اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5156
تاریخ انتشار: 1394/03/11 21:36
ذوب‌آهن با پیروزی قاطع 3 بر یک مقابل نفت جام‌حذفی فوتبال ایران را فتح کرد تا سومین نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا باشد.

به گزارش عصرجهان به نقل از ورزش سه، اصفهانی ها با فتح دومین جام کشور، سالی درخشان را در فوتبال ایران به یادگار گذاشتند.

شرح بازی:
تیم فوتبال ذوب‌آهن با برتری قاطع مقابل میزبان خود نفت جام‌حذفی فوتبال ایران را به اصفهان برد. امروز شاگردان یحیی گل‌محمدی با ارائه یک نمایش بهتر در طول مسابقه با شایستگی از پس حریف سختکوش خود برآمدند تا علیرضا منصوریان که به قصد قهرمانی وارد این رقابت شده بود، در نهایت فصل را بدون جام به پایان برساند.

ذوبی ها در نیمه اول نمایش بهتری داشتند اما این نفت بود که در ابتدای نیمه دوم به گل رسید. با این حال شاگردان یحیی گل‌محمدی از تک گل حریف جا نخوردند و به سرعت بازی را به تساوی کشاندند. بعد از این گل حرکت تماشایی قاسم حدادی فر و پاس او به رجب‌زاده ذوب‌آهن را به گل دوم رساند که این برتری می‌ توانست هر لحظه از بین برود.

ذوب‌آهن که عقب کشیده بود، مقابل حملات نفت مقاومت کرد و در نهایت گل سوم را به ثمر رساند. در حالی که در این بین ممکن بود مغلوب ضربات ایستگاهی خطرناک نفتی ها بشود. با این برد یحیی گل‌محمدی شکست خود در فینال جام‌حذفی مقابل سپاهان با پیراهن پرسپولیس را پاک کرد و در تهران جشن قهرمانی گرفت. این در حالی است که علیرضا منصوریان سرمربی شایسته نفت که امیدوار بود با فتح  جام‌حذفی مرد بدون گفت‌وگوی استقلال برای فصل آینده باشد، در هدف خود ناکام ماند.


 تماشاگر: 5هزار نفر استادیوم: تختی تهران
داور: محسن ترکی کمک داوران: محمدرضا ابوالفضلی و حسن ظهیری

نفت تهران:
علیرضا بیرانوند، لئوناردو پادوانی، امین حاج محمدی، سعید لطفی، وحید امیری، علی عزتی، کمال کامیابی نیا، آرش رضاوند، ایمان مبعلی، غلامرضا رضایی و علی قربانی
سرمربی: علیرضا منصوریان

ذوب آهن:
رشید مظاهری، هادی محمدی، کارلوس سانتوس، علی همام، مهرداد قنبری، قاسم حدادی فر، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی فر، مهدی رجب زاده و کاوه رضایی
سرمربی: یحیی گل محمدی

حواشی فینال جام‌حذفی
* فینال جام‌حذفی قبل از آغاز پر حاشیه شد و مدیران دو تیم به دلیل حضور ذوب‌آهن در زمین تختی با هم جنگ لفظی مفصلی داشتند.
* یحیی گل‌محمدی که در آخرین دیدار با 5گل نفت را شکست داده در بازی امروز از ترکیب کاوه رضایی و مهدی رجب‌زاده برای خط حمله استفاده کرده است و مسعود حسن‌زاده‌ مهاجم گلزن این تیم روی نیمکت بازی را تماشا خواهد کرد.
* در ترکیب نفت در غیاب سیامک کوروشی، زوج دفاعی تیم با حضور لئوناردو پادووانی و امین حاج محمدی بسته شده است.
* ایمان مبعلی در ترکیب نفت و مهدی رجب‌زاده در ترکیب ذوب‌آهن مسن ترین بازیکنان حاضر در میدان هستند.
* علیرضا بیرانوند، وحید امیری، غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی از تیم نفت و مهدی رجب‌زاده و قاسم حدادی فر در تیم ذوب‌آهن بازیکنانی هستند که سابقه ملی دارند.
* فقط 3بازیکن خارجی در ترکیب دو تیم حضور دارند؛ پادووانی در نفت و سانتوس و علی حمام در ذوب‌آهن. جالب اینکه پادووانی و سانتوس که هر دو دفاع وسط و برزیلی هستند، از موفق ترین چهره های این دو تیم در طول فصل گذشته به حساب می‌ آیند.
* با توجه به شکل بازی دو تیم به نظر می‌ رسد، مسابقه جذابی پیش روی علاقمندان به فوتبال باشد.

شرح نیمه اول:
شاگردان یحیی گل محمدی نیمه اول شرایط بهتری برابر نفت داشتند و بارها توسط کاوه رضایی موفق شدند دروازه علیرضا بیرانوند را با خطر مواجه کنند. نفت تهران هم رفته رفته روی حرکات غلامرضا رضایی توانست بازی را در دست بگیرد و چند فرصت نصفه و نیمه نیز ایجاد کرد.
دو تیم که بازی احتیاط آمیز را در دستور کار داشتند در نهایت موفق به باز کردن دروازه هم نشدند تا در 45 دقیقه امیدهای‌شان برای رسیدن به پیروزی و کسب جام دنبال کنند.

شرح گل ها:
1 ـ صفر (نفت): وحید امیری با فراری برق آسا از سمت راست به قلب دفاع ذوب‌آهن زد و با ضربه ای فوق العاده به زاویه مخالف در همان شروع نیمه دوم اولین گل بازی را وارد دروازه ذوب‌آهن کرد.

1ـ1(ذوب‌آهن): قاسم حدادی فر خیلی زود گل تساوی را وارد دروازه ذوبی ها کرد. حرکات ترکیبی بازیکنان ذوب‌آهن به محوطه جریمه نفت رسید و پاس رجب‌زاده با ضربه پای چپ قاسم حدادی فر از روی خط شش قدم به گل تساوی ذوبی ها تبدیل شد.

2 ـ 1(ذوب‌آهن): پاس درخشان قاسم حدادی فر به مهدی رجب‌زاده و ضربه فوق العاده این بازیکن دومین گل ذوب‌آهن را به ثبت رساند.

نفت تهران یک ذوب آهن 3: (دقیقه 80، کاوه رضایی): فرار مهدی رجب زاده از جناح چپ و پاس عرضی او به مرتضی تبریزی با خروج اشتباه بیرانوند همراه بود و در ادامه این کاوه رضایی بود که موفق شد ضربه بعدی را به زیبایی وارد دروازه نفت کند.


دقایق حساس:
دقیقه 7: فرار مهدی رجب زاده درون محوطه جریمه با ضربه محکم این بازیکن همراه بود که بیرانوند با یک دست آن را دفع کرد تا مدافعان در ادامه توپ را دور کنند.
دقیقه 11: شوت کاوه رضایی از پشت محوطه جریمه با دفع بیرانود همراه شد تا یک کرنر برای شاگردان گل محمدی شکل بگیرد.
دقیقه 12: فرار غلامرضا رضایی روی ضد حمله و پیش روی او گوشه محوطه جریمه در ادامه با پاس به بیرون مهاجم نفت همراه بود که کامیابی نیا این فرصت مناسب را از دست داد.
دقیقه 18: مدافع میانی نفت تهران در حرکتی جالب به خط دفاعی ذوب یورش برد و در نهایت ضربه‌اش را به سمت دروازه مظاهری نواخت که با اختلاف کم به بیرون رفت.
دقیقه 24: شوت راه دور کاوه رضایی را بار دیگر بیرانوند دفع کرد و شانس آورد مدافعان تیمش زودتر از مهاجم ذوبی توپ دفع شده او را از محوطه جریمه دور کردند.
دقیقه 26: حرکت رضایی از سمت راست و سانتر او روی محوطه شش قدم را مظاهری با واکنشی خوب دفع کرد.
دقیقه 27: کاوه رضایی در سومین تلاش خود برای گلزنی در فینال جام حذفی، ضربه اش را از پشت محوطه جریمه نواخت که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 40: محسن ترکی به سعید لطفی کارت زرد نشان داد.
دقیقه 42: قاسم حدادی‌فر بازیکن ذوبی‌ها روی خطایی که در میانه زمین انجام داد از داوری بازی کارت زرد دریافت کرد.
دقیقه 49: پرتاب بلند اوت امیری با ضربه پادووانی از بالای دروازه ذوب‌آهن به اوت رفت.
دقیقه 69: ضربه ایستگاهی به دست آمده برای نفتی‌ها را ایمان مبعلی به زیبایی نواخت که مظاهری آن را به کرنر زد.
دقیقه 70: ضربه کرنر را ایمان مبعلی روی شش قدم فرستاد که پادوانی با ضربه سر آن را به سمت دروازه نواخت که در ادامه روی خط دروازه مدافعان ذوبی آن را برگشت داد.
دقیقه 70: سانتر مهدی شیری را با ضربه پادوانی همراه بود که این توپ در دستان مظاهری آرام گرفت.
دقیقه 79: پرتاب اوت وحید امیری، ارسلان مطهری را در حالت تک به تک با رشید مظاهری قرار داد اما ضربه مهاجم نفت را مظاهری به زیبایی دفع کرد.

بهترین بازیکن: مهدی رجب‌زاده، قاسم حدادی فر، کاوه رضایی در تیم ذوب‌آهن و وحید امیری در تیم نفت بازی خوبی از خود نشان دادند اما بدون شک مهدی رجب‌زاده ستاره این میدان بود.

اتفاق ویژه:
در حالی که به نظر می‌ رسید با توجه به حضور علیرضا منصوریان اکثریت ورزشگاه تختی با استقلالی های طرفدار او باشد، این اصفهانی ها بودند که جو ورزشگاه تختی را در اختیار گرفتند و دومین قهرمانی این فصل فوتبال ایران را جشن گرفتند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*