اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4800
تاریخ انتشار: 1394/02/15 20:09
رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان:
در حالی‌که‌کمیسیون قضایی پاکستان ادعای رهبر حزب تحریک انصاف در مورد تقلب انتخاباتی در حوزه وزیر راه آهن را به اثبات رسانده، عمران خان مدعی است که پس از بررسی سه حوزه‌ دیگر، احتمال برگزاری انتخابات مجدد در سراسر این کشور وجود دارد.

به گزارش عصرجهان به نقل از تسنیم، «عمران خان» رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان پس از حکم کمیسیون قضایی در مورد برگزاری انتخابات مجدد در حوزه انتخاباتی «خواجه سعد رفیق» وزیر راه آهن این کشور، در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهارداشت: امیدوارم نخست وزیر پاکستان پس از اثبات تقلب در سه حوزه‌ دیگر ایالت پنجاب، از پارلمان این کشور اخراج شود.

این در حالی است که ادعاهای رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان مبنی بر تقلب انتخاباتی سال ۲۰۱۳ میلادی در حوزه وزیر راه آهن این کشور به اثبات رسیده و کمیسیون قضایی که به خواسته عمران خان برای بررسی انتخابات تشکیل شده بود، اعلام کرده که انتخابات مجدد طی ۶۰ روز آینده در این حوزه برگزار خواهد شد.

خان گفت: تظاهرات و تحصن طولانی مدت حزبش به خاطر منافع شخصی و یا برای دست یافتن به قدرت در پاکستان نبوده بلکه برای پایان تقلب در انتخابات این کشور بوده است زیرا تقاضای بررسی تقلب در چهار حوزه ایالت پنجاب را نمی‌کرد بلکه خواستار برگزاری مجدد انتخابات سراسری در پاکستان می‌شد.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان تصریح کرد: حزب «مسلم لیگ» شاخه «نواز شریف» مردم این کشور را فریب داده است و سال ۲۰۱۵ میلادی سال انتخابات مجدد در پاکستان است.

یادآوری می‌شود که خواجه سعد رفیق وزیر راه آهن پاکستان در رقابت با «حامد خان» عضو ارشد حزب تحریک انصاف در حوزه (NA-۱۲۵) در ایالت پنجاب در انتخابات سال ۲۰۱۳ میلادی روی کار آمده بود و کمیسیون قضایی پاکستان نیز اکنون انتخابات این حوزه را مسدود کرده است.

از سوی دیگر، وزیر راه آهن پاکستان اعلام کرده که تصمیم کمیسیون قضایی برای بررسی انتخابات سال ۲۰۱۳ را قبول نمی‌کند زیرا هیچ تقصیری ندارد و تقلب در انتخابات نیز توسط افسران کمیسیون این کشور صورت گرفته است.

شایان ذکر است که حزب تحریک انصاف پاکستان تحصن ۱۲۶ روزه خود در مورد تقلب انتخاباتی سال ۲۰۱۳ میلادی را بدلیل حادثه غم انگیز مدرسه غیر انتفاعی ارتش در شهر «پیشاور» که بر اثر آن ۱۴۶ نفر از جمله ۱۳۲ دانش آموز کشته شدند، در ۱۷ ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی در اسلام آباد پایان داد و خواستار تشکیل کمیسیون قضایی برای بررسی تقلب در انتخابات سال ۲۰۱۳ این کشور شد.

دولت نواز شریف ماه گذشته با پذیرفتن خواسته حزب تحریک انصاف پاکستان مبنی بر تشکیل کمیسیون قضایی، آن را تشکیل داد.



بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*