اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5592
تاریخ انتشار: 1394/04/09 20:24
کارگران کارخانه نی شکر هفت تپه خواستار دریافت مطالبات معوقه خود هستند، اما مسئولان ذیربط و کارفرما پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهد.

عصرجهان: حدود 50 کارگر کارخانه نی شکر هفت تپه در روز گذشته برای چندمین بار در اعتراض به عدم دریافت بیش از 2ماه حقوق معوقه در  محوطه کارخانه تجمع کرده بودند.

کارگران می‌گویند، با وجودی که کارفرما ادعا می‌کرد منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران ندارد اما روز گذشته ، یک ماه از مطالبات معوقه کارگران را که مربوط به حقوق  اردیبهشت ماه می شد را پرداخت کرد.

به ادعای کارگران، کارفرما هنوز دستمزد خرداد ماه را به همراه بخشی از حقوق فروردین ماه سال جاری را به کارگران بدهکار است .

بنا بر گزارش منابع خبری ایلنا، کارگران کارخانه نی شکر هفت تپه خواستار دریافت مطالبات معوقه خود هستند، اما مسئولان ذیربط و کارفرما پاسخ قانع‌کنده‌ای به کارگران نمی‌دهد.

در عین حال گزارش می‌رسد مطالبات معوق کارگران روزمزد ی نیز به سه ماه می‌رسد و آنان علارغم سوابق کار بالا به سبب نداشتن قرار داد کار با کارفرما امنیت شغلی ندارند.

همچنین تعداد بیش از 50 نفر از راننده‌های کامیون که با ماشین‌های استیجاری در این مجتمع مشغول به کارند مدعی‌اند در  6ماه گذشته هنوز با آنان تسویه حساب نشده است.

کارگران در عین حال با اشاره به اینکه هم اکنون در این واحد صنعتی هیچ نماینده قانونی مسئولیت پیگیری مطالبات صنفی آن‌ها را برعهده ندارد، درباره انحلال شورای اسلامی کارخانه نی شکر هفت تپه  توسط کارفرمامی گویند: زمانی که هشت ماه از فعالیت ای نهاد صنفی می‌گذشت کارفرما به بهانه تخلف انتخاباتی شورای اسلامی کار کارخانه نی شکرهفت تپه را منحل کرد و با گذشت 4 ماه از آن زمان دیگر اجازه فعالیت این نهاد صنفی را نمی‌دهد.

منبع:ایلنا


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*