اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5522
تاریخ انتشار: 1394/04/05 13:57
فرماندار مسجدسلیمان در همایش تجلیل از بهبودیافتگان مواد مخدر:
علیرضا گوروئی افزود: به محض انجام برخورد سلبي، فرزندان از خانواده طرد ميشوند و اين زمينه ساز كشاندن آنها به وادي مواد مخدر مي باشد.

به گزارش پریسا طاهری خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی عصر جهان از مسجدسلیمان، این همایش با حضور  علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان ,مهرداد شریف مخمل زاده مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان , غلامرضا صدیق راد مدیرکل سازمان بهزیستی خوزستان, سرهنگ علی شوهانی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ,جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و بهبود یافتگان اعتیاد به مواد مخدر برگزار شد.

در اين جشن گورويي ضمن خيرمقدم و خوش آمدگويي به همه مهمانان حاضر از همه عزيزان بالاخص اداره بهزيستي شهرستان مسجدسليمان  همكاران در فرمانداري و موسسات خيريه  كه در برگزاري اين مراسم تلاش هاي وافر انجام دادند تقدير و تشكر كردند.

گورويي با اشاره به اينكه در سال گذشته ٥٥٠تن مواد مخدر در كشور كشف شد افزود :٢٧٠هزار نفر در ارتباط با مواد مخدر در كشور زنداني وجود دارد، ٥٥درصد طلاق ها ي كشور به خاطر وجود اعتياد در خانواده اتفاق افتاده است .

اگر چه در سال گذشته ٣درصد كاهش مرگ و مير در بحث موادمخدر وجود داشته است ولي روزانه ٨نفر به خاطر الودگي به مواد مخدر جان خود را از دست مي دهند.

 وي ادامه داد:يك ميليون و سيصد و بيست و پنج هزار نفر معتاد در كشور وجود دارد كه ٥٥درصد معتادين متاهل هستند و اگر براي هر خانواده دو فرزند در نظر بگيريم  تقريبا يك ميليون و چهارصد هزار فرزند به طور مستقيم در معرض مواد مخدر هستند و اين ارقام قابل توجه اند و ٦٣درصد معتادين در بخش هاي دولتي و غير دولتي شاغل هستند.

گوروئي با بيان اينكه سه هزار و هفتصد شهيد در مسير مبارزه با امر مواد مخدر تقديم كشور كرده ايم افزود:حسب دستور استاندار محترم جناب مقتدايي در شهرستان مسجدسليمان برنامه مبارزه با مواد مخدر در امر اقدامات ايجابي، ترويجي و سلبی مراحل نهايي خود را طي مي كند. که در این راه انتظار ما از خانواده ها صرفا مراقبت از خانواده خودشان است.

گوروئي ادامه داد:همه آمار و ارقام ارائه شده در جهت ايجاد حساسيت خانواده نسبت به موضوع مواد مخدر است. وظیفه ما تلاش برای ایجاد امید برای مردم است ,بخش عمده ای از افرادی که اقدام به خودکشی می کنند یا  دچار اعتیاد می شوند امید به زندگی شان به شدت کمرنگ شده است.

وی افزود: البته نرخ اقدام به خودکشی در مسجدسلیمان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

فرماندار مسجدسلیمان در خصوص انجام اقدامات امید بخش و ایجابی در سطح شهرستان افزود : اقدامات موثری را در سطح شهرستان انجام می دهیم از جمله بهبود وضعیت اشتغال در مسجدسلیمان که همین کاهش نرخ اقدام به خودکشی نشان می دهد تلاش های مسئولین استان و شهرستان موثر بوده و در بین مردم ایجاد امید کرده است و مردم این احساس برایشان ایجاد شده که اقدامات موثری در سطح شهرستان در حا ل انجام است.

وی گفت : تجربه چندین ساله نشان می دهد که صرفا با انجام اقدامات سلبی نمی توانیم مواد مخدر را مدیریت کنیم و مهم ترین رویکردمان باید انجام اقدامات ایجابی و اجتماع محور باشد. افزايش توليد در كشور افغانستان عدم مبارزه جدي كشورهاي اروپايي در بحث مواد مخدر و همه تلاش هاي نيرو هاي نظامي و انتظامي انجام مي دهند گوياي اين مسئله است كه صرفا نميتوان با برخور هاي سلبي  در زمين مبارزه با مواد مخدر مبارزه كرد.

به محض انجام برخورد سلبي، فرزندان از خانواده طرد ميشوند و اين زمينه ساز كشاندن آنها به وادي مواد مخدر مي باشد.

همه تلاش خانوادها در شرايط اقتصادي و اجتماعي موجود محبت و جذب فرزندان خصوصا دختران مي باشد.

علیرضا گوروئی در پایان خاطر نشان کرد: هدف همه ما باید تلاش برای کاهش تقاضای مواد مخدر باشد. در این خصوص، دست ياري به سوي همه عزيزان دراز مي كنيم خانواده ها بايد در امر مسايل احتماع بويژه اموزش تلاش كنند و همه ما مبارزه با مواد مخدر به عنوان يكي از اهداف اصلي ما در جامعه باشد و از خداوند متعال ميهواهيم در اين امر ما را ياري نمايد

 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*