اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4878
تاریخ انتشار: 1394/02/21 14:51
اگر حوزه سرنوشت ساز فرهنگ در چنگال سخیف سیاست کاریِ سیاست بازانِ بالادستی قرار گیرد، باید فاتحه فرهنگ را خواند-یکی از مولفه های مهم پویایی دانشگاه، آزادی بیان با نگرش های گوناگون فکری است. اما اگر این مهم دستخوش قانون گریزی و ایجاد آشوب برای مقاصد جریانات سیاسی بیرون دانشگاه شود کاملاً مذموم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج نامه ای را خطاب به دکتر رحیمی سرپرست محترم دانشگاه یاسوج به شرح زیر نوشتند.

نکات مهم نامه:

  • اگر حوزه سرنوشت ساز فرهنگ در چنگال سخیف سیاست کاریِ سیاست بازانِ بالادستی قرار گیرد، باید فاتحه فرهنگ را خواند.
  • شائبه هایی در فضای عمومی دانشگاه و همچنین استان مبنی بر انتخاب قومی و طایفه ای سرپرستیِ حضرتعالی وجود دارد. صرف وجود چنین شایعات سخیف، می‌تواند به چهره علمی- فرهنگی دانشگاه، خدشه های سختی را وارد نماید.
  • یکی از مولفه های مهم پویایی و نشاط دانشگاه، آزادی بیان و ایجاد بسترهایی جهت شنیدن صداهای مختلف با نگرش های گوناگون فکری است. اما اگر این مهم دستخوش قانون گریزی و ایجاد آشوب برای مقاصد جریانات سیاسی و فکری بیرون دانشگاه شود کاملاً مذموم است
  • اعتماد آحاد دانشگاهیان زمانی حاصل می شود که مدیریت حضرتعالی را شفاف و روشن و به دور از هرگونه پنهان کاریهای معمول ببینند و ارزیابی نمایند.

متن نامه:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر رحیمی

سرپرست محترم دانشگاه یاسوج

سلام علیکم.

انتخاب حضرتعالی را به عنوان سرپرست دانشگاه تبریک عرض می‌کنیم و از تلاش‌های سرپرست سابق، جناب آقای دکتر رمضانی تقدیر به عمل می‌آوریم. از آنجا که رسالت دانشجویی، مطالبه‌گری با زبان عدالت خواهی و لحن صریح است، مواردی را جهت عنایت هرچه بیشتر و اهتمام عاجل‌تر خدمتتان عرض می‌کنیم:

۱- شائبه‌هایی در فضای عمومی دانشگاه و همچنین استان مبنی بر انتخاب قومی و طایفه‌ای سرپرستیِ حضرتعالی وجود دارد. صرف وجود چنین شایعات سخیف، می‌تواند به چهره علمی- فرهنگی دانشگاه، خدشه‌های سختی را وارد نماید. لذا رواست که شما در مدیریت و انتخاب مدیران خود، کمال دقت و تدبیر را مبذول فرمایید تا بی‌اساسی این شائبه‌ها روشن شود.

۲- بی‌سامانی و تلاطم در حوزه مجموعه مدیران و کارمندان دانشگاه در این چند سال باعث از بین رفتن ثبات در بخش‌های مختلف علمی- فرهنگی و کاهش بازده مطلوب شده است. این عدم ثبات در دراز مدت صدمات جبران ناپذیری را به دانشگاه وارد می‌کند. لذا امید است ثبات مدیریتی را به احسن وجه با شاخص شایسته سالاری بر دانشگاه مستولی نمایید.

۳- هر چه از اهمیت فرهنگ به عنوان زیربنای همه مقولات علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... بگوییم باز کم است. حال اگر این حوزه سرنوشت ساز در چنگال سخیف سیاست کاریِ سیاست بازانِ بالادستی قرار گیرد، باید فاتحه فرهنگ را خواند. از طرفی وجود برخی نارسایی‌ها در بعضی از ساختارهای فرهنگی نظیر شورای فرهنگی دانشگاه، هیئت کرسی‌های آزاداندیشی، هیئت حمایت و نظارت بر نشریات و... باعث به وجود آمدن خلأهای مهم و دست اندازهای سختی در مقابل جریان سیالِ کارهای فرهنگی دانشگاه شده است. لذا توقع می‌رود که این بخش حیاتی دانشگاه را اولاً) به درستی درک کنید و ثانیاً) آن را از لوس سیاست بازی‌ها پاک کنید و ثالثاً) خلأ و دست اندازهای ساختاری را برطرف نمایید.

۴- دانشگاه معدنی از انسان‌های فرهیخته و اندیشمند است. از سوی دیگر دانشگاه یاسوج نیز در آغاز مسیر رشد همه جانبه قرار دارد و راه طولانی و سختی در پیش است. لذا می‌بایست دانشگاه را با مشورت و استفاده از خردجمعی پیش برد تا این مسیر هموار‌تر و سریع‌تر پیموده شود و از خود رأیی و استفاده از یک تیم محدود دم دستی، اکیداً اجتناب کرد.

۵- یکی از مولفه‌های مهم پویایی و نشاط دانشگاه، آزادی بیان و ایجاد بسترهایی جهت شنیدن صداهای مختلف با نگرش‌های گوناگون فکری است. اما اگر این مهم دستخوش قانون گریزی و ایجاد آشوب برای مقاصد جریانات سیاسی و فکری بیرون دانشگاه شود کاملاً مذموم است و دانشگاه را جولانگاه منفعت پرستان مغرض می‌کند. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج که خود پیشتاز کرسی‌های آزاداندیشی در کشور است ضمن هشدار در خصوص جریانات قانون گریز در دانشگاه، از شنیدن اندیشه‌های مختلف در بستر برنامه‌های آزاداندیشی حمایت کامل می‌کند و لذا از شما نیز توقع می‌رود که زمینه این فعالیت‌های موثر را بیش از پیش فراهم نمایید.

۶- اعتماد آحاد دانشگاهیان زمانی حاصل می‌شود که مدیریت حضرتعالی را شفاف و روشن و به دور از هرگونه پنهان کاریهای معمول ببینند و ارزیابی نمایند. لذا در صورت قرار دادن زمانی ثابت برای ارائه گزارش عملکرد خود، می‌توان ایجاد اعتماد دوجانبه را متوقع بود.

۷- با توجه به شرایط حساس امروز و آینده جهانی، دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، دانشگاه تمدن ساز است. این دانشگاه مطلوب زمانی حاصل می‌شود که همه آحاد دانشگاهی، جهادی وار نقش خود را درک و ایفاء نمایند. لذا توقع می‌رود که حضرتعالی به عنوان سرپرست دانشگاه، علاوه بر تزریق روحیه جهادی به مجموعه، خود پیشتاز این جبهه در مدیریت و هدایت دانشگاه باشید تا به این تراز آرمانی قدری نزدیک‌تر شویم. در پایان از خدای متعال برای حضرتعالی و مجموعه مدیرانتان آرزوی موفقیت در امور ذکر شده را داریم و آمادگی این تشکل برای همکاری در پیش‌برد اهداف دانشگاه را اعلام می‌کنیم.

                                                                ایام عزت مستدام

                                               انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


دانشجوی عمران
|
Iran
|
1394/02/21 15:46
  +0

  -0
پاسخ
یکی از مولفه های مهم پویایی و نشاط دانشگاه، آزادی بیان و ایجاد بسترهایی جهت شنیدن صداهای مختلف با نگرش های گوناگون فکری است. اما اگر این مهم دستخوش قانون گریزی و ایجاد آشوب برای مقاصد جریانات سیاسی و فکری بیرون دانشگاه شود کاملاً مذموم است. منظور شما به لحاظ مصداقی دقیقا چیست؟
علی
|
Iran
|
1394/02/21 15:48
  +0

  -0
پاسخ
سیاست همان سیاست شاپور رمضانیست
دانشجو
|
Iran
|
1394/02/21 15:49
  +0

  -0
پاسخ
پس فکر کردید سیاست ارژنگ دوباره بر دانشگاه حاکم میشه
ناشناس
|
Iran
|
1394/02/21 15:52
  +0

  -0
پاسخ
مگه رئیس جدید از کدام قومیته و الان در راستای کارش چه اقداماتی قومی انجام داد؟ که اینگونه برجسته شد
مهدوی
|
Iran
|
1394/02/21 15:54
  +0

  -0
پاسخ
درود بر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج. متن بسیار خوبی بود ولی امیدوارم شما هم سیاسی کاری نکنید
مهمان
|
Iran
|
1394/02/21 18:39
  +0

  -0
پاسخ
دکتر رحیمی انسان شایسته ای هست قطعا برچسب های قومی به وی نمی چسبد

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*