اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4874
تاریخ انتشار: 1394/02/21 00:19
مدیرکل تعاون، رفاه و کار اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:
صابر مظاهری: قراردادهای سفید امضای کارگران سبب سلب اعتماد کارگران به کارفرمایان می‌شود که این مهم نیز احساس نا امنی و کم‌کاری کارگران به همراه دارد.

عصرجهان: مدیرکل تعاون، رفاه و کار اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برخورد با کارفرمایان متخلف این استان در سال ۹۴ تشدید می‌شود.

 صابر مظاهری، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام کارفرمایان باید حداقل حقوق و دستمزد مصوب توسط شورای عالی کار را رعایت کنند در غیر اینصورت طبق مقررات قانون کار با کارفرمایان متخلف برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قراردادهای سفید امضای کارگران فاقد اعتبار است، عنوان کرد: این نوع قرارداد‌ها سبب سلب اعتماد کارگران به کارفرمایان می‌شود که این مهم نیز احساس نا‌امنی و کم‌کاری کارگران به همراه دارد.

مظاهری ابراز کرد: مطابق مصوبات شورای عالی فنی، کارفرمایان مکلف هستند که در کارگاه‌ها محیطی ایمن و عاری از نقص ایجاد کنند و نظامات اصولی در جهت هرچه بیشتر ایمن کردن کارگاه و حفاظت کارگران را فراهم کنند تا کارگران کمتر دچار حوادث ناشی از کار شوند.

مدیرکل تعاون، رفاه و کار اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت آموزش فنی و ایمنی، افزود: توجه نکردن کافی به آموزش در ابعاد فنی و ایمنی سبب بروز حوادث ناگوار و ایجاد خسارت جبران ناپذیر می‌شود که باید نیروی کار قبل از فعالیت، آموزش‌های لازم را فرا بگیرد.

مظاهری خاطرنشان کرد: کارفرمایان باید به نیروهای خود بویژه نیروهای اموزش دیده و مجرب اهمیت زیادی دهند و مواظب باشند که آن‌ها را از دست ندهند چراکه حذف هر کارگر ماهر از چرخه تولید خسارت زیادی به کارفرما و اقتصاد جامعه وارد می‌کند.



بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*