اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5081
تاریخ انتشار: 1394/03/06 00:37
پرسپولیس در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با شکست ۳ بر صفر برابر الهلال از این رقابت‌ها حذف شد.

عصرجهان:پرسپولیسی‌ها در حالی امشب به مصاف آبی پوشان ریاض رفتند که بازی رفت با این تیم را در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور یکصد هزار تماشاگر به سود خود به پایان رساندند. این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به سود الهلال به پایان رسید. با این نتیجه الهلال عربستان در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و به مرحله بعدی صعود کرد.

داور: والنتین کوالنکو (ازبکستان) کمک‌ها: سعید کاسیموف مامور و حسن الدین شادمانوف (ازبکستان)
اخطار: دقیقه ۷۰ - مهدی طارمی، دقیقه ۸۹ علی علیپور
اخراج: دقیقه ۹۳ - مهدی طارمی
الهلال عربستان:
 خالد شراهیلی، کواک تای، یاسر الشهرانی، دیاگو، کریری، محمد جاهفالی، نواف العبد، سالم الدوساری، عبدالعزیر الدوساری (۵۳ فیصل درویش)، یوسف السالم، محمد الشلهوب (۶۵ تیاگو نوس)
سرمربی: جورجیوس دونیس

پرسپولیس ایران:
 سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، بابک حاتمی، حمیدرضا علی‌عسگر، احمد نورالهی، محمد نوری، رضا خالقی‌فر (۸۸ علی علیپور)، هادی نوروزی، مهدی طارمی و امید عالیشاه
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

شرح گل:
۱ - ۰ (الهلال عربستان): بازیکنان الهلال پس از حدود ده دقیقه حمله مستمر، بالاخره از شکاف بین مدافعان سرخپوش یعنی اومانا و حاتمی استفاده کردند و توسط یوسف سالم و در دقیقه ۲۹ به گل اول این بازی رسیدند.
۲ – ۰ (الهلال عربستان): فیصل درویش بازیکن الهلالی‌ها یک دقیقه پس از ورود به زمین تاثیر خود را برای این تیم گذاشت و توسط روی خطای هند نورمحمدی یک پنالتی برای تیمش بگیرد. این پنالتی را در دقیقه ۵۷ محمد شلهوب بر خلاف جهت سوشا مکانی به گل دوم این تیم بدل کرد.
۳ – ۰ (الهلال عربستان): عبدالعزیز الدوساری، تعویض تاثیر گذار دیگر الهلالی‌ها، در ضدحمله‌ای و در حالی که سرخپوشان سراسر حمله بودند توانست دروازه سوشا مکانی را برای سومین بار باز کند.
دقایق حساس:
دقیقه ۱۱ – اولین شوت به سمت دروازه را بازیکنان پرسپولیس و خالفی فر به سمت دروازه الهلالی‌ها زد و ضربه وی با اختلاف یک متری از کنار تیر عمودی دروازه شراهیلی به بیرون رفت.
دقیقه ۲۵ – یوسف سالم، از جناح چپ دفاع پرسپولیس به محوطه این تیم نفوذ کرد و ضربه خطرناکی را روانه دروازه سرخپوشان کرد اما توپ او با برخورد به علی عسگری به کرنر رفت.
دقیقه ۲۶ – بازهم نفوذ الهلالی‌ها از سمت چپ محوطه پرسپولیس، موقعیت خطرناکی را برای این تیم ایجاد کرد اما سوشا مکانی با خروج خود این توپ خطرناک را دفع کرد.
دقیقه ۲۷ – شوت محکم یوسف سالم از پشت محوطه جریمه را سوشا مکانی به صورت ناقص دفع کرد و مهاجم الهلالی‌ها توپ بازگشتی را به بیرون زد.
دقیقه ۴۱ – باز هم یوسف سالم اما این بار از جناح راست ضربه خطرناکی را به سمت دروازه سوشا مکانی زد اما ضربه این بازیکن با برخورد به مدافعان این تیم به کرنر رفت.
دقیقه ۱+۴۵ – شوت محکم و خطرناک بازیکنان تیم الهلال در آخرین ثانیه‌های نیمه اول و از پشت محوطه جریمه سرخپوشان با اختلاف کمی از بالای دروازه سوشا مکانی به بیرون رفت.
دقیقه ۵۳ – ضربه عبداله عبدوساری از زاویه بسته، دروازه پرسپولیسی‌ها را به شدت تهدید کرد و از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه ۵۴ – شوت خالقی فر، در حالی که با عجله زده شد، از کتار دروازه شراهیلی به بیرون رفت.
دقیقه ۵۸ – در حالیکه پرسپولیسی‌ها می‌توانستند پس از دریافت گل دوم، به گل اول خود دست پیدا کنند، با تعلل طارمی و عالیشاه نتوانستند به مهم دست پیدا کنند و توپ آن‌ها را مدافعین الهلال دور کردند.
دقیقه ۶۷ – مهدی طارمی می‌توانست با فراری از بین مدافعان الهلال دروازه این تیم را باز کند اما ضربه نوک پای مدافع الهلال در آخرین لحظه این فرصت را از سرخپوشان گرفت.
دقیقه ۶۷ – شوت سنگین و فوق العاده حاتمی، با اختلاف کمی از کنار دروازه الهلال به بیرون رفت.
شرح نیمه اول:
الهلالی‌ها در حالی نیمه اول این بازی را با یک گل به رختکن رفتند که از دقایق ابتدایی به فکر باز کردن دروازه تیم پرسپولیس بودند و حملات زیادی را روی دروازه این تیم تدارک دیدند.
آن‌ها از دقیقه ۱۵ تا پایان نیمه اول شدت حملات خود را افزایش دادند و بار‌ها توسط مهاجمین خود از جناح چپ و راست دفاع پرسپولیس دروازه این تیم را تهدید کردند و در ‌‌نهایت توانستند از شکاف بین مدافعین پرسپولیس استفاده کردند و توسط یوسف سالم، مهره اصلی هجومی تیمشان به گل برسند. ستاره بی‌پون و چرای سرخپوشان نیز مایکل اومانا بود که بار‌ها با تکل‌ها و درگیری‌های خود مانع به گل رسیدن الهلالی‌ها شده بود.

حواشی:
*در ابتدای بازی هواداران تیم الهلال پلاکاردهای آبی و سفیدی در دست داشتند که روی نوشته شده بود کارشان را تمام کنید.
*بازیکنان تیم الهلال تا دقیقه ۲۰ چندین بار امید عالیشاه را با خطاهای سنگین متوقف کردند.
*در دقایق ابتدایی بازی داور مسابقه می‌توانست با کارت زرد خود در مقابل خطاهای الهلالی‌ها مقابله کند که این کار را نکرد.
*هربار که بازیکنان تیم پرسپولیس به دلیل خطاهای بازیکنان الهلال متوقف می‌شدند و روی زمین می‌افتادند با اعتراض‌ها و هوکردن‌های هواداران این تیم مواجه می‌شدند.
*در دقایق میانی نیمه اول بازیکنان الهلال که خطای محرزی روی نورالهی مرتکب شدند و پس از سوت داور، آن‌ها به شدت به داور اعتراض کردند و درگیری با بازیکنان تیم پرسپولیس را آغاز کردند تا از نظر روحی روی آن‌ها تاثیر بگذراند.
*هربار که بازیکنان تیم پرسپولیس حمله‌ای را روی دروازه الهلای‌ها تدارک می‌بینند با هو کردن‌های بی‌امان هواداران الهلال مواجه می‌شوند.
*پس از به صدا درآمدن سوت پایان نیمه اول، بازیکنان تیم الهلال در حرکتی غیراخلاقی به دور داور این مسابقه جمع شدند و بابت قضاوت او در این نیمه اعتراضات زیادی به وی داشتند تا او را برای داوری در نیمه دوم تحت تاثیر قرار دهند.

منبع: ورزش سه


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*