اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5565
تاریخ انتشار: 1394/04/08 10:36
مسوول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: دلیل افزایش میزان اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد افزایش رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی به اهدای اعضا است.

عصرجهان:ساسان عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت خانواده 74 بیمار مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد کلیه، کبد و قرنیه چشمان عزیزان خود را به بیماران اهدا کرده اند.

وی از افزایش چهار درصدی میزان رضایت اهدای عضو در خانواده های بیماران مرگ مغزی در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی اظهار کرد: دلیل افزایش میزان اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد افزایش رضایت خانواده های بیماران مرگ مغزی به اهدای اعضا و برداشتن نسج قرنیه برای نخستین بار در سال 94 در این استان بوده است.

عباسی تصادف را مهمترین دلیل مرگ مغزی این بیماران ذکر کرد و افزود: سنین 15 تا 45 سال مهمترین سن اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد است.

عباسی تصریح کرد: 180 بیمار دیالیزی در این استان وجود دارد که 70 درصد آنها شرایط پیوند عضو را دارند.

وی گفت:امسال خانواده هفت بیمار مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد 24 عضو بدن عزیزان خود شامل کلیه، کبد و قرنیه های خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

وی با بیان این که در شش ماهه نخست سال گذشته 24 عضو بدن هشت بیمار مرگ مغزی در استان اهدا شد ،ابراز داشت: اهدای عضو در این استان افزایش چشمگیری یافته است.

وی با اشاره این که اهدای عضو اهدای زندگی و نشاندن لبخند بر لبان بیماران نیازمند است میزان مشارکت مردم کهگیلویه و بویراحمد در این امر خداپسندانه را خوب ارزیابی کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*