اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4851
تاریخ انتشار: 1394/02/19 17:49
در بسیاری از نقاط شهرستان هندیجان نیز که وضعیت آب شرب نامناسب است آب شرب از مراکزی که به طور آزاد برای فروش آب شرب در این شهرستان وجود دارد، تهیه می شود.

به گزارش عصرجهان، رییس شورای شهرستان هندیجان گفت: چهار روستا در این شهرستان چندین سال است که آب شرب ندارند، و 26 روستای دیگر مقطعی آب دارند.
علیرضا بحرکانی به ایرنا گفت: شهرستان هندیجان 30 روستا دارد که تمامی این روستاها مشکل آب شرب دارند بطوری که 26 روستای آن آب شرب مقطعی دارند و در طول روز تنها چند ساعت آب شرب دارند.
وی افزود: چهار روستای شهرستان هندیجان که آب شرب ندارند شامل روستاهای بزی، کوت مهنا، غوله و دهنو است.
وی گفت: 12 سال است که آب رودخانه هندیجان شور شده و لوله کشی آبی که در برخی روستاها در زمان شیرین بودن آب کشیده شده هم اکنون به دلیل شور شدن آب قابل استفاده نیستند.
رییس شورای شهرستان هندیجان بیان کرد: آب شرب شهرستان هندیجان از رودخانه کارون ابتدا برای مصرف شهرستان ماهشهر فرستاده می شود و سپس مقداری از این آب به شهرستان هندیجان فرستاده می شود که آب شرب شمال هندیجان را تامین می کند.
بحرکانی افزود: آب شرب جنوب این شهرستان نیز از استان بوشهر تامین می شود با این وضعیت روستاهای شهرستان هندیجان و برخی مناطق هندیجان مشکل تامین آب شرب دارند.
بحرکانی بیان کرد: در سه روز گذشته آب شرب روستای رگ سفید که آب آن از استان بوشهر تامین می شود قطع شده بود، که امروز آب شرب این روستا وصل شد.
رییس شورای شهرستان هندیجان عنوان کرد: روستاهایی که آب ندارند آب شیرین را از هندیجان خریداری می کنند.
وی گفت:در بسیاری از نقاط شهرستان هندیجان نیز که وضعیت آب شرب نامناسب است آب شرب از مراکزی که به طور آزاد برای فروش آب شرب در این شهرستان وجود دارد، تهیه می شود.
شهرستان هندیجان در جنوب شرقی خوزستان و در 70 کیلومتری جنوب شرقی بندر ماهشهر و در شمال خلیج فارس قرار دارد.
رودخانه زهره در این شهرستان جاری که دچار کم آبی و شوری آب شده است.



بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*