اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4548
تاریخ انتشار: 1394/02/02 20:17
معینی: ذهن قلعه‌نویی درگیر فعالیت‌های اقتصادی است
مسعود معینی عضو هیئت‌مدیره استقلال می‌گوید به خاطر نتایج امیر قلعه‌نویی در دو فصل اخیر برای او نگران است.

معینی در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه"، گفت: امیر قلعه‌نویی اهل مشاوره است و بارها با من تماس گرفته، اما متاسفانه او سعی می‌کند در این فصل به‌جای مشاوره از افراد باتجربه از مشاوران جوانانی که در اطراف او حضور دارند و بر تفکراتش نفوذ کرده‌اند، استفاده کند که نتیجه آن را می‌بینید.

حمایت هیئت‌مدیره از کادرفنی

مطالبی که در مورد استقلال و نتیجه نگرفتن این تیم از زمان آقای افشارزاده مطرح‌شده، کامل بوده اما اگر من بخواهم به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره در مورد این مساله حرف بزنم باید بگویم که هیئت‌مدیره از ابتدای فصل با حمایت‌های خودش نقش حمایتی‌ای را در مورد کادرفنی ایفا کرده که قطعا تا پایان فصل هم ادامه پیدا می‌کند.

مسوول نتایج استقلال شخص آقای قلعه‌نویی است

بازیکنان استقلال در نیم فصل اول عملکرد بسیار خوبی داشتند. ما همیشه انتظار داشتیم با بازی‌های خوبی که انجام می‌دهند به‌راحتی و بدون دغدغه به همان اهدافی که آقای قلعه‌نویی برای قهرمانی تیم در موردش صحبت کرده بود برسیم و شرایط بهتر و راحت‌تری را پشت سر بگذاریم. اما در نیم فصل دوم با وقفه طولانی در برنامه استقلال به وجود آمد و حضور 5، 6 بازیکن ملی‌پوش در اردو مسلما مشکلاتی را برای تیم به وجود آورد که از آن جمله مصدومیت بازیکنان اصلی تیم مثل بیک‌زاده و حیدری بود. اما نباید فراموش کنیم که مخصوصا در نیم فصل دوم استقلال در 12، 13 بازی یک ـ صفر جلو بوده و بازی را یا با تساوی یا با باخت عوض کرده است. درست است که ما در هیئت‌مدیره از آقای قلعه‌نویی حمایت کرده‌ایم اما مسوولیت نتایج تیم را برعهده ایشان گذاشته‌ایم او هم بارها این مطلب را بیان کرده است.

بازیکنان و هیئت‌مدیره تقابل ندارند

بعد از انتخاب آقای نجف نژاد به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره ما تصمیم گرفتیم در تمرینات حاضر شویم و با گفته‌هایمان به بازیکنان قوت قلب دهیم. اما چیزی که ما را رنج می‌دهد این است که بازیکنان فراموش کرده‌اند که مسوولین و هیئت‌مدیره هم از آنها انتظار دارند و تنها به فکر پرداخت حقوقشان هستند و تقابلی صورت نمی‌گیرد. 90 درصد مبلغی که از ابتدا در اختیار باشگاه استقلال قرار داده‌شده است، صرف بازیکنان شده است. این در حالی است که مربیان تیم‌های پایه و آقای صادق پور که مسوول آکادمی است تا به حال نه تنها از ما پولی نگرفته‌اند بلکه به آنها بدهکار هم هستیم.

همه مربی‌ها افت می‌کنند

من با این بحث که آقای قلعه‌نویی امسال به دلیل اختلاف با مربی تیم‌ملی و تعدادی از بازیکنان تمرکزش را از دست داده است کاملا موافقم. مشکل را نمی‌شود تنها از یک دریچه نگاه کرد. همه مربی‌ها پس از دوره پیشرفت و صعودی دارند به حالت خطی می‌رسند. آن زمان است که تعدادی می‌توانند پیشرفت کنند و تعدادی در جای خودشان باقی می‌مانند. به مربیان جوان لیگ مثل آقای منصوریان، گل‌محمدی و فرکی نگاه کنید که چه سیر صعودی را در پیش گرفته‌اند. متاسفانه در حال حاضر این مسائل برای استقلال دردسرساز شده است و ممکن است استقلال نتواند حتی سهمیه را بگیرد چون تیم‌هایی مثل تراکتور، نفت، فولاد، سپاهان و همچنین ذوب‌آهن در بالای جدول نقش پررنگی ایفا می‌کنند.

پرستیژ مربیگری قلعه‌نویی در خطر است

متاسفانه این دومین سالی است که آقای قلعه‌نویی به عنوان سرمربی استقلال نتیجه نگرفته و ممکن است حتی استقلال این فصل هم مثل سال گذشته سهمیه لازم را نگیرد. این به پرستیژ مربیگری آقای قلعه‌نویی لطمه می‌زند و قطعا موجبات ناراحتی هواداران را هم فراهم می‌کنند. متاسفانه بازیکنان و کادرفنی انتظارات را برآورده نکرده‌اند. البته بازی با پدیده هم بسیار مهم است پس‌ازآن هم استقلال دو دیدار سخت با استقلال و تراکتورسازی دارد. تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید تا اینجای کار 70 درصد کار خودش را تثبیت می‌کرد. به‌هرحال هرکدام از این تیم‌ها می‌توانند از 4 دیدار باقیمانده خودشان 12 امتیاز بگیرند و هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست.

فعالیت‌های اقتصادی قلعه‌نویی

خیلی مهم است که یک مربی بتواند مدیریت و برنامه‌ریزی برای نتیجه‌گیری تیمش داشته باشد. من معتقدم که قلعه‌نویی امسال تمرکز لازم را نداشته و به جنبه‌های دیگری مثل کارهای اقتصادی توجه کرده که متغییر قوی است. انتظاراتی که او از بازیکنانش داشته هم برآورده نشده. من یادم می‌آید زمان ما تا دقیقه 30 بازی 2 ـ صفر یا 3 ـ صفر جلو بودند. ضمن اینکه بازیکنان جوان در تیم‌هایی مثل نفت، ذوب‌آهن، فولاد و تراکتور چون انگیزه بیشتری برای حضور در تیم‌ملی دارند، بیشتر تلاش می‌کنند. این نتایج برای آقای قلعه‌نویی قابل قبول نیست خود او نیز به این مساله اعتراف کرده است.

بازیکنان باید حرفه‌ای باشند

من فکر می‌کنم مربیان و بازیکنان خارجی که صد برابر بازیکنان داخلی حقوق می‌گیرند و به‌اصطلاح مولتی میلیارد هستند، شرایطشان متفاوت است. منظورم این است که وقتی شما بازی رونالدو را نگاه می‌کنید، او از این دیدار به دیدار بعد هیچ تغییری نمی‌کند و همیشه باانگیزه است. ضمن اینکه بازیکنان به تیمشان و مربی‌شان تعلق خاطر دارند و به خاطر آن بازی می‌کنند. به‌طور مثال شما بازی بایرن‌مونیخ را ببینید که بازیکنان این تیم به خاطر مربی و هوادارانشان چه می‌کنند و توانستند 6 گل به پورتو بزنند. این رفتار درست یک بازیکن حرفه‌ای است.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*