اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4638
تاریخ انتشار: 1394/02/07 07:41
جراح و فوق تخصص چشم در کهگیلویه و بویراحمد از انجام نخستین عمل پیوند قرنیه در این استان خبر داد.

عصرجهان:سید حسین ملک‌حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج از انجام نخستین عمل جراحی پیوند قرنیه چشم در استان کهگیلویه و بویراحمد روی چشم یک مادر شهید خبر داد.

این جراح و فوق تخصص چشم در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در واپسین روزهای سال گذشته بیماری به مطب مراجعه کرد که از درد چشم و کم‌بینایی رنج می‌برد، افزود:‌ این بیمار در ناحیه قرنیه چشم دچار زخم بودند و به داروهای تجویز شده پاسخ نمی‌دادند و این داروها در بهبود بیکاری‌اش نقشی نداشتند.

ملک‌حسینی افزود: بعد از معاینات پزشکی و اینکه دارو برای این بیمار جواب نمی‌داد، به این نتیجه رسیدم که باید با پیوند قرنیه درمان شود.

این جراح و متخصص چشم در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به همین منظور با هماهنگی بانک چشم شیر، قرنیه‌ای برای این بیمار فراهم شد و امروز عمل پیوند قرنیه روی این بیمار با موفقیت انجام شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این بیمار بینایی خود را بار دیگر به دست آورد و اکنون در بهبودی کامل به سر می‌برند.

ملک‌حسینی تأکید کرد: بیماران زیادی به عمل پیوند قرنیه چشم نیاز دارند که امید است این نخستین پیوند موجب فراهم شدن کامل این نوع درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد شود.

وی اظهار امیدواری کرد که طرح تحول سلامت و تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده می‌شود، از مراجعه بیماران به سایر استان‌ها برای عمل پیوند قرنیه، جلوگیری کند.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*