اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4387
تاریخ انتشار: 1394/01/25 21:40
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته ۲۴۲ کودک کار و خیابانی در این استان شناسایی شده است.

عصرجهان: حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان افزود: ساماندهی کودکان کار و خیابانی دارای یک فرآیند به هم پیوسته و زنجیروار است و هرگونه کم کاری و سهل‌انگاری از سوی دستگاه‌های متولی در ساماندهی آنها غیرقابل توجیه است.

وی اظهار کرد: بدون شک هرگونه کم‌کاری و بی‌توجهی در این راستا نیز موجب ایجاد اختلال و بی نظمی در ساختار کلی آن خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهزیستی به تنهایی قادر به ساماندهی، شناسایی و آسیب‌شناسی معضل کودکان کار و خیابانی نیست، خاطرنشان کرد: آمار این کودکان در سال گذشته نسبت به سال 92 روند افزایشی داشته است.

میرمحمدی تصریح کرد: بر اساس آمار ارایه شده از سوی بهزیستی تعداد کودکان کار و خیابانی شناسایی شده در سال گذشته 242 نفر بود که از این تعداد 199 نفر پسر و 43 نفر نیز دختر بودند.

وی از افزایش 70 نفری کودکان کار و خیابانی در سال گذشته نسبت به سال 92 خبر داد و اظهار کرد: در حالی که هنوز آمار دقیقی از کودکان کار و خیابانی در دست نیست و همین موضوع نیز رسیدگی به وضعیت آنها را تا حدود زیادی با چالش مواجه کرده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساختار فرهنگی حاکم بر استان و فقر و محرومیت خانواده‌ها به ویژه در حاشیه شهرها، ادامه داد: بیشتر این کودکان به عنوان نان آور خانواده چاره‌ای جز تحمل سختی و امرار معاش برای خانواده‌های خود ندارند.

میرمحمدی اضافه کرد: باید سایر دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی سازمان بهزیستی را برای ساماندهی و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی فراروی این کودکان یاری دهند.منبع:ایسنا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*