اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4389
تاریخ انتشار: 1394/01/25 16:53
معاون عملیات پرواز شرکت ایران ایرتور با اشاره به جزئیات بروز نقص فنی در پرواز تهران - اهواز، گفت: در زمان فرود هواپیما به دلیل نقص فنی اهرم ارابه فرود به درستی کار نمی‌کند.

به گزارش عصرجهان، فرهاد آزادی  درباره نقص فنی در پرواز تهران-اهواز هواپیمایی ایران ایرتور، گفت: پرواز شماره ۸۰۵۶ در مسیر تهران - اهواز که در ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه دیروز تهران را به مقصد اهواز ترک کرد، درزمان فرود با مشکل بازشدن چرخ هواپیما مواجه شد.

وی با بیان اینکه این هواپیما از نوع MD۸۲ بوده است و صلاحیت پروازی آن برای شرکت محرز شده بود، بیان کرد: این هواپیما روز قبل از این پرواز، و حتی همان روز، بدون هیچ مشکلی پرواز داشته است اما در این پرواز به دلیل نقص فنی اهرم ارابه فرود به درستی کار نمی‌کند و چرخ‌ها باز نمی شود.

معاون عملیات پرواز شرکت ایران ایرتور با اشاره به اینکه در این مواقع خلبان‌ها باید یکسری دستورالعمل‌ها را انجام دهند، اظهار داشت: مطابق با دستورالعمل خلبان در این زمان باید سوخت را در آسمان کم کند و اقدماتی را بنابر دستورالعمل برای باز شدن چرخ‌ها انجام دهد که خلبان این پرواز هم به مدت ۴۵ دقیقه این کار را در آسمان اهواز انجام داد.

آزادی با اعلام اینکه سرانجام با سیستم اضطراری چرخ های هواپیما باز شد و هواپیما به سلامت در فرودگاه اهواز به زمین نشست، تصریح کرد: امروز هم این هواپیما از فرودگاه اهواز بدون مسافر به تهران بازگشت و یکساعت پیش در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست تا مسئولان فنی شرکت آن را بازرسی کنند.

وی تصریح کرد: برای مسافرانی که قرار بود در زمان بازگشت به تهران از این هواپیما استفاده کنند هم هواپیمای جایگزین در نظرگرفته شد و مسافران پرواز اهواز - تهران با هواپیمای جدید به تهران منتقل شدند.

معاون عملیات پرواز شرکت ایران ایرتور در خصوص رسیدگی به مسافران پرواز تهران - اهواز، بیان کرد: در مسافران حالت اضطراب و نگرانی ایجاد شده بود که خلبان سعی کرد در زمان پرواز آرامش را برای مسافران فراهم کند و پس از فرود هم اقداماتی برای افرادی که نیاز به خدمات ویژه داشتند، انجام شد و حتی وسیله برای انتقال آن به مقصد هم در اختیارشان قرار گرفت.

وی همچینن از کمک مسئولان محلی به خصوص استاندار و کارکنان فرودگاه اهواز برای فرود موفق این هواپیما تشکر کرد و گفت: این هواپیما قرار بود در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه در اهواز فرود بیاید که با ۴۵ دقیقه تاخیر در ساعت بین ۲۱ و ۳۰ تا ۲۱ و ۴۵ دقیقه به زمین نشست.منبع:مهر



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*