اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4849
تاریخ انتشار: 1394/02/19 10:20
حامیان محیط زیست، از وضعیت زیست محیطی منطقه علی آباد یا بروال پشت فرودگاه اهواز بازدید نمودند و با مردم در خصوص بهداشت محیط به گفتگو نشستند

علی رضا عامری فعال محیط زیست در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان اظهار داشتند، عصر  روز جمعه هجدهم اردیبهشت سال 94، گروه مردمی حامیان محیط زیست که در بازدید از تالاب شادگان حمایت خود را از محیط زیست، اعلام و رسمیت بخشیدند، این بار در دل شهر اهواز و در منطقه بروال (علی آباد) حضور یافته و از نزدیک، وضعیت زیست محیطی منطقه را مورد بازدید قرار دادند.
بنا به همین گزارش، مردم محلی که از حضور حامیان محیط زیست به وجد آمده بودند، ضمن استقبال از این حرکت، در خصوص مشکلات منطقه، علی الخصوص وضعیت اسفناک بهداشت محیط در منطقه با این حامیان به گفتگو نشستند.
این فعال محیط زیست ادامه داد، وجود 24 حلقه چاه نفتی در منطقه و فقدان هرگونه خدمات زیست محیطی از سوی شرکت نفت سوال برانگیز بود. برخلاف تعهدات اولیه و عمومی، شرکت نفت هیچگونه درختکاری، رفع آلاینده ها و حمایت از زیرساختهای منطقه را انجام نداده است.
در این بین، وجود دریاچه ای از فاضلاب و آبهای دفعی، وجود نخاله های ساختمانی بسیار و وجود حوضچه های پسماند چاههای نفت در مجاورت خانه های مسکونی، فریادی در قالب سکوت بود.
شایان ذکر است، هیچ گونه حفاظت فیزیکی در اطراف حوضچه های پر از آلاینده های نفتی مشاهده نگردید. آلاینده هایی که بنا به گفته ساکنان محلی، هر چند مدت یکبار، آتش زده میشوند.
علیرضا عامری، فعال محیط زیست در جمع بازدیدکنندگان گفت: ما از مسئولین استانی و ناظرین چنین پروژه هایی توضیح و راهکار میخواهیم.
عامری در پایان افزود: اگر مسئولان با همراهی مردم فکری اساسی برای حل مشکلات زیست محیطی منطقه مانند پرنده درگیر در حوضچه نقتی،ننمایند. در آینده نزدیک مجددا از محل بازدید، و گزارشات مفصل تری به مردم،رسانه ها و مراجع ذی ربط قانونی ارسال می نمائیم
(اشاره وی به پرنده بیوصی بود که در یکی از حوضچه های نفتی منطقه، در حال جان دادن بود)


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*