اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4478
تاریخ انتشار: 1394/01/29 09:50
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت ۱۸ نفر از مسموم شدگان عمدی در سه شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

عصرجهان: دکتر رضا چمن جمعه شب به خبرنگاران گفت: طی دو روز گذشته چندین نفر به دلیل مسمومیت در سه نقطه استان به مراکز درمانی مراجعه کردند.
وی اظهار داشت: ابتدا در شهرهای دهدشت و چرام ۱۰ نفر با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند که شش نفر از این افراد مسموم شده از بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت ترخیص شده اند.

چمن بیان داشت: سه نفر دیگر هم بستری شده اند که حال عمومی آنها رو به بهبودی است.

وی افزود: از این تعداد یک نفر نیز که کودک زیر سه سال بوده که بنا بر احتیاط بیشتر به یاسوج منتقل شد تا تحت درمان بیشتر قرار گیرد و خوشبختانه حال وی نیز رضایت بخش است و هم اکنون از بخش مراقبت های ویژه، به بخش اطفال منتقل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بروز حادثه ای مشابه در مسیر مرقد امامزاده بی بی حکیمه(س) در شهرستان گچساران اشاره کرد و گفت: این افراد نیز دارای شرایط اتفاق افتاده در شهرستان های کهگیلویه و چرام بودند.

وی بیان کرد: این افراد مسموم شده که هشت نفر بودند، توسط امدادگران اورژانس به بیمارستانهای شهرهای گچساران و بندر دیلم منتقل شدند که حال آنها رضایت بخش است.

چمن در خصوص علت این مسمومیت ها گفت: فرد یا افرادی در دهدشت، چرام و گچساران با توزیع شربت رایگان و به بهانه نذری، موجب این مسمومیتها شده است.

وی عنوان کرد: بر اساس علائم مسمومیت، کار معالجه و مداوای آنان به خوبی انجام شده است که به نظر می رسد این نوشیدنی، آلوده به مواد مخدر بوده و در این راستا برای کارهای تشخیصی بهتر، نمونه ها به تهران و اصفهان ارسال شده اند.

چمن اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته همکاران ما در بیمارستان های دهدشت و گچساران هیچکدام از این افراد با مشکل جدی مواجه نشده اند.

وی به مردم توصیه کرد از دریافت مواد خوراکی و نوشیدنی از فروشندگان دوره‌گرد، افراد ناشناس و مشکوک، خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دو روز گذشته فرد یا افرادی با توزیع شربت نذری در شهرهای چرام و دهدشت منجر به مسمومیت ۱۰ نفر از شهروندان این دو شهر شدند.

صبح جمعه نیز همین اتفاق در نزدیکی مرقد بی بی حکیمه(س) در گچساران رخ داد و موجب مسمومیت هشت زائر شد.

هنوز فردی در این رابطه دستگیر نشده اما نیروی انتظامی استان در تلاش برای شناسایی عاملین این حادثه است.

    ا



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*