اخبار عمومی
اعلام وصول 2
53499
تاریخ انتشار: 1395/07/02 23:44
امام جمعه لنده:
امام جمعه لنده با اشاره به رمز پیروزی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس و دستاوردهای نظامی و امنیتی آن برای ملت ایران گفت: شعار ما می‌توانیم مهمترین دستاورد دفاع مقدس بوده که باعث شده اقتدار نظام روز به روز در حال افزایش باشد.

عصرجهان-حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا باعث عزت و سربلندی انسان‌های مؤمن و خداجو در این دنیا و آخرت می‌شود.
وی افزود: تقوا بهترین توشه برای آخرت بوده که باید از هر فرصتی برای تقویت آن استفاده کنیم چراکه پرهیزگاری باعث پاکی روح و جسم و نزدیکی و تقرب به درگاه خداوند خواهد شد.
امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس نعمت بزرگی برای ملت ایران بوده که امروز اثرات و برکات آن در عرصه‌های مختلف نصیب این ملت شده است.
محمودی‌اصل یادآور شد: دفاع هنوز ادامه دارد ولی شکل و ماهیت آن عوض شده به گونه‌ای که دیروز جنگ نظامی بوده و امروز جنگ فرهنگی و مقابله با اعتقادات و باورهای ملت که دشمنان نظام از هر حربه و نیرنگی برای برآورده شدن نقشه‌های شوم خود استفاده می‌کند.
وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری ایثارگران و شهدا بوده خاطر نشان کرد: پیام دفاع مقدس به ملت ایران «ما می‌توانیم» بوده که امروز هم باید در لایه‌های درونی نظام و ملت نهادینه شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین و ضروری‌ترین برنامه‌هایی است که همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی در جهت تقویت آن باید تلاش کنند.
محمودی‌اصل به رمز پیروزی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایمان، معنویت و تبعیت از ولایت فقیه رمز پیروزی ملت در جنگ نابرابر هشت‌ساله در مقابل کشورهای حامی عراق و رژیم بعث بوده است.
وی افزود: ولایت فقیه همان عنصر دینی نظام بوده که امروز به بهانه‌های مختلفی دشمنان داخلی و خارجی آن را مورد هجوم و حمله قرار داده‌اند.
امام جمعه لنده یادآور شد: جنگ نرم امروز باید در زیر سایه مقام معظم رهبری و با شعار ما می‌توانیم و با روحیه ایثار و شهادت به پیش برده شود تا آسیبی به مملکت و نظام اسلامی ما وارد نشود.
محمودی‌اصل با تأکید بر توان دفاعی و نظامی کشور گفت: دیروز با دست خالی و با اراده و اعتماد به نفس در مقابل دشمنان ایستادیم و با همان اراده به تقویت بنیه دفاعی و نظامی خود پرداختیم به گونه‌ای که امروز در زمره مقتدرترین کشورهای جهان قرار گرفته‌ایم.
وی افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های مقام معظم رهبری رشد و توسعه کشور در همه ابعاد به خصوص اقتصاد مقاومتی و بالا بردن سطح معیشت و رفاه‌ عمومی در کشور بوده که نیاز آن اعتماد به نفس و اراده و تکیه بر توان و استعداد داخلی است.
محمودی‌اصل ادامه داد: پیروزی در جنگ اقتصادی امروز تنها با تکیه بر توان داخلی و افزایش حمایت از تولیدکنندگان محقق خواهد شد.
وی افزود: تفسیرهای نادرست از اقتصاد مقاومتی و عدم اعتقاد برخی از مسؤولان به این امر مانع از تحقق آن شده، نیاز است با اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جهت گشایش و رفاه اقتصادی قدم برداریم.
محمودی‌اصل با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: مدرسه محل تربیت انسان‌های کارآمد بوده که دشمنان به دنبال نفوذ در این کانون و خانه دوم فرزندان ما هستند.
وی افزود: دشمن با نفوذ در مدرسه به دنبال دور کردن برنامه‌های آموزشی و تربیتی از مبانی دینی و انقلابی بوده و در این راه از هر کوششی برای قربانی‌ کردن فکر و اندیشه جوانان ما استفاده خواهد کرد.
امام جمعه لنده تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «معلم مهمترین امانت یعنی فرزندان بشر را در اختیار دارد».
محمودی‌اصل ادامه داد: معنویت و ارزش‌های دینی همچون حجاب، نماز و تربیت دینی باید مورد توجه مدیران و معلمان و مربیان پرورشی قرار گیرد.
وی به روز خانواده و تکریم سالمندان و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: خانواده کوچترین نهاد اجتماع بوده که بزرگترین آسیب‌ها در کمین آن است.
محمودی‌اصل با بیان اینکه دشمنان به دنبال دور کردن خانواده‌ها از اصل تربیت و ارزش‌های معنوی هستند افزود: پیامبر گرامی‌ اسلام سفارش زیادی در خصوص احترام به محاسن سفیدها داشته و احترام به ریش‌سفیدان و بزرگان را احترام به خود پیامبر خوانده‌اند/فارس

برچسب ها:
لنده ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*