اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4517
تاریخ انتشار: 1394/01/31 19:08
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همان اندازه که در مورد تئاتر، موسیقی، شعر و دیگر زمینه ها فعالیت می کند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی نیز کارهایی را انجام می دهد.

به گزارش عصرجهان، دکتر رضا دهبانی پور ظهر امروز در نشست شورای قرآنی استان کار قرآنی را با اهمیت دانست و گفت: ضرورت دارد همه در این راستا تلاش کنیم.

دهبانی پور افزود: در جلساتی که با ائمه جمعه در شهرستان ها و نشست هایی که با افراد مختلف برگزار شد به محض این که نام فرهنگ و ارشاد اسلامی  برده می شود، بلافاصله موسیقی، تئاتر به ذهن می آید و گاهی نیز حساسیت ها بر همین موضوعات است.
وی با بیان این که شاید گاهی فضای رسانه ای استان هم از وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی غفلت می کند، بیان داشت: با توجه به بودجه، اعتبارات و شرح وظایف کارهای مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی در این مجموعه برگزار می شود و توسعه فعالیتهای قرآنی همگام با توسعه فعالیتهای هنری صورت خواهد گرفت.
دبیر شورای قرآنی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بودجه و وقتی که برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد هزینه می شود بیشتر از برنامه های دیگر است، اذعان داشت:هزینه هایی که برای ساخت اماکن موسسات قرآنی و حمایتی که در راستای اعتلای فرهنگی از این موسسات می شود کم نبوده و دارای اهمیت است.
دهبانی پور افزود: باید دید چه موضوعی باعث می شود که یک بخش از کار با تبلیغات رسانه برجسته شده که حساسیت ها را برمی انگیزد.
وی با بیان این که شاید کم کاری ما به عنوان مسئولان باعث بروز این حساسیت ها می شود، اظهار داشت: در بخش هایی که جزء وظیفه و رسالت ماست شاید نتوانستیم این کارها را برجسته، تبلیغ و به سمع مردم برسانیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این نکته که ادارات ارشاد در بخش های قرآنی، کانون های فرهنگی و دیگر بخش ها در حال فعالیت هستند، ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همان اندازه که در مورد تئاتر، موسیقی، شعر و دیگر زمینه ها فعالیت می کند در راستای ترویج فرهنگ قرآنی نیز کارهایی را انجام می دهد.
دهبانی پور با بیان این که ما رسالتی را به شکل جمعی داریم که گاهی اوقات کار جمع بین اجداد است؛ یعنی در هر بخش و صنف به یک بخش آن توجه می شود، خاطرنشان کرد:ما به عنوان مدیر وظیفه داریم اینها را با هم جمع و سرویس دهی کنیم و صورت مساله را با حفظ ظرافت ها پاک نکنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد حمایت و تجلیل از مربیان و متربیان موسسات قرآنی را ضروری دانست و گفت: باید تلاش کرد که برنامه های قرآنی کلیشه ای نبوده و به قرآن آموزان توجه ویژه داشته باشیم.
در این نشست مصوب شد جلسه مشترکی با حضور نمایندگان فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی استان در راستای توزیع اعتبارات قرآنی تشکیل و همچنین یک نفر نیز به عنوان ناظر بر کار این موسسات نظارت داشته باشد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*