اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4597
تاریخ انتشار: 1394/02/04 22:53
نيمه نهايي جذاب ليگ قهرمانان:
قرعه کشي ليگ قهرمانان اروپا در مرحله نيمه نهايي نتيجه دراماتيکي داشت؛ در اين مرحله بارسلونا ـ بايرن و رئال ـ يووه با هم مسابقه خواهند داد.
به گزارش عصرجهان به نقل از ورزش سه، قرعه کشی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد تا مشخص شود این بار خبری از الکلاسیکو در این مرحله نیست. البته به جای آن می توان مصاف های دراماتیک تری را شاهد بود. بازگشت پپ به نوکمپ که قطعاً پر از احساس خواهد بود و همچنین بازگشت کارلتو به تورین، تیمی که در آن اینترتتو را فتح کرد.
مصاف بایرن-بارسا در این مرحله البته یادآور شکست تخقیر آمیز 7-0 کاتالان ها در دو بازی رفت و برگشت برابر بایرن یوپ هاینکس نیز هست. به همین دلیل شاید بتوان این را بهترین فرصت برای آماده ترین بارسای فصل دانست که در مقابل تیم پر از مصدوم بایرن، انتقام آن دو شکست دردناک را بگیرد.
اگر بارسا-بایرن برای آبی اناری ها حس انتقام جویی را بر می انگیزد، جدال سرمربی ایتالیایی کهکشانی های مادرید برابر بانوی پیر ایتالیا نیز نوعی حس انتقام جویی را به همراه دارد. چرا که یووه به اندازه کافی به کارلتو فرصت نداد و شاید با او نامهربان بود که پس از دو فصل، لیپی را به تورین برگرداند. اتفاقی که البته باعث شد آنجلوتی دورانی پر افتخار را در آث میلان آغاز کند.
بگذارید تا از خاطره بازی مصاف های می مربوط به دیدار رئال-یووه فاصله نگرفته ایم به فینال لیگ قهرمانان فصل 99-98 اشاره کنیم. جایی که رئال با یوپ هاینکس پس از 32 سال فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد و طلسم ناکامی هایش را در این تورنمنت معتبر شکست. جدال نزدیک و پربرخوردی که با تک گل پردراک میاتوویچ به سود رئالی ها خاتمه یافت.
اما بی شک بزرگترین اتفاق مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل 15-2014 بازگشت گواردیولا به خانه است. نوکمپ هیچ گاه افتخاراتی که با پپ را به دست آورد را فراموش نخواهد کرد. به ویژه دو قهرمانی اروپایی که بارسا را به یکی از تیم های پرافتخار این جام بدل کرد. جامی که پس از رفتن پپ، هنوز دست هیچ بارسایی بدان نرسیده است.


لحظه باشکوه وداع بازیکنان بارسا با مربی موفق خود را در بازی مقابل اسپانیول به یاد بیاورید که بازیکنان چگونه پپ را بدرقه کردند. گواردیولا در پایان آن بازی خطاب به هوادارانی که از روی سکوها نام او را فریاد می زدند، در اتمام سخنانش گفت: ... به امید دیدار. و حالا دیدار دوباره خواهد شد! 5 مِی، ورزشگاه نوکمپ.
پیش بینی شما از نتیجه نیمه نهایی لیگ قهرمانان چیست؟ آیا بوفون جام را بالای سر خواهد برد و اینگونه فوتبال باشگاهی ایتالیا را دوباره سر زبان ها خواهد انداخت؟ این رئال مادرید است که با دومین قهرمانی پیاپی برای اولین بار، یازدهمین قهرمانی را جشن خواهد گرفت؟ بارسلونا بدون گواردیولا قهرمانی را از آن خود خواهد کرد؟ یا این گواردیولاست که بدون مسی، سومین بار به عنوان سرمربی، فاتح بزرگترین و معتبرترین جام باشگاهی دنیا خواهد شد؟
شاید هم الکلاسیکویی خاص در فینال اروپایی! جدالی که تبدیل به رویا شده و این بار هم می تواند توسط گواردیولا و آقای یک یورویی به حقیقت بدل نشود. هرچند جذاب تر از دوئل مسی و رونالدو درفینال لیگ قهرمانان وجود نخواهد داشت و رقم خوردن چنین فینالی، مورد پسند هر فوتبالدوستی است.


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*