این هفته ، بازیکنان خارجی عملکرد جالب توجهی داشتند و تقریباکثریت با آنهاست .

دروازه‌بان

علیرضا سلیمی(فولادخوزستان): رکورددار کلین شیث در لیگ‌برتر، دروازه خود را به روی بهترین تیم لیگ بسته نگه داشت.او به خصوص روی سانترهای ارسالی و خروج ها خوب بود آنقدر که گلر منتخب را در میان خیل رقبایی مثل روشنگر ، گیورگیف ، ننزیچ و فلاح زاده به او بدهیم .


دفاع چپ

حمیدرضا علی‌عسگر(پرسپولیس): بعد از مدت ها، غروب بازی قابل توجهی برای سرخ ها در اهواز انجام داد و پاس تنها گل پرسپولیس در دقیقه 48 ارسال کرد.علی عسگر که یکی از باتجربه هاست همیشه باید مثل بازی دیروز بازی کند .


دفاع های میانی

ایگور پراهیچ (پدیده): مرزبان، عملکرد دفاع میانی خارجی تیم خود را می‌ ستاید و او را برابر پیکان بهترین بازیکن میدان می‌ داند.این مدافع اهل منطقه بالکان در وزهای نداری معرفت خود را نشان داد و یکی از بهترین های تیمش در مسابقه ای بود که پیکان با همه وجود برای سه امتیازش می جنگید .

لئوناردو مساریچ (فولاد): با هدایت فوق العاده تیم فولاد، برای نفت عالی نشان داد. او را می‌ توان حتی بهترین مدافع لیگ تا اینجای کار دانست.مساریچ مقابل حملات دامنه دار و پرتعداد نفت هرگز تسلیم نشد و تا دقیقه 90 از دروزاه تیم محافظت کرد .

دفاع راست

دانیال اسماعیل زاده (ذوب‌آهن): تعویض طلایی گل‌محمدی، جوان جویای نامی بود که گل مساوی این تیم را به ذوب‌آهن زد. او که فقط نیم ساعت در بازی حضور داشت علاوه برگل زده ، دو موقعیت هم روی دروزاه استقلال بزرگ خلق کرد .


هافبک چپ

علی زینالی (سایپا): هافبک چپی که به زدن گل های زیبای مشهور است در بازی مقابل صبا بهترین بازیکن تیمش بود . زینالی از چپ پاهای خوب فوتبال ماست که باید پیشرفت او و درخشش اش در این فصل را ستود .

هافبک میانی

ماتیاس چاگو(فولاد):
پاس عمقی استثنایی او قفل دروازه نفت را باز کرد و باعث شد حریف بعد از 19 هفته با طعم شکست آشنا شود . چاگو در همه این فصل برای فولا خوب کار کرده و هفته قبل نیز گل پیروزی تیمش مقابل استقلال را به ثمر رسانده بود.

هافبک راست

وحید امیری (نفت‌تهران):
اگرچه نفت بازی را به فولاد واگذار کرد اما او و حسین ابراهیمی  در همه لحظات خطری دایمی برای مدافعان حریف بودند . اگر هم تیمی ها قدر پاس های امیری را می دانستند نفت بازنده از زمین برون نمی آمد .


مهاجمان

محمد ابراهیمی(گسترش فولاد): رفته رفته به روزهایی برمی گردد که به تیم‌ملی دعوت شد. یک گل عالی زد و روی گل دیگر تاثیر داشت و البته خروج او باعث ضعف شدید تیمش شد .


لوسیانو پریرا (سپاهان): نه تنها با گلش، سپاهان را به بازی برگرداند که پاس گل دوم را هم به رسول نویدکیا داد. او که فصل خوبی را پشت سر نگذاشته دیروز فوق العاده کار کرد.


فرزاد حاتمی (ملوان): با وجود باخت تیم ملوان، باز هم گل زد. او یک گل تماشایی در این بازی به ثمر رساند و در ثانیه های پایانی می توانست نتیجه را برابر کند. حاتمی با پرس روی مدافعان حریف یک خطر دائمی برای گسترشی ها بود.

مردانی چون: سیدمهدی مومنی (استقلال‌خوزستان)، احمد آل‌نعمه (فولاد)، ابراهیم صادقی (سایپا)، حسین ابراهیمی (نفت‌تهران)، قاسم حدادی فر(ذوب‌آهن)، سوشا مکانی(پرسپولیس)، کارلوس سانتوز(ذوب‌آهن) و حامد فلاح زاده (سایپا)، گئورگیف (نفت‌مسجدسلیمان)، ننزیچ (راه‌آهن) می‌ توانستند در تیم منتخب هفته حضور داشته باشند.

بهترین بازیکن: لوسیانو پریرا، بازیکن برزیلی سپاهان که در بازی حساس صدر جدولی مقابل تراکتور گل اول این تیم را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و پاس گل دوم این تیم را نیز برای نویدکیا ارسال کرد. پنالتی گل شده توسط پریرا با خطایی که روی خودش انجام شده بود برای سپاهان به دست آمد.

بهترین تیم: فولاد خوزستان، با پیروزی یک ـ صفر برابر نفت، در تهران فاصله خود را تا صدرجدول به 4 امتیاز تقلیل داد. نفت 19 هفته بی شکست بود. عملکرد سپاهان و سایپا هم در این عرصه قابل تقدیر بود.

بهترین مربی: دراگان اسکوچیچ، در زمانی که فولاد به دلایل مختلف دچار فقر بضاعت انسانی شده، برد برابر نفت‌تهران که این روزها به تیم های قدرتمند آسیایی هم راه نمی‌ دهد کار سختی بود که از عهده او برآمد، از مجید جلالی و حسین فرکی هم می‌ توان در این عرصه تقدیر کرد.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*