اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5181
تاریخ انتشار: 1394/03/13 15:35
بنیتس با حضور در مادرید، بلاخره به آرزوی دیرینه اش یعنی هدایت رونالدو به عنوان سرمربی رسید.

عصرجهان: رافا سال 2008 در زمان حضورش در لیورپولف در یک کنفرانس خبری گفت:" اگر من یک تیم فانتزی داشتم، حتما کریستیانو رونالدو را می‌خواستم." 7 سال بعد، حال سرمربی اسپانیایی، هدایت رئال مادرید و کریستیانو رونالدو را بر عهده گرفته است.

شاید در گذشته، بنیتس هیچگاه انتظار چنین فرصتی را نداشت. تیم بنیتس در آنفیلد همچنان پرمهره بود و البته، رونالدو در کنار سر الکس فرگوسن، بزرگترین دشمن آنها بودند. همان سال، قرمزها تا آستانه قهرمانی رفتند و 86 امتیاز کسب کردند ولی نایب قهرمان شدند.


از آن موقع، رونالدو در مادرید رکوردهای بی نظیری را شکسته و جا به جا کرده، هر چند که از لحاظ جام‌های تیمی، به اندازه افتخارات فردی موفق نبوده است. 1 قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی چمپیونزلیگ و دو کوپا دل ری، نتیجه 6 سال تلاش او در مادرید بوده است. بنیتس نیز پس از لیورپول راهی اینتر، چلسی و ناپولی شد. حال آیا این دو ، زوج موفقی خواهند بود.

رابطه بین این دو به ضوابطی بستگی دارد که در طول فصل، در پیش خواهند گرفت. تیم‌های رافا معمولا منظم و خطرناک هستند ولی مهاجم پرتغالی ثابت کرده که در ضد حملات، بسیار خطرناک است و آمار خوب بنیتس در اروپا، ثابت می‌کند که رونالدو در برنامه‌های او نیز می‌تواند موفق باشد.

البته، سیستم چرخشی که مورد علاقه ی بنیتس است، با معیارهای رونالدو همخوانی ندارد. رونالدو بازیکنی است که دوست دارد در تمام دقایق بازی، بدون توجه به تورنومنت و بدون توجه به حریف، بازی کند. هرچند، صحبت‌های رافا در سال 2008، ثابت می‌کند که رونالدو در این سیستم چرخشی، یک استثنا خواهد بود.

رافا همچنین در صحبت‌هایش ادامه داد:" مردم از تماشای بازی او در کنار فرناندو تورس و استیون جرارد لذت خواهند برد. من دوست دارم رونالدو را در تیم فانتزی ام داشته باشم و شک دارم که او زمان زیادی روی نیمکت بنشیند.

هر چند بنیتس، بیشتر موفقیت دوران مربی گری اش را مدیون جرارد و تورس است، اختلافاتی با تورس درباره میزان دقایق بازی کردنش و با جرارد در مورد پستش در زمین داشت. ولی تورس و جرارد با درخششی که در داخل زمین داشتند، تمام اختلافات را فراموش کرده بودند.


تورس 72 گل در 3 فصل برای رافا و لیورپول به ثمر رساند و زوج او و جرارد، در رده ی سوم و چهارم برترین گلزنان لیگ قرار گرفت و نام هردو برای بهترین بازیکن سال معرفی شد. یکی از دلایل وسوسه شدن آبراموویچ به خرید تورس، عملکردهای فوق‌العاده ی او تحت هدایت رافا بنیتس بود.

هر چند، بنیتس با جان تری، کاپیتان چلسی ، رابطه ی خوبی نداشت. بنیتس معتقد بود که او دیگر توانایی حضور در دو بازی در یک هفته را ندارد و همین موضوع، باعث شده بود تا تری در زمان حضور بنیتس روی نیمکت چلسی، نیمکت نشین باشد.تری حتی پس از قهرمانی این فصل در لیگ برتر نیز ، کینه ها از بنیتس را نشسته بود و عنوان کرد که با حضور در تمام دقایق ممکن در لیگ برتر، به بنیتس ثابت کرده که هنوز تمام نشده است.

گونزالو هیگواین، ستاره ناپولی، بزرگترین بازیکنی بود که بنیتس در دو سال اخیر، تحت هدایتش داشت. با وجود اینکه تقریبا رابطه ی عادی بین این دو برقرار بود، ولید ر مواقعی در مورد میزان دقایق بازی هیگواین، اختلافاتی بینشان ایجاد شده بود. هر چند، رابطه ی این دو پایان خوشی نداشت. هیگواین پس از تعویض در بین دو نیمه دیدار با یوونتوس، در رختکن با بنیتس درگری لفظی پیدا کرده بود و در بازی پایانی، یک پنالتی از دست داد که باعث شکست تیمش مقابل لاتزیو و از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان شد.


ولی حالا بنیتس، هر آنچه می‌خواهد در اختیار دارد. او در یکی از بزرگترین استیج‌های جهان مربی گری خواهد کرد و رونالدو، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ را در اخیتار خواهد داشت. او در ارتباط با رونالدو، جای هیچ اشتباهی ندارد.
منبع:ورزش سه

مرجع:Goal

ترجمه: روزبه مهری


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*