اخبار عمومی
اعلام وصول 2
4957
تاریخ انتشار: 1394/02/29 01:42
مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان:
محمود جانقربان گفت: در حال حاضر دو نقطه‌ای که در جلسه با مسئولان به آن اشاره شد یکی منطقه دیشموک و دیگری دژکوه در منطقه لنده است که باید بتوانیم پست فوق توزیع در آن‌ مناطق احداث کنیم.

عصرجهان: محمود جانقربان عصر امروز در حاشیه نشست بررسی مشکلات برق استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مسئولان برق دو استان و به ریاست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد در خصوص دلیل افت ولتاژ برق در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل افت ولتاژ را می‌توان با یک سری اقدامات در فوق توزیع و توزیع انجام داد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خطوط توزیع در این استان طولانی هستند و یک مقدار به دلیل طولانی بودن خطوط دچار افت ولتاژ در این استان هستیم.

این مسئول بیان کرد: یک سری تأسیسات افزاینده ولتاژ از جمله اتوبوستر‌ها وجود دارند که معمولا در خط‌های توزیع استفاده می‌کنند و افزایش ولتاژ را انجام می‌دهد و مشکل افت ولتاژ را برطرف می‌کند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: اما ظرفیت پست‌ها که الان در استان شما وجود دارد جوابگو بوده و هیچ مشکلی از بابت پست‌ها نداریم.

جانقربان در پاسخ به این سؤال فارس که چه مقدار اعتبارات نیاز داریم تا یک برق پایدار در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم، اظهار کرد: الان هم نسبتا برق شما مشکلی ندارد.

وی گفت: در حال حاضر دو نقطه‌ای که در جلسه با مسئولان به آن اشاره شد یکی منطقه دیشموک و دیگری دژکوه در منطقه لنده است که باید بتوانیم پست فوق توزیع در آن‌ مناطق احداث کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در ادامه گفت: این‌ها در حقیقت دو خط طولانی حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتری دارند و هزینه اجرایی خطوط آن‌ها به تنهایی چیزی حدود ۶۰ میلیارد تومان است و خود پست‌ها هم هر کدام ۲۰ میلیارد تومان می‌خواهد که آن مناطق هم باید پست اختصاصی داشته باشند.

جانقربان گفت: با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی با این روش آن دو منطقه هم برق پایدار پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه نقدینگی در صنعت برق وجود دارد، تصریح کرد: ما در اعتبارات هیچ مشکلی نداریم و امروز بیشتر مشکل ما در نقدینگی است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*