اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4941
تاریخ انتشار: 1394/02/27 21:36
رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد:
ماشین‌آلات کشاورزی به دقت شماره‌گذاری می‌شوند و امکان اینکه این ماشین‌ها به بیرون از استان بروند.

به گزارش عصرجهان از یاسوج، جعفر گوهرگانی عصر امروز در نشست خرید تضمینی گندم استان کهگیلویه و بویراحمد که در سالن شماره یک استانداری با حضور موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، با بیان اینکه دولت در زمینه مکانیزاسیون کردن کشاورزی اعتبارات خوبی را برای تهیه ماشین‌آلات کشاورزی اختصاص داده است، اظهار کرد: ۳۲۴ دستگاه تراکتور در بین متقاضیان ماشین‌آلات کشاورزی توزیع شد و دست غیربومی‌های که دستگاه‌های کشاورزی را از استان خارج می‌کردند و یا تسهیلات این ماشین‌آلات کشاورزی را در مسیر دیگری خرج می‌کردند را بستیم.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شاید درصدی از ماشین‌آلات کشاورزی از استان خارج شد، تصریح کرد: نظارت دقیقی با همکاری بانک کشاورزی بر تسهیلات ماشین‌آلات کشاورزی صورت گرفت و اسناد این تسهیلات به هیچ وجه در اختیار خریدار قرار نمی‌گیرد.

گوهرگانی با اشاره به اینکه ۱۰ دستگاه کمباین نیز در اختیار کشاورزان قرار گرفت، افزود: ماشین‌آلات کشاورزی به دقت شماره‌گذاری می‌شوند و امکان اینکه این ماشین‌ها به بیرون از استان بروند، نیست و از نیروی انتظامی می‌خواهیم در این خصوص دقت بیشتری نمایند.

وی با اشاره به تولید محصولات کشاورزی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: گندم ۱۰۶ هزار تن به صورت دیم و آبی، جو ۳۰ هزار تن و کلزا هزار و ۵۰۰ تن در سطح استان در سال ۹۳ تولید شد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت بارندگی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در مناطق گرمسیری سه ماه بارندگی خوبی نداشتیم و به همین دلیل ۸۰ درصد از سطح زیر کشت گندم دیم از بین رفت و ۲۰ درصد نیز به دلیل رعایت تاریخ کاشت و شرایط مناسب سالم ماند و مزارعی که از آب چشمه فصلی آبیاری می‌شدند ۶۰ درصد خسارت دیدند.

گوهرگانی اضافه کرد: کار‌شناسان جهاد کشاورزی به صورت مرتب مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی را مورد بازدید و بررسی قرار می‌دهند.

وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث تولید بذر گندم و حبوبات به دلایل شرایط اقلیمی در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار هستیم و جا دارد از تلاش همکارانمان در تحقیقات کشاورزی قدردانی کرد.

گوهرگانی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث خرید گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان جهاد کشاوزی سعی می‌کند که گندم‌های با کیفیتی را خریداری و در اختیار مردم و بویژه خبازان قرار دهد.

وی با بیان اینکه کیفیت گندم استان کهگیلویه و بویراحمد خوب، ولی کیفیت نان استان ضعیف است، ادامه داد: سایر استان‌ها گندم با کیفیت خود را به استان کهگیلویه و بویراحمد وارد نمی‌کنند. لذا سعی خواهیم کرد که گندم با کیفیت استان را خریداری و در اختیار نانوایی‌ها قرار دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به خروج گندم استان توسط دلالان خبر داد و گفت: برای کنترل گندم دستمان خالی است و امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی جلوی این کار گرفته شود.

گوهرگانی گفت: متأسفانه در گذشته به دلیل سهل‌انگاری و کم‌کاری برخی گندم کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد توسط افرادی سودجو با قیمت پایین خریداری و به فروش می‌رفتند که امسال با تدابیری که صورت گرفته جلوی این کار را خواهیم گرفت.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*