اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4835
تاریخ انتشار: 1394/02/18 15:50
علی شمخانی:
دبیر شورای عالی امنیت، با اشاره به فتنه ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و با سوءاستفاده از عناصر خودفروخته گفت:هدف فتنه گران مقابله با آبادانی منطقه، درگیر کردن ظرفیت‌های داخلی کشور و جلوگیری از هم‌افزایی و پیشرفت ملت ایران است.

به گزارش عصرجهان، علی شمخانی پیش از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز آزادسازی هویزه برگزار شد، در جمع مردم، مسئولان و عشایر استان خوزستان با گرامیداشت یاد و فداکاری‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی و بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی در منطقه هویزه، اظهار کرد: کسانی که در هویزه دفاع می‌کردند، هدفشان فقط آزادسازی و حفظ خاک ایران اسلامی نبود، بلکه از مرزهای عقیدتی نیز دفاع می‌کردند.
وی افزود: نخستین شهید دولت شهید جرفی حاضر به ترک هویزه نشد و در کنار مردم ایستادگی کرد؛ همچنین بازسازی هویزه بلافاصله پس از آزادی، نمونه‌هایی از همت والا و تعهد به سازندگی در کنار ایثارگری توسط مسئولان و مردم است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی، اولویت دادن به اهداف متعالی و انگیزه‌های فراتر از قوانین علوم مدیریتی را کارویژه مدیریت جهادی دانست و اضافه کرد: خوزستان با مدیریت جهادی حفظ و آزاد شد و با مدیریت و روحیه جهادی نیز ظرفیت‌های آن شکوفا و تبدیل به نگینی درخشان در کشور و منطقه خواهد شد.
شمخانی با تجلیل از نقش و جایگاه عشایر و اقوام ایرانی در دفاع از مرزهای سرزمینی و اعتقادی کشورمان، توضیح داد: تکثر فرهنگی و قومیتی در کشور موجب شده تا فرهنگی بسیار غنی، پرنشاط و بهره‌مند از ظرفیت‌های مختلف داشته باشیم؛ به گونه‌ای که هر قومیت به عنوان بخشی ارزشمند از پشتوانه فرهنگی و تمدنی ایران محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در نهادها و قوانین ما نه تنها محدودیتی برای اقلیت‌ها و قومیت‌ها پیش‌بینی نشده، بلکه به عنوان فرصت و ظرفیت در نظر گرفته می‌شود؛ در حالی که در کشورهای مدعی دموکراسی به‌ شدت با مذاهب اقلیت به‌ ویژه مسلمانان و رنگین پوستان برخورد می‌شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان با اشاره به فتنه طراحی شده از سوی نظام سلطه و ایادی منطقه‌ای آن در خصوص ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و با سوءاستفاده از عناصر خودفروخته، هدف آنان را مقابله با آبادانی در منطقه، درگیر کردن ظرفیت‌های داخلی کشور و جلوگیری از هم‌افزایی و پیشرفت ملت ایران عنوان کرد.
منبع:فارس



بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*