اخبار عمومی
اعلام وصول 2
53448
تاریخ انتشار: 1395/06/31 20:03
روزی که محمد دومین برادر به شهادت رسید زنده‌یاد "بیگم میان‌آبی" مادر گرامی شهیدان "محمد و محمود مرتضی‌زاده" در خیاط منزل نشسته بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان،در تاریخ 8 ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران برگ های زرین فراوانی از جان گذشتگی مردان ایرانی وجود دارد که شهادت دو برادر به نام های شهید محمد و محمود مرتضی‌زاده از آن جمله است.
زندگینامه و خاطرات دوران شهادت شهیدان محمد و محمود مرتضی‌زاده توسط نوذر یوسفی(دائی نوذر) که از رزمندگان قدیمی شهرستان رامهرمز است به شرح زیر روایت گردید.
شهید محمود مرتضی‌زاده در چهارم مهرماه 1345 در شهرستان رامهرمز متولد گردید.محمود از ابتدا عشق به آرمان های امام و انقلاب را داشت و قبل از برادر بزرگترش (محمد) در بیستم بهمن ماه 1361 در خاک عراق و در عملیات مقدماتی والفجر شریت شهادت را نوشید.
و اما محمد
شهید محمد مرتضی‌زاده سال 1340 ه ش در شهرستان رامهرمز به دنیا آمد محمد پس از اخذ دیپلم در سال 1358 به عضویت کمیته انقلاب اسلامی سابق در آمد. بعد از آن همراه جمعی از همرزمانش از کمیته انقلاب اسلامی رامهرمز برای پاسداری از نوار مرزی تبور در نزدیکی هویزه و مبارزه با اشرار و قاچاقچیان سلاح و مهمات عازم آن دیار شد. محمد یکسال بعد به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست. و همزمان با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه شد و  تا زمان شهادتش جبهه را ترک نکرد
محمد در عملیات شکست محاصره ی آبادان، فتح المبین، بیت المقدس و خطوط مقدم جبهه های جنوب حضورداشت و سر انجام در دهم فروردین سال 1363 بعد از عملیات خیبر در جزایر مجنون به شهادت رسید.
محمد مرتضی‌زاده در وصیت نامه اش نوشت:
ما کسی که شعار تو خالی بدهد را نمی خواهیم ,ما به کسی احتیاج داریم که شعارش همراه با عمل باشد. این انقلاب احتیاج به مسئولی دارد که از جان خود دریغ نکند, ما احتیاج به مسئول بی خیال نداریم.
گروهک های وابسته به شرق و غرب به این نتیجه رسیدند که ترور با اسلحه سودی ندارد و آمدند و تحلیل کردند که ترور شخصیت کنند...
روزی که محمد دومین برادر به شهادت رسید زنده‌یاد «بیگم میان‌آبی» مادر گرامی شهیدان «محمد و محمود مرتضی‌زاده» در خیاط منزل نشسته بود و یکی دیگر از پسرانش را مورد خطاب قرار داد و گف:احمد نمی دانم چرا شیرم جوش می زند فکر کنم بعد از شهادت محمود  محمدم هم شهید شده است همان روز بود که خبر شهادت محمد را آوردند.
چند ماه پیش مادر زنده‌یاد «بیگم میان‌آبی» مادر گرامی شهیدان «محمد و محمود مرتضی‌زاده» به دیار باقی شتافت.

راوی: نوذر یوسفی
از سمت راست شهید محمد مرتضی زاده . روحانی شهید ابوالقاسم دامغانی سمت چپ شهید محمود مرتضی زاده


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


وبلاگ شهدای رامهرمز
|
Iran
|
1395/07/01 14:42
  +0

  -0
پاسخ
روحشان شاد

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*