اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4554
تاریخ انتشار: 1394/02/03 07:41
به زودی مشخص خواهد شد که سیاسی از تفکراتی که برای برکناری برانکو از سرمربیگری پرسپولیس داشته دست خواهد کشید یا نه

به گزارش عصرجهان به نقل از فارس،‌ شرایط حساس پرسپولیس در یکی دو سال گذشته باعث شد تا امسال تاریخی‌ترین اتفاقات در این باشگاه مردمی (!) رخ بدهد و رخ دادن این اتفاقات و انجام شدن تحولات متعدد در همه ابعاد در این باشگاه باعث شد تا امیدهای هواداران پرسپولیس در ابتدای فصل، اینجا به ناامیدی‌های بسیار زیادی بدل شود؛ به طوری که برای اولین بار در تاریخ باشگاه پرسپولیس این تیم در آستانه حضور در منطقه خطر برای سقوط به لیگ دسته اول است.

وضعیت پرسپولیس در یکی دو سال گذشته بی شباهت با فیلم‌های هندی با موضوعات تخیلی نیست به طوری که هر روز و حتی هر ساعت باید از این باشگاه منتظر شنیدن اخبار جدید و حتی شوکه‌کننده بود و حالا می‌بینیم که پیش‌بینی‌ها به واقعیت‌ها تبدیل شده و پرسپولیس نه در لیگ برتر و نه در جام حذفی راه به جایی نبرده و شاهدیم که وضعیت پرسپولیس بعد از 26 هفته در لیگ برتر به چه شکل است.

یک اتفاق عجیب در این بین رخ داده و آن هم صدرنشینی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در گروهی که شاید بتوان نام آن را گروه مرگ گذاشت است اما بعد از این اتفاق خوشایند باز هم شاهد وجود آرامش در پرسپولیس نبودیم و کشتی طوفان‌زده سرخ‌پوشان با رسیدن به موفقیت در آسیا هم نتوانست به ساحل آرامش برسد و این موضوع مرهون زحمات مدیرانی است که پیش از مدیریت به فکر منافع شخصی خود بوده و هستند.

شهریور سال 93 بود که علی دایی با تصمیم شخص رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس که قاعدتا باید سیاست‌گذار باشد نه مسئول کار اجرایی از سرمربیگری پرسپولیس برکنار شد و جالب‌تر اینجاست که علیرضا رحیمی مدیرعامل وقت این باشگاه هم به دلیل حمایت از دایی از سمتش کنار گذاشته شد و آن هم در حالی‌که حمیدرضا سیاسی رئیس وقت هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس شب قبل از این اتفاقات در گفت‌وگو با خبرنگاری پرده از تصمیماتش برای اتفاقات روز 19 شهریور که روز برکناری علی دایی بود برداشته بود و حتی رحیمی و دایی را با لفظ هیولاهای پرسپولیس خطاب کرد و عنوان داشت که با شجاعت زیاد این دو نفر را از سمت‌شان برکنار خواهد کرد. این در حالی است که سیاسی برای برکناری رحیمی و دایی از قبل تصمیمش را گرفته بود اما روز برکناری علی دایی سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد که اگر رحیمی دست از حمایت از دایی بردارد او را در سمتش نگه خواهد داشت.

سپس حمید درخشان که از هفته سوم چهارم لیگ برتر صحبت از جانشینی‌اش بر روی نیمکت پرسپولیس بود سکان‌دار حمایت این تیم شد و به جز دو برد خوب در لیگ قهرمانان آسیا و یک برد ارزشمند در دربی تهران هیچ گاه کسی از او در پرسپولیس عملکرد مناسبی ندید. بعد از دربی بود که حمیدرضا سیاسی که از ریاست هیأت مدیره کنار رفته بود و مدیرعامل پرسپولیس شده بود به دلایلی بازداشت شد تا درخشان حامی اصلی خود را از دست بدهد؛ آن هم حامی که پیش از مدیرعامل شدنش در پرسپولیس بارها در مصاحبه‌های گوناگون اعلام کرد که قصد ندارد مدیرعامل پرسپولیس شود اما با انتخاب دو عضو جدید هیأت مدیره به جای دو عضو سابق این هیأت مدیره که با سیاسی مخالف بودند او شبانه مدیرعامل پرسپولیس شد تا با کنار گذاشتن اسپانسر این باشگاه رسما خودش امور پرسپولیس را از صفر تا صد در اختیار بگیرد.

روزگار سیاه پرسپولیس با زندانی شدن سیاسی علنی شد و کار تا جایی پیش رفت که بعد از تساوی این تیم مقابل راه آهن در لیگ برتر حمید درخشان از سرمربیگری پرسپولیس کنار رفت تا برانکو ایوانکوویچ با قراردادی با باشگاه پرسپولیس به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شود آن هم با امضای قائم مقامی محمدحسین نژادفلاح که به گفته خودش با اختیارات مدیرعامل در پرسپولیس فعالیت می‌کرد.

داستان زمانی عجیب‌تر شد که حمیدرضا سیاسی مدیرعامل زندانی پرسپولیس بعد از 127 روز از زندان آزاد شد و او که در ابتدای آزادی‌اش عنوان می‌کرد قصد کار در پرسپولیس را ندارد دقیقا چند روز بعد بر خلاف اظهارات قبلی‌اش با حضور در باشگاه پرسپولیس و نشستن پشت میز مدیرعاملی این باشگاه باز هم حاشیه‌ساز شد و به نظر می‌رسید او که حال و هوای زندان را فراموش کرده به دنبال تصمیماتی عجیب و شاید انتقام‌گیری از برخی افراد بود. در این راستا می‌توان به درگیری لفظی او با نژادفلاح در برنامه 90 اشاره کرد که این موضوع گواهی می‌دهد چون نژادفلاح در تیررس بوده مورد خطاب مدیرعامل پرسپولیس قرار گرفته و جالب‌تر اینجاست که سیاسی که عنوان می‌کرد مدیرعامل پرسپولیس هست اما به باشگاه نمی‌رود تا زمینه‌ساز حاشیه نشوند تصمیمات عجیبی برای اداره این باشگاه گرفت.

موضوع دیگری که سیاسی آن را دنبال می‌کرد کمک گرفتن از برخی رسانه‌ها بود و او می‌خواست به سراغ رقیب اصلی پشت پرده‌اش که همان حسین هدایتی است برود و می‌خواست از راه‌های مختلف رقیب اصلی‌اش برای در اختیار گرفتن باشگاه پرسپولیس را از میدان به در کند. او در این راستا حتی قصد مقابله با برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیمش را هم داشت (و شاید هم داشته باشد!). سیاسی شنیده بود که هدایتی برانکو را به پرسپولیس آورده و به همین دلیل می‌خواست او را به زعم خودش مثل علی دایی از سرمربیگری پرسپولیس کنار بگذارد آن هم در حالیکه از نظر سیاسی، برانکو و قراردادش برای پرسپولیس یک غده سرطانی است!

سیاسی در گفت‌وگویش با خبرنگاران که در محل باشگاه انجام شد اصرار و تأکید داشت که برانکو باید بعد از بازی با لخویا از پرسپولیس برود و استدلالش هم همانی بود که پیش‌بینی می‌شد؛ اول اینکه او معتقد بود هدایتی قرارداد برانکو را بسته و خودش هم باید پول آن را بدهد، دوم اینکه از نظر سیاسی درخشان امتیازهای بهتری در پرسپولیس گرفته بود اما اجازه کار به او داده نشد و مورد سوم هم اینجا بود که او می‌خواست پس از چراغ سبزی که از برخی مدیران وزارت ورزش گرفته افراد روی نیمکت را خودش بچیند و مدیریت باشگاه به صورت کامل در اختیارش قرار بگیرد غافل از اینکه در پای قرارداد برانکو ایوانکوویچ با باشگاه پرسپولیس امضای برخی مدیران وزارت ورزش هم دیده می‌شود! شاید بهتر بود سیاسی که عنوان داشت قرارداد برانکو را ندیده ابتدا این کار را انجام می‌داد! فاش شدن این نیت سیاسی در خبرگزاری فارس برای مدیرعامل سرخ‌پوشان تبعات زیادی به همراه داشت.

بحث کنار گذاشتن برانکو ایوانکوویچ از تیم فوتبال پرسپولیس توسط سیاسی دوباره حاشیه‌ساز شد تا جایی که مدیران ارشد وزارت ورزش پس از انتشار این خبر ترمز سیاسی را بعد از آزادی‌اش از زندان کشیدند. در همین رابطه سیاسی روز گذشته در جلسه‌ای با امیررضا خادم معاون وزیر ورزش شرکت کرد و آن هم دقیقا فردای درگیری لفظی او با محمدحسین نژادفلاح در برنامه 90.

اظهارات ضد و نقیض متعدد و فراوان حمیدرضا سیاسی اذهان را به سمتی می‌برد که کمتر بتوان به صحبتهای او استناد کرد. سیاسی پیش از این و بعد از برکناری علیرضا رحیمی از مدیرعاملی پرسپولیس عنوان کرد که به هیچ عنوان قصد ندارد مدیرعامل پرسپولیس شود اما در اتفاقی کاملا قابل پیش‌بینی او بر مسند مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس نشست و حالا هم بارها عنوان کرده که قصد خرید باشگاه پرسپولیس را ندارد و شاید باید منتظر این باشیم که سیاسی خودش و یا شرکت‌های وابسته به او در مزایده باشگاه پرسپولیس شرکت کند چون سیاسی نشان داده به راحتی قصد دست کشیدن از این باشگاه را ندارد.

این در حالی است که اظهارات متناقض مدیرعامل فعلی باشگاه پرسپولیس تمامی ندارد. او در حالی که روز گذشته در جلسه‌ای با محمود گودرزی وزیر ورزش، امیررضا خادم معاون وزیر ورزش، همراه با محمدحسین نژادفلاح معاون وزیر ورزش و رضا حسنی‌خو مدیر کل حراست وزارت ورزش شرکت داشته اما امروز صبح در گفت‌وگو با رادیو ورزش در اظهاراتی عجیب عنوان کرد که جلسه‌ای با این افراد نداشته است و مشخص نیست انگیزه سیاسی از تکذیب جلسه دیروز چه بوده است! همان طور که کمک مالی اش به باشگاه استقلال را تکذیب کرد.

با این همه به زودی مشخص خواهد شد که سیاسی از تفکراتی که برای برکناری برانکو از سرمربیگری پرسپولیس داشته دست خواهد کشید یا نه؛ چون او روز دوشنبه با عزمی جدی این صحبت‌ها را می‌کرد که دقیقا شب قبل از برکناری علی دایی با همان لحن در دفترش با یکی از خبرنگاران صحبت کرده بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*