اخبار عمومی
اعلام وصول 2
53501
تاریخ انتشار: 1395/07/02 23:48
امام جمعه چرام:
امام جمعه چرام گفت: اگر تعرضی صورت گرفت، جواب ما محکم و قاطعانه است و خلیج فارس را قبرستان سربازان آمریکایی خواهیم کرد.

عصرجهان-حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه، اظهار کرد: طبق فرمایشات معظم‌له تنها عامل رفع تهدید نظام را اقتدار دفاعی و نظامی و ایجاد ترس و رعب در دشمن بوده و خواهد بود.
امام جمعه چرام با بیان اینکه عدم حمله به ایران مربوط به تلاش‌های سیاسی و مذاکرات نبوده است، عنوان داشت: دشمن اگر دست به اقدام نظامی علیه ما نمی‌زند چون می‌داند توان نظامی ما آنچنان بالاست که در کوتاه‌ترین زمان، قاطعانه‌ترین پاسخ را خواهد یافت.
وی با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از دستاوردهای وزارت دفاع، ابراز کرد: با توجه به حساسیت منطقه خاورمیانه، موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی و طمع قدرت‌های سلطه‌گر، حضرت آقا فرمودند؛ برای تامین امنیت ملت کشور و آینده، باید علاوه بر توان دفاعی، توان تهاجمی را نیز افزایش داد.
افشار تصریح کرد: اینکه معظم‌له چند سال پیش در پاسخ تهدید صهیونیست‌‌ها فرمودند؛ در صورت هر نوع اقدامی علیه ایران تل آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد، یعنی این تهدید معتبر همراه با پشتوانه‌های اجرایی بود.
وی، افزود: اینکه ساده‌لوحان در داخل می‌گویند نیاز به قدرت نظامی نیست، بدانند پیشرفته‌ترین کشورها ده‌ها برابر ما هزینه‌های نظامی دارند.
خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: قدرت‌های ناچیزی مثل آل‌سعود و اسرائیل، چندین برابر ما هزینه صرف تجهیزات نظامی می‌کنند تا توان خود را بالا ببرند.
افشار با تاکید بر این مطلب که دشمن جرات حمله به ما را ندارد، خاطرنشان کرد: اگر تعرضی صورت گرفت، جواب ما محکم و قاطعانه است و خلیج فارس را قبرستان سربازان آمریکایی خواهیم کرد.
امام جمعه چرام در بخش بعدی از سخنان خود با بیان اینکه در هفته گذشته برخی از مسئولان دولتی موضع ناصحیحی نسبت به خطبه‌های نماز جمعه داشتند، گفت: آنان توقع دارند مباحثی مثل FATF نباید در نماز جمعه مطرح شود و مدعی شدند چون شورای عالی امنیت ملی وجود دارد دیگر نمازهای جمعه نباید در این باره سخن بگویند.
وی، ادامه داد: نماز جمعه منبر نظام اسلامی است و امام راحل می‌فرمایند؛ خطیب جمعه مسلمانان را از مسائل سیاسی و اقتصادی و از اموری که در استقلال آنان نقش دارد، آگاه کند.
افشار، گفت: با این توجیهات باید همه تریبون‌های عمومی و مطبوعات و رسانه‌ها تعطیل شود چون شورای امنیت ملی هست.
خطیب جمعه چرام، متذکر شد: مسئله دوم اینکه قراردادی را امضا کردید که نهادهای انقلابی مثل صداوسیما و سپاه پاسداران توسط بانک‌های داخلی به بهانه پولشویی و مبارزه با تروریسم تحریم شوند تا خوشایند غرب قرار گیرد.
افشار با تاکید بر اینکه امام جمعه باید آگاهی و بصیرت دهد که چنین قراردادی استقلال ما را به خطر می‌اندازد، ابراز کرد: بهتر است به جای اظهار نظر کردن، مفاد قرارداد را دیده و بررسی کنند تا لغو شود/فارس

برچسب ها:
چرام ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*