اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5350
تاریخ انتشار: 1394/03/24 16:49
غلامرضا تاجگردون: از سال گذشته متوجه شدم این عدد کم است که امسال روی آن دست گذاشتم. با محاسبات صورت گرفته دیدیم این‌ها در سال‌های گذشته کاری کرده‌اند که اصلاح آن اکنون بسیار سخت است و آمده‌اند ارزش برابری سوخت را درآورده‌اند.

پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان (asrjahan.ir)

غلامرضا تاجگردون بعدازظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت این استان در زمینه اختصاص و جذب اعتبارات نفت که شامل حال استان‌های نفت‌خیزی همانند کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان...می‌شود، اظهار کرد: یک سوم پول نفت هر چه قدر باشد دو درصد آن را جدا کرده و یک سوم از این مقدار دو درصد را بین مناطق نفت‌خیز کشور توزیع می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پیش خود حساب کردم که اکنون یک میلیون بشکه صادرات داریم که از این تعداد 640 هزار بشکه در حوزه انتخابیه ما صادر می‌شود.

تاجگردون افزود: حساب کردم چرا تنها 5 درصد به استان ما تعلق می‌گیرد و با وجود داشتن گاز نباید 10 تا 15 درصد آن به استان ما تعلق گیرد.

رئیس کمیسیون بودجه مجلس گفت: با وجود این، سهم ما سالهاست که ضایع شده و حتی امسال هم بسیار ضایع شده است که امسال ما فقط توانستیم اجازه ندهیم کمتر شود.

تاجگردون بیان کرد: وقتی سازمان برنامه و نفت را در این قضیه کنار هم نشاندیم به آن‌ها گفتیم که شما می‌گویید دو درصد ارزش تولید نفت صادراتی کشور تخصیص داده می‌شود که باید بگویید سهم حوزه گچساران چقدر است.

وی افزود: به آن‌ها گفتم که باید حداقل 15 و 20 درصد به ما تعلق بگیرد و چرا در فارس این عدد 15 و 20 درصد با وجود نبود نفت و تنها وجود منابع گاز وجود دارد در حالی که آن‌ها تنها گاز دارند و ارزش صادرات گاز ما هم عددی نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: با محاسبات صورت گرفته دیدیم این‌ها در سال‌های گذشته کاری کرده‌اند که اصلاح آن اکنون بسیار سخت است و آمده‌اند ارزش برابری سوخت را درآورده‌اند.

نماینده مردم شهرستان نفت‌خیز گچساران تصریح کرد: وقتی این ارزش برابری سوخت را حساب می‌کنند در برخی جاها قیمت خیلی بالا می‌رود و ارزش ما پایین می‌آید که خلاف قانون عمل شده و تصویب کرده‌اند و هیچ‌کس از ما هم سؤال نکرده‌ایم.

تاجگردون تصریح کرد: از سال گذشته متوجه شدم این عدد کم است که امسال روی آن دست گذاشتم گفتیم که این موضوع را قبول نداریم و بالاخره پس از ساعت‌ها به نتیجه رسیدیم.

وی بیان کرد: آن‌ها هم حرف ما را قبول کردند که این موضوع را اصلاح کنند و روی دو درصد ارزش صادرات نفت بیاورند.

تاجگردون با اشاره به اینکه در چنین وضعیتی 30 میلیارد در نظر گرفته شده برای ما عدد حداقلی است، تصریح کرد: عدد ما حداقل باید 100 یا 120 میلیارد تومان از محل سهم یک سوم نفت باشد و سهم دو سوم نیز با شاخص مناطق محروم توزیع می‌شود ولی سهم یک سوم را با شاخص سهم نفت توزیع می‌کنند.

وی با نتیجه‌گیری از اقدام خود در این خصوص گفت: آن‌ها گفتند که اگر بخواهیم خواسته شما را به کار ببندیم بودجه چند استان دیگر به یک سوم تقلیل پیدا می‌کند چون بیشتر بودجه آن‌ها فروش گاز است که اجازه بدهید سال آینده وضعیت شما را اصلاح کنیم، بنابراین قبول کردند یک سوم امسال استان ما را با این پیگیری کم نکنند و در همان حد نگه دارند.

تاجگردون تبیین کرد: تازه حقمان را هم نگرفته‌ایم و عدد 30 میلیارد تومانی هم که الان گذاشته شده اگر بخواهیم منطقی حساب کنیم باید کف آن 130 میلیارد تومان باشد که سال‌ها باید این رقم می‌شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس متذکر شد: سال گذشته که قیمت نفت بالا بوده و تولید هم بالا بوده این رقم بسیار بالاتر بوده ولی اکنون حق استان را تنها با نفت 54 دلاری حساب کرده‌ایم که این عدد 130 میلیارد تومانی از آن درآمده است.

قبلا هم تاجگردون در همایش عمران و توسعه شهرستان بهمئی به این موضوع اشاره نمود و قول پیگیری و اصلاح این وضعیت را داده بود

رییس کمیسیون برنامه بودجه:

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*