اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4475
تاریخ انتشار: 1394/01/29 09:20
ابوذر ندیمی با بیان آنکه گردش مالی پول های کثیف ضمن تاثیر منفی بر چرخه اقتصاد، سیاست و قدرت را نیز آلوده خواهد کرد

عصرجهان:ابوذر ندیمی نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت و گو ایرنا، با بیان آنکه گردش مالی پول های کثیف ضمن تاثیر منفی بر چرخه اقتصاد، سیاست و قدرت را نیز آلوده خواهد کرد، افزود: قطعا اگر وزیر کشور به موضوع ورود کرده و شفاف سازی کند، ما نمایندگان هم وظیفه خود می دانیم، در این رابطه تصمیم گیری کنیم اما تا وقتی قضایا مبهم و کلی باشد، در رابطه با مباحث کلی نمی توان اقدامی انجام داد.

وی با تاکید براینکه اگر موضوع پولهای کثیف را مدیریت نکنیم، آفت های بسیاری وارد چرخه اقتصاد و سیاست خواهد شد، افزود: ما طالب این هستیم که وزیر کشور در این مورد درنگ نکند، حتی دعوت هم لازم نیست و وزیر می تواند درخواست خود را از طریق معاونت پارلمانی مکتوب و آمادگی خود را برای حضور در مجلس اعلام کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: از گزارش پولهای کثیف به مجلس استقبال می کنیم چون در هر گزارشی خیری است و اولین خیر این است که دامن افراد پاک آلوده نمی شود و افراد بد نیز از این پس مواظبت بیشتری بر کارهای خود خواهند داشت.

وی ادامه داد: البته موضوع شفاف سازی پولهای کثیف در سیاست و انتخابات واجب تر به نظر می رسد چرا که ما در فراروی دو انتخابات خبرگان و مجلس هستیم و این برای خبرگان و مجلس خوب نیست که چنین فضایی را در رابطه با مباحث انتخابات داشته باشند، مگر آنکه واقعیات علنی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به هر حال پول کثیف، کثیف است و از هر جایی به هر حوزه ای وارد شود، آنجا را آلوده می کند و اعلام خبر ورود پول کثیف به انتخابات تلنگری است که ضرورت نظارت جدی بر این حوزه را بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه در صورتی که پول های کثیف در مسیر انتقال قدرت و سیاست قرار گیرد و وارد حوزه سیاست شود، قدرت را آلوده می کند، افزود: با روشن شدن این موضوع؛ جایگاهها حفظ می شود و دغدغه این را نخواهیم داشت که بعدا شورا یا انتخابات دیگر متهم شوند.

ندیمی با اشاره به آفت های نظام پولشویی در کشور گفت: اولین آفت آن است که پول سالاری جایگزین مردمسالاری می شود و دوم؛ افرادی که واقعا با پولشویی وارد چنین میادینی می شوند، مطمئنا انتظاراتی دارند که این انتظارات تضییع حقوق دیگران را به دنبال خواهد داشت بنابراین برای حفظ حقوق دیگران لازم است که در این مورد قاطعیت داشته باشیم.

لازم به ذکر است؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز سه شنبه 25 فروردین در رابطه با موضوع پول های کثیف و ورود آن به چرخه اقتصاد و سیاست گفت: پول های کثیفی که مطرح شد، در رابطه با معضل قاچاق بود و اگر مجلس دعوت کند گزارش پول های کثیف را می دهم.

وی با بیان آنکه در حال تهیه لایحه الحاقی به قانون مبارزه با پولشویی با هدف تعیین منشأ پول ها هستیم، افزود: در رابطه با قانون پولشویی سال گذشته آیین نامه ای ابلاغ شد و در سالجاری نیز لایحه ای آماده خواهد شد تا بتوانیم ماده ای را به قانون پولشویی اضافه کنیم و منشأ پول ها در حوزه سیاست و قدرت مشخص شود.

البته رحمانی فضلی روز سوم اسفند سال 93 نیز در همایشی با اشاره به دستگیری یک باند قاچاق مواد مخدر، گفت: این باند طی دو سال، دو هزار میلیارد تومان گردش مالی داشته که اگر چنین گردش مالی وارد چرخه اقتصادی شود، اثرات منفی بسیاری بر این بخش خواهد گذاشت.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*