اخبار عمومی
اعلام وصول 2
53155
تاریخ انتشار: 1395/06/10 03:04
معاون ساخت و توسعه راه های کشور:
با بهره برداری از کریدور شمال به جنوب ( اصفهان، چرام، گچساران، باباکلان، بندر گناوه ) و همچنین کریدور غرب به شرق ( اهواز، گچساران، شیراز ) شهرستان محروم و نفت خیز گچساران به چهارراه ترانزیتی کشور تبدیل می شود و شاهد تحول عظیم و شکوفایی اقتصادی و… این منطقه نفت خیز خواهیم بود.

عصرجهان- خیرالله خادمی که بعد از ظهر سه شنبه به منظور بازدید از طرح‌های راه و شهرسازی به شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کرده است اظهار کرد: جاده چهار خطه 150 کیلومتری بابامیدان ـ گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد به بهبهان در استان خوزستان از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه راهسازی است.
خادمی در ادامه افزود: این محور مهم تا 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بهره‌برداری از این طرح تاثیر بسزایی در حمل و نقل مسافران و بار به استان‌های جنوبی دارد.
معاون ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی درگفتگو با خبرنگاران در جواب این سوال که هر ماه شاهد حضور یکی از مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران هستیم و با توجه به اینکه محورهای ارتباطی شهرستان گچساران به استان ها و شهرستان های مجاور به یک قتلگاه تبدیل شده و این محورها هفته ای دهها تصادف منجر به فوت دارد، آیا مردم شهرستان محروم و نفت خیز گچساران امیدوار باشند که این محور ها بزودی تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید؟ وی اظهار داشت: ان شاءالله زیرساخت‌های جاده‌ای در گچساران ایجاد می‌شود و از ۳ سال گذشته در قالب طرح‌های ملی و با پیگیری‌های نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی پروژه‌های خوبی در حوزه راه در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران در دست اجرا است.


خیرالله خادمی با اشاره به اینکه محور اصلی و ترانزیتی ما استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس را بهم وصل می کند که این طرح در قالب احداث بزرگراه بابامیدان – گچساران – بهبهان می باشد که این پروژه اکنون در دست اجرا است.
خادمی افزود: قطعه سوم باند دوم بزرگراه بابامیدان – گچساران – بهبهان حد فاصل گچساران تا پل خیرآباد اکنون توسط یکی از پیمانکاران بزرگ راهسازی در دست اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: در ۳ سال پیش اعتبار همه این طرح‌های حوزه راه حدود ۱۰ میلیارد تومان بود ولی اکنون اعتبار هر کدام از این طرح‌ها سالانه به طور متوسط ۳۵ میلیارد تومان است و این طرح‌ها اکنون در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.
معاون ساخت و توسعه راه های وزرارت راه و شهر سازی با اشاره به اینکه قطعه گچساران به باشت و قطعه گچساران به پل خیرآباد در قالب پروژه بزرگراه بابامیدان – گچساران – بهبهان در دست اجرا است، ابراز کرد: امیدواریم که تا ۳ سال آینده کل محدوده این محور ( شیراز، گچساران، اهواز ) یعنی اتوبان ترانزیت غرب به شرق در جنوب کشور تکمیل و به بهره برداری برسد.
خادمی عنوان کرد: یک برنامه داریم که استان اصفهان را از طریق استان کهگیلویه و بویراحمد به بنادر جنوبی متصل کنیم که با پیگیر های نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی این پروژه عظیم و حساس یعنی چرام، گچساران، باباکلان، بندر گناوه در ردیف ملی قرار گرفت و اکنون در دو محور، پیمانکاران راهسازی مشغول بکار هستند.
وی در پایان گفت: با بهره برداری از کریدور شمال به جنوب ( اصفهان، چرام، گچساران، باباکلان، بندر گناوه ) و همچنین کریدور غرب به شرق ( اهواز، گچساران، شیراز ) شهرستان محروم و نفت خیز گچساران به چهارراه ترانزیتی کشور تبدیل می شود و شاهد تحول عظیم و شکوفایی اقتصادی و… این منطقه نفت خیز خواهیم بود.

برچسب ها:
بهبهان ؛ گچساران ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*