اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4396
تاریخ انتشار: 1394/01/25 23:30
سرپرست بیمارستان امام خمینی دهدشت گفت: با توجه به اینکه این علائم در افراد مختلفی که مراجعه کرده بودند به صورت مشترک دیده شد، همکاران ما در اورژانس بیمارستان، نسبت به موضوع مشکوک شده و تلاش نمودند علت قضیه را به صورت دقیق‌تری بررسی نمایند.
سرپرست بیمارستان امام خمینی دهدشت آخرین وضعیت ۹ نفر از بیماران مسموم حادثه دهدشت را تشریح نمود و تاکید کرد که در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به درمان آنان اقدام شد.

عصرجهان: دکتر سید امیر مولایی گفت: مقارن ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعداز ظهر روز سه شنبه، چند مورد بیمار به دلیل کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان امام خمینی(ه)دهدشت مراجعه نمودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این علائم در افراد مختلفی که مراجعه کرده بودند به صورت مشترک دیده شد، همکاران ما در اورژانس بیمارستان، نسبت به موضوع مشکوک شده و تلاش نمودند علت قضیه را به صورت دقیق تری بررسی نمایند.

دکتر مولایی افزود: پس از بررسی های اولیه مشخص شد که این افراد  و همراهان بیمار به صورت مشترک شرح حالی  را عنوان می کنند مبنی بر اینکه ظاهرا فردی، در فضای پارک و به تعدادی نیز در خیابان نوشیدنی را در قالب شربت نذری تعارف کرده است و این عزیزان  نیز نوشیدنی را به صورت آب پرتقال مصرف نموده و نیم ساعت بعد از مصرف آن دچار علائمی از قبیل سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و در دو مورد افت سطح هوشیاری تا حد GCS8 (نزدیک به اغما) شدند.

این پزشک متخصص طب اورژانس با بیان اینکه بلافاصه این افراد توسط همراهان و تعدادی نیز از طریق اورژانس۱۱۵ شهرستان به اورژانس بیمارستان شهر دهدشت انتقال پیدا کردند که اقدامات اولیه درمانی برای آنان انجام شد؛ یادآور شد: به فاصله کوتاهی تعداد دیگری از همشهریان با علائم مشترک به اورژانس مراجعه و در نهایت به فاصله یک ساعت بعد نیز فرد دیگری از شهر چرام با همان علائم مشخص قبلی  جهت درمان مراجعه نمود.

دکتر مولایی با اشاره به اینکه در مجموع ۹ نفر از این طریق دچار مسمومیت شدند که در بعضی اخبار ۱۰ نفر اعلام شده است، تصریح نمود: یک مورد را مطمئین نیستیم که شرح حال وی با سایر بیماران اشاره شده مشترک باشد و به همین دلیل نمی توانیم به صورت قطعی اعلام کنیم؛ اما اعلام رسمی ما همان۹ مورد است که ۸نفر از داخل شهر دهدشت و یک نفر از چرام به علت مصرف نوشیدنی مشکوک در قالب شربت دچار این علائم شده اند.

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت ادامه داد: هم اکنون حال عمومی۴ نفر از این افراد خوب است و به فاصله سه ساعت پس از دریافت درمان های اولیه قابل ترخیص هستند و پس از آماده شدن جواب آزمایش های انجام شده و اطمینان نسبت به سلامت آنان، نسبت به ترخیص آنها اقدام می شود.

دکتر مولایی تاکید کرد: حال عمومی چهار نفر دیگر  نیز نسبتا خوب است و با مشورت پزشکان متخصص داخلی و طب اورژانس تا فردا صبح بستری هستند.

وی در پایان گفت: یک مورد نیز مربوط به  بیمار خردسال دو و نیم ساله است که در این مورد نیز با مشورت پزشک متخصص اطفال و همچنین پس از مشورت با مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان جهت بررسی و درمان کامل تر به یاسوج اعزام می شود

 



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*