اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5178
تاریخ انتشار: 1394/03/13 14:33
مسعود معینی عضو هیات مدیره استقلال در مورد گزینه های مربیگری این تیم عنوان کرد بهترین فرد برای استقلال خود آقای قلعه‌نویی است.

عصرجهان:معینی در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" گفت: من به عنوان عضو هیات مدیره استقلال اجازه دارم که در صورتی که مشکلی از تیم دیدم انتقاد کنم. اگر آقای قلعه‌نویی از حرف های من ناراحت شده، من انتظار دارم که خودش در این مورد صحبت کند نه اینکه میرشاد ماجدی بیاید به نادرست حرف هایی را برعلیه من بزند که من از فوتبال دور هستم.

زمانی که ماجدی متولد نشده بود استقلال با گل من قهرمان آسیا شد

زمانی که هنوز آقای ماجدی متولد نشده بود، من مربی تیم‌ملی بودم و استقلال با گل من قهرمان آسیا شد. استقلال از 15 میلیارد بودجه ای که داشت 90درصد آن را خرج تیم کرد چرا می‌ گویند ما کاری نکرده ایم؟ برخلاف گفته ماجدی من اصلا با استقلال به تبریز نرفته بودم، فقط یک سفر با آنها به اصفهان رفته بودم که هیچ صحبتی هم انجام نداده بودم. خدا را شکر خود جامعه هوشیار است و آدم ها را از هم تمیز می‌ دهد و نیاز نیست که کسی بخواهد این صحبت ها را بکند تا ذهن و افکار عمومی را خراب کند.

رقبا قوی تر از استقلال بودند

متاسفانه به دلیل دفاع پایان نامه دانشجویانم در دو جلسه هیات مدیره حاضر نبودم. اما به عقیده من در این فصل مدیریت باشگاه در نتایج تیم تاثیرگذار بود چون آقای افشارزاده تازه به استقلال آمده بود و با خیلی مساول آشنا نبود، بحث فنی هم که مثل همه جای دنیا کامل در اختیار کادرفنی بود، 95درصد بودجه هم که به تیم بزرگسالان تزریق شد، اما من فکر می‌ کنم آن چه که باعث شد استقلال نتیجه نگیرد، ضعف در کادرفنی و یا بازیکنان نبود بلکه شرایط بهتر تیم های رقیب مثل سپاهان، نفت، فولاد و ذوب‌آهن بود.

منکر مشکلات در استقلال نیستم

البته من منکر آن نیستم که در تیم ما مشکلاتی وجود داشت، استقلال در نیم فصل اول عملکرد خوبی داشت اما در نیم فصل دوم با رفتن بازیکنانی مثل تیموریان که نمی‌ خواست با وجود مشکلات مالی در استقلال بماند، تیم ضربه پذیر شد. کرار هم بازیکن خوبی است اما جنجال های او هم به تیم ضربه زد و در نهایت باعث شد که استقلال در نیم فصل دوم از آن آمادگی لازم برخوردار نباشد و نتواند برای دومین سال سهمیه آسیا را بگیرد. البته خود آقای قلعه‌نویی مسوولیت تیم را به گردن گرفت و من نسبت به این مساله نظر مساعدی دارم.

مرفاوی و مظلومی کاریزمای لازم برای مربیگری استقلال را ندارند

در مورد گزینه های مربیگری که برای استقلال مطرح است باید بگویم به عقیده من مرفاوی و مظلومی در تیم بوده اند و کار کرده اند و نشان داده اند که کاریزمای لازم را ندارند. آقای قلعه‌نویی برای استقلال یک استثنا بوده و توانست با تیم موفقیت های بزرگی را کسب کند. غیر از آن در تیم های شهرستانی هم که بوده نتایج خوبی گرفته است. مشکلاتی هم دو باشگاه سرخابی مخصوصا استقلال داشته که آن هم شرایط مالی است و متاسفانه نه اسپانسر و نه وزارت ورزش نتوانسته اند به تیم کمک کنند. امیدوارم در فصل آینده آرامش بیشتری در استقلال حاکم باشد.

زرینچه و نامجومطلق در استقلال به مشکلات عدیده ای برمی خورند

دو گزینه دیگر مربیگری استقلال یعنی زرینچه و نامجومطلق مربیان خوب و جوانی هستند که به دلیل همین فاکتور جوانی اگر بخواهند در استقلال مربیگری کنند، با مشکلات عدیده ای روبه‌رو خواهند شد. تغییر شرایط گزینه مهمی است و ما نمی‌ بایست هرگز دو مساله را فراموش کنیم یکی نتایجی موفقی که آقای قلعه‌نویی با استقلال گرفته و دوم اینکه تیم دوم فصل است سهمیه آسیا را نگرفته است.

منصوریان قطعا سال بعد به استقلال نمی‌ آید

علیرضا منصوریان از دیگر گزینه های استقلال است، او با تیم نفت به مرحله یک هشتم آسیایی صعود کرده است و این تیم به او نیاز دارد و اگر او به استقلال بیاید سرنوشت نفت چه خواهد شد؟! منصوریان مربی شایسته ای است برای استقلال هم زحمت زیادی کشیده، هواداران هم او را دوست دارند، اما او باید بداند اگر در زمان نامناسب به استقلال بیاید با شرایطی مشابه آقای استیلی مواجه می‌ شود که دیگر در پرسپولیس جایی ندارد و متاسفانه با راه‌آهن هم به مشکل برخورده است. قطعا یک روز منصوریان به استقلال می‌ آید و هدایت این تیم را برعهده می‌ گیرد ولی قطعا آن فصل سال بعد نخواهد بود.

قلعه‌نویی و فیروز کریمی گزینه های مناسب استقلال

به عقیده من این بحث که می‌ گویند مربی باید برنامه داشته باشد، اشتباه است چون هر مربی ای یک برنامه منصوب شده دارد، باید مسائل و مشکلات را حل کنیم. باید یک مربی که به استقلال می‌ آید کاریزما و توان لازم را داشته باشد. به عقیده من دو نفر شایستگی آن را دارند؛ امیر قلعه‌نویی و فیروز کریمی. البته اگر مدیرعامل هم پشت آنها باشد. باز هم به نظر من قلعه‌نویی می‌ تواند در استقلال موفق باشد اگر در کارهای تجدیدنظر کند یعنی با هیات مدیره و باشگاه هماهنگی بیشتری داشته باشد، سرپرست تیم را عوض کند و کادرفنی را کمی محدودتر کند. من در مورد کمیته فنی هیچ حرفی نمی‌ زنم چون همیشه در اکثر باشگاه ها افراد آن مورد نظر سرمربی نیستند هر چند که به نظر من در استقلال می‌ تواند به بعضی از این افراد تکیه کند. او باید تمرکز بیشتر و حاشیه اش را کمتر کند.

من گونش و مجیدی را پیشنهاد داده بودم

من بحث مربی خارجی را نمی‌ کنم چون وضعیت خود تیم نامشخص است و اگر مربی خارجی ای بخواهد به ایران بیاید باید مربی بزرگی باشد ضمن اینکه باید با آداب و رسوم ایران هم آشنا باشد. پیشنهاد خود من در این مورد گونش و مجیدی بود اما باز هم اگر مربی داخلی مثل آقای قلعه‌نویی وجود داشته باشد خیلی بهتر است. ولی قطعا او باید سرپرست تیم را تغییر دهد چون آقای ماجدی تا به حال چندین بار صحبت های بدون منطقی در رابطه با من انجام داده و خواسته افکار عمومی را علیه من بشوراند. او حتی در برنامه نود چند سال گذشته که من مسوول کمیته جوانان بودم در حالی که هیچ ربطی به او نداشت از کار من انتقاد کرد.



کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*