اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4807
تاریخ انتشار: 1394/02/15 22:11
رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: هدایتی در روزهای گذشته ۹۸ درصد سهام شرکت استیل‌آذین را به اسم دو فرزند دختر و پسر خود کرده است. دو فرزندی ۲۱ و ۲۲ سال سن دارند و طبعاً سهامدار شدن آنها در این شرکت صوری است.



عصرجهان:به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ پوری حسینی در جمع خبرنگاران گفت: برای خرید باشگاه پرسپولیس دو شرکت استیل آذین ایرانیان و بهنام پیشرو کیش وارد مزایده شدند که هر دو شرکت اعلام کردند که تابع قانون هستند. در بین دو پیشنهاد باشگاه پرسپولیس بالاترین پیشنهاد با قیمت 298 میلیارد تومان متعلق به شرکت بهنام پیشرو کیش بود. نماینده این شرکت در روز مزایده اعلام کرد که پول سپرده شرکت در مزایده را به موقع واریز کرده‌اند اما این مبلغ بعد از ساعت 14 روز چهارشنبه هفته گذشته (روز مزایده) به حساب سازمان خصوصی سازی نشست. در چنین شرایطی و با توجه به اینکه سازمان خصوصی سازی هیچ مساعدتی را برای هیچ شرکتی ندارد، امکان اینکه بخواهیم پیشنهاد این شرکت را جلو ببریم وجود نداشت و بهنام پیشرو کیش از رقابت کنار گذاشته شد.
وی ادامه داد: تنها شرکتی که قوانین و مقررات را کاملاً رعایت کرده بود شرکت استیل آذین ایرانیان بود. به خاطر همین ما مدارک این شرکت را فورا تنظیم و به مراجع ذی ربط ارسال کردیم. وزرای محترم عضو هیئت سه نفره واگذاری هم سریعاً وارد عمل شدند تا اهلیت این شرکت و متولیان آن مشخص شود.
پوری حسینی عنوان کرد: شرکت استیل آذین ایرانیان پس از استعلام مراجع ذی ربط هیچ مشکلی نداشت اما برخی از سهامدارانی که از سوی این شرکت معرفی شده بودند یکی از شروط هیئت واگذاری را شامل نبودند و به خاطر همین اهلیت این شرکت به تصویب نرسید.  به خاطر همین مزایده واگذاری باشگاه پرسپولیس هم همزمان با استقلال در روز 29 اردیبهشت تکرار خواهد شد.
وی گفت: طبق قوانین سازمان خصوصی سازی اگر پس از واگذاری یک شرکت مرجع خریدار نتواند به هر دلیلی به وظیفه خود عمل کند شرکت فروخته شده پس گرفته می شود هرچند فکر نمی‌کنم برای پرسپولیس و استقلال این اتفاق رخ بدهد.
پوری حسینی درباره اینکه شرکت کنندگان در مزایده سوم می‌توانند در مزایده چهارم شرکت کنند اظهار داشت: شرکت کنندگان در مزایده سوم به هر دلیلی که خودشان می‌دانند برنده نشدند می‌توانند سپرده خود در سازمان خصوصی سازی را حفظ کرده و با رفع نقیصه در مزایده چهارم شرکت کنند. شرکت استیل آذین ایرانیان نیز چنانچه بتوانند مشکل و ابهامات را حل کند، می‌تواند در مزایده بعدی شرکت داشته باشد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت شرایکو هم می‌تواند در مزایده چهارم برای خرید باشگاه استقلال اقدام کند توضیح داد: این شرکت در مزایده سوم شرکت داشت اما چون سپرده‌ای در حساب سازمان خصوصی سازی واریز نکرده بودند نتوانست در مزایده شرکت کند. همچنین برای شرکت آنها در مزایده چهارم اجباری نیست اما مدیر این شرکت در مزایده قبلی به من گفت آمادگی این را دارد که نقدا باشگاه استقلال را خریداری کند. اگر آنها همچنان مایل به خرید این باشگاه هستند جلو آمده و در مزایده چهارم شرکت کنند.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی در واکنش به این سوال که آیا در مزایده قبلی شرکت شرایکو پاکت خالی آورده بود گفت: افرادی که این سوال را مطرح می‌کنند در جریان کلی مزایده قبل و صحبت‌های من قرار ندارند. در مزایده قبل هرگز اعلام نکردیم پاکتی پوچ بوده است. 4 شرکت کننده در مزایده حضور داشتند که دو نفر از آنها سپرده‌ای در سازمان خصوصی سازی نداشتند و برای خرید نقدی باشگاه مورد نظر خود در مزایده شرکت کردند.
وی ادامه داد: لازم است تاکید کنم که یکی از شرکت کنندگان در خارج از کشور پولشان را برای شرکت در مزایده حرکت داده بودند که این پول دیر به حساب سازمان واریز شد. اما آنها حالا یاد گرفتند که باید سه چهار روز جلوتر اقدام به این کار می‌کردند تا پولشان به موقع به حساب سازمان واریز می‌شد. آنها اگر تمایل داشته باشند سپرده خود را در سازمان حفظ کنند مشکلی برای شرکت در مزایده چهارم ندارند و بقیه هم که قصد خرید نقدی باشگاه را داشتند می‌توانند در مزایده چهارم شرکت کنند.
پوری حسینی خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم درباره زمان برگزاری مزایده چهارم توضیحی عرض کنم. به این دلیل تاریخ این روز را 29 اردیبهشت قرار دادیم که بازی‌های لیگ به اتمام رسیده باشد و دربی نیز برگزار شده و حساسیتی در این مورد به وجود نیاید. زمان تعیین شده بهترین زمان برای برگزاری مزایده چهارم است و تصور ما این است که حتما این مزایده برنده دارد. خوشبختانه در مزایده سوم طلسم شکسته شد و چند شرکت خواهان خرید دو باشگاه پرسپولیس و استقلال شدند و من بعید می‌دانم مزایده چهارم برنده نداشته باشد. تأکید می‌کنم بعید می‌دانم نه اینکه مطمئن هستم که این مزایده برنده نداشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که برنده مزایده به چه شکل انتخاب خواهد شد یادآور شد: در مزایده چهارم ما پاکت‌ها را باز می‌کنیم و نفر اول تا سوم را که بیشترین مبلغ را پیشنهاد داده‌اند انتخاب خواهیم کرد. در ادامه نفر اول اهلیتش مورد بررسی قرار داده می‌شود و چنانچه از این نظر مشکلی نداشته باشد او برنده مزایده است و دیگر نیازی نیست به گزینه‌های دوم و سوم بپردازیم اما اگر نفر اول از نظر اهلیت تایید نشد آن موقع به سراغ نفر دوم خواهیم رفت. ضمن اینکه قیمت تعیین شده برای دو باشگاه تغییر نکرده است و با همان شرایط قبل این دو باشگاه واگذار خواهد شد.
رئیس کل سازمان خصوصی سازی در واکنش به اظهار نظر برخی مسئولان که مدعی شدند نحوه واگذاری دو باشگاه دارای اشکالات زیادی است و آینده خوبی برای این دو باشگاه متصور نمی‌شوند گفت: برخلاف نظر دوستان که برای من نظر آنها قابل احترام است باید بگویم ما با بررسی خیلی از شرایط چنین مزایده‌ای را برگزار می‌کنیم. تصورم این است که این تصمیم در آینده کاملا به سود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خواهد بود.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*