اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5206
تاریخ انتشار: 1394/03/15 18:58
دکتراسماعیل جلیلی:
دکترجلیلی نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل که به همراه هیئت ایرانی به ریاست وزیر نفت در وین به سر می برد از اشتیاق بالای شرکتهای خارجی برای حضور در پروژه های نفت گاز ایران خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، دکتراسماعیل جلیلی در وین با اعلام این خبر که روز گذشته به وقت محلی ( 6 بامداد) وارد وین شد تا در اجلاس یکصد و شصت و هفتمین نشست اوپک  شرکت کند افزود: بر اساس ملاقات های انجام شده هیئت ایرانی به ریاست وزیر محترم نفت ایران، شرکت های برجسته عرصه نفت و گاز بسیار مشتاق برای حضور در ایران و توسعه مناسبات نفتی با جمهوری اسلامی ایران هستند.
دکترجلیلی نماینده مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا ادامه داد: مواضع ایران در اجلاس سازنده است  به گونه ای که هیئت ایرانی و وزیر نفت کشورمان در صدر توجه رسانه ها قرار دارند البته این از جایگاه ایران از منظر دارا بودن منابع نفت و گاز نیز ناشی می شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: دیروز ( پنجشنبه) هیئت ایرانی  با هیئتهای از  از کشورهای روسیه، اندونزی، الجزایر و چین در محل اقامت هتل انترکنتنتال انجام داد.
دکترجلیلی در پاسخ به این سوال که اشتیاق شرکتهای مهم خارجی مانند شل برای حضور در ایران چگونه ارزیابی می شود گفت: کنجکاوی در این زمینه از سوی شرکتهای خارجی زیاد است و ان ها در صدد دریافت این موضوع هستند که میزان تولید نفت خام ایران پس از توافقات چه میزان خواهد بود.
دکترجلیلی عضوهیئت ایران در اجلاس اوپک گفت: در این زمینه اوپک باید همکاریهای لازم را انجام دهد.
نشست وزیران نفت ١٢ عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای تصمیم گیری درباره سقف تولید این سازمان در نیمه دوم سال ٢٠١٥ میلادی، ظهر امروز ( جمعه) آغاز شد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دکتر جلیلی



بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*