اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4409
تاریخ انتشار: 1394/01/26 13:57
اولین نشست مشترک نمایندگان فعلی خوزستان با نمایندگان ادوار این استان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در تهران برگزار شد.

عصرجهان:نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص این جلسه گفت: این نشست به منظور استفاده از نظرات و ایده های نمایندگان سابق استان خوزستان در مجلس به منظور پیگیری آنها از سوی نمایندگان فعلی برگزار شد.

اسماعیل جلیلی افزود: نمایندگانی که در دوره های قبلی در مجلس حضور داشته اند بی شک تجربیات گرانبهایی دارند که باید در اختیار نمایندگان فعلی قرار بگیرد همانگونه که انتظار می رود، تجربیات نمایندگان فعلی در سال های آینده در اختیار نمایندگان جدید قرار بگیرد.

وی افزود: اتحاد و همدلی، همیشه و در همه حال نتیجه مثبتی داشتنه است و امروز آن چیزی که خوزستان را به افقی روشن هدایت می کند بی شک اتحاد همه خوزستانی ها در هر منصب و سمتی که هستند، است. بر همین اساس نمایندگان خوزستان برای نیل به این هدف، با دعوت از نمایندگان سابق مجلس که بی شک تجربیات ارزشمندی در سینه دارند، سعی دارند در خصوص برخی موارد از آنها مشورت دریافت کند.

جلیلی ادامه داد: در این نشست به صورت خاص، دو موضوع مورد بحث قرار گرفت و نظرات بسیار جامع و کاملی از سوی نمایندگان فعلی و ادوار مطرح شد و قرار شد جمع بندی این جلسه به عنوان نقشه راه در راس برنامه های نمایندگان فعلی قرار بگیرد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اولین بحثی که در این نشست مطرح شد، موضوع استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی است که با جمع بندی نظرات نمایندگان، سعی بر این شد که مشکلات اجرای این طرح به حداقل ممکن برسد و این طرح به گونه ای به مرحله اجرا برسد که محصول آن یک مجلس مقتدر، کاردان، پویا و متناسب با شان ملت و نظام ایران اسلامی باشد.

جلیلی مطرح کرد: نظرات نابی در این خصوص از سوی افراد شرکت کننده مطرح شد که بی شک برای تصویب و بررسی این طرح می توانند سرلوحه کار نمایندگان باشد تا اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات مجلس به خوبی اجرا شود.

وی عنوان کرد: بحث دومی که در این نشست مشترک مطرح شد، موضوع پیگیری جدی مهار پدیده ریزگردهایی که این روزهای زندگی را برای مردم استان با مشکل مواجه کرده است، بود که نظرات خوبی از سوی نمایندگان مطرح شد و قرار شد بعد از جمع بندی این نظرات و تبدیل آن به یک برنامه جامع و کامل، در اختیار نمانیدگان برای پیگیری جدی، دائمی و موثر قرار بگیرد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از نظراتی که در این خصوص مورد تاکید قرار گرفت، تشکیل جلسات و نشست هایی با نمایندگان سایر استانهایی که پدیده گرد و غبار مردم  آنها را نیز آزار می دهد، است چرا که با این کار قدرت رایزنی و مطالبه گری نمایندگان از دولت بیشتر می شود و در این خصوص می توان با تصویب برخی لوایح و طرح ها، دولت را ملزم به پیگیری و اجرایی کردن طرح های مهار گرد و غبار کرد.

جلیلی با اعلام رضایت از این نشست هم اندیشی عنوان کرد: بی شک این نشست ها را در آینده نیز ادامه خواهیم داد زیرا استفاده از نظرات افراد نخبه و با تجربه می تواند برای حل مشکلات فعلی استان که تعداد آنها کم هم نیست، موثر واقع شود.

منبع:مهر

   



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*