اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4551
تاریخ انتشار: 1394/02/02 22:54
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از سومین اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش عصرجهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان پناه افزود: اهدای دو کلیه، کبد وپانکراس جوان 18ساله، از سادات  ده برآفتاب، که بر اثر تصادف و ضربه خون ريزي مغزي دچار مرگ مغزي شده بود، به 4 بیمار نیازمند، زندگی تازه ای بخشید.
وی خاطر نشان کرد: با پیشنهاد واحد پیوند اعضا معاونت درمان دانشگاه و پس از اظهار رضایت خانواده مرحوم سید هادی عباسیان، تیم جراحی پیوند اعضای شیراز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج حضور یافته و اعضای نام برده را پس از خارج کردن از بدن بیمار، به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده و به بیماران نیازمند به این اعضای حیاتی پیوند داده شد.
دکتر یزدان پناه افزود: با این اهدا استان کهگیلویه و بویراحمد  با 60 اهدای عضو از استان‌های پیشروی کشور است که توانسته در احیا و حیات بخشیدن به بیماران چشم انتظار پیوند اعضا موفق عمل کند.
 وی در ادامه نقش رسانه ها را در گسترش اهدا عضو قابل توجه دانست و بیان داشت: رسانه های گروهی با پوشش به موقع و گزارش این اقدام خداپسندانه، باعث ترویج و گسترش این فرهنگ انسانی شده اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان ضمن ارج نهادن به این اقدام خداپسندانه از خداوند منان برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای خانواده ایشان صبر و شکیبایی مسئلت نمودند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*