اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5276
تاریخ انتشار: 1394/03/19 15:18
یک کارشناس ارشد روانشناسی با اشاره به پدیده شوم پنهان کاری خانم‌های متاهل گفت: خیانت در زندگی زوجین دیگر منحصر به آقایان نیست، به همین دلیل حجم پرونده‌های طلاق در کشور به این معضل مربوط می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان (asrjahan.ir)

کیوان آشتیانی سینا نوشت:

درباره آمار رو به افزایش پنهان کاری در روابط زوجین گفت: متاسفانه بسیاری از پرونده‌های طلاق ریشه در رابطه پنهانی زوجین دارد که در این چند سال اخیر رو به افزایش بوده است که در برخی موارد حتی منجر به قتل افراد شده است.

وی ادامه داد: خیانت مهمترین معضل اجتماعی در زندگی زناشویی است که منشا در رابطه پنهانی زوجین دارد و در برخی موارد منجر به طلاق عاطفی شده است و این باعث شده تا طرف مقابل هم دست به پنهان کاری یا خیانت بزند.

این کارشناس ارشد روانشناسی شبکه‌های اجتماعی را در افزایش پنهان کاری موثر دانست و افزود: شبکه‌های مجازی باعث شده است تا زوجین راحت‌تر بتوانند با جنس مخالف ارتباط برقرار کنند و این شبکه‌ها به جای اینکه تولید علمی بالایی داشته باشند خیانت به همسر را بیشتر کرده است.

آشتیانی به اظهار پشیمانی بسیاری از افراد پس از افشای رابطه پنهانی اشاره کرد و گفت: بسیاری از رابطه‌های پنهانی زوجین افشا می‌شود و زوجین از رفتار خود اظهار ندامت می‌کنند و خواستار زندگی سالم با همسر خود هستند که متاسفانه برخی همسران دیگر حاضر به زندگی مجدد نیستند و اقدام به طلاق می‌کنند.

شیوع رابطه‌های پنهانی در زنان
وی با اشاره به پدیده شوم پنهان کاری خانم‌های متاهل گفت: خیانت در زندگی زوجین دیگر منحصر به آقایان نیست، به همین دلیل حجم پرونده‌های طلاق در کشور به این معضل مربوط می‌شود.

آشتیانی به زوج‌های جوان توصیه کرد: بیشتر عامل پنهان کاری و خیانت مربوط به رفتار طرف مقابل می شود که فرد را مجبور به خیانت به همسر می کند در حالی که این روش، مقابله درستی با همسر خیانت کار نیست و باید ریشه خیانت در رابطه بررسی شود که مراجعه به مشاور بهترین راه حل است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*