اخبار عمومی
اعلام وصول 2
53280
تاریخ انتشار: 1395/06/22 19:55
پیش بینی های هواشناسی نشان میدهد:
بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی خوزستان دمای هوا در نقاط مختلف این استان از فردا سه شنبه کاهش می‌یابد و در برخی از شهرها تا چند درجه خنک‌تر می‌شود.

به گزارش عصر جهان، با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی فصل تابستان و ماه شهریور کم کم هوا در شهرهای مختلف استان خوزستان و اهواز خنک‌تر می‌شود.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی خوزستان دمای هوا در نقاط مختلف این استان از فردا سه شنبه کاهش می‌یابد و در برخی از شهرها تا چند درجه خنک‌تر می‌شود.

بر این اساس پییش بینی هواشناسی نشان می‌دهد که با تقویت زبانه پرارتفاع جنب حاره در لایه میانی جو طی امروز انتظار افزایش دمای هوای حداکثر به صورت نامحسوس در اکثر شهرهای استان خوزستان را خواهیم داشت.

همچنین برای فردا سه‌شنبه با کاهش   1 الی 4 درجه‌ای دمای هوای بیشینه مواجه خواهیم بود.

از طرفی در روز پنجشنبه هفته جاری جنوبی شدن جریانات جوی سطح زمین سبب افزایش رطوبت و بعضا پدیده شرجی در نوار ساحلی و مرکزی استان خوزستان می‌شود.

بر این اساس دمای هوای شهرهای آبادان، امیدیه و آغاجاری امروز حداکثر به 46 درجه سانتی‌گراد رسید که از فردا از میزان گرمای آنها کاسته می‌شود.

همچنین مردم شهرهای اهواز، بستان، رامهرمز، بندر ماهشهر شوش و بندر هندیجان نیز امروز شاهد دمای 45 درجه سانتی‌گراد بودند که از فردا دمای این شهرها یک تا 2 درجه کاهش می‌یابد.

دمای هوا در منطقه رادار اهواز نیز امروز حداکثر به 45 درجه سانتی‌گراد رسید که از روز سه‌شنبه این دما یک درجه کاهش می‌یابد.

شهرهای بهبهان، شادگان، دزفول، شوشتر و گتوند نیز امروز دمای هوای 44 درجه سانتی‌گراد را پشت سر نهادند و روز گرمی را داشتند.

دمای هوا در شهرهای اندیمشک، لالی و مسجدسلیمان نیز امروز حداکثر 43 درجه سانتی‌گراد رسید و از فردا با کاهش دما مواجه می‌شوند.

بر اساس اعلام هواشناسی خوزستان حداکثر دمای امروز اهواز به 45 درجه سانتی‌گراد رسید، همچنین در خنک‌ترین حالت نیز دمای این کلانشهر 25 درجه خواهد بود.

هوای امروز اهواز نیز صاف بعضا غبار محلی و ورزش باد از سوی سازمان هواشناسی استان خوزستان پیش‌بینی شده است.

بر این اساس در شبانه‌روز گذشته آغاجاری با دمای 45 درجه سانتی‌گراد گرمترین منطقه استان خوزستان اعلام شده است.

همچنین دمای شهر ایذه در شمال استان خوزستان نیز 19.2 درجه سانتی‌گراد بود که بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان خنک‌ترین شهر این استان بوده است/تسنیم

برچسب ها:
دمای هوا ؛ خوزستان ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*