اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5665
تاریخ انتشار: 1394/04/15 11:07
آقای موحد و تشکیلات منتسب به ایشان، مناسب ترین شخص برای اجرای پروژه "تبلیغ نیابتی" را جناب عدل هاشمی تشخیص دادند.

عصرجهان/کبنا نیوز-تعامل آقایان موحد و هاشمی در دهمین انتخابات مجلس کهگیلویه «۱۴ تیرماه ۱۳۹۴ – ۲۳۶ روز تا انتخابات»

وضعیت آقای موحد

سرشناس ترین رهبر سیاسی جریان اصولگرای کهگیلویه، در بدترین زمان ممکن (در انتخابات مجلس نهم اگر آقای موحد حضور می داشتند با آراء قاطع برنده انتخابات بودند) رد صلاحیت شدند. رد صلاحیتی که تاکنون منجر به بسته شدن پرونده سیاسی ایشان در همه سطوح شده است. از همان زمان تاکنون تلاش‌های پیدا و پنهان بی‌شماری شد که در پرونده ایشان تجدید نظری روی دهد ولی تا الآن همه به در بسته خورده است. (حجم و سطح تلاش‌های پنهانی انجام شده در این باره به اندازه ای زیاد و گسترده است که خود کتابی مفصل است). پروژه بعدی آقای موحد نزدیکی به آقای هاشمی رفسنجانی جهت بدست آوردن حمایت ایشان و ورود به دولت تحت حمایت ایشان بود که بنا به دلایلی این اتفاق نیز هنوز نیفتاده است. یک تحلیل این است که آقای موحد آش دهن سوز و مهره کاربردی برای دولت نیست که دولت بخواهد از اعتبار خویش صرف ایشان کند. البته حمایت آقای موحد از آقای احمدی نژاد در انتخابات سال ۸۸ نیز یک دلیل قوی اولیه هست.

برنامه آقای موحد برای انتخابات مجلس دهم

آقای موحد دریافته است که تنها راه و بهترین راه برای بازگشایی پرونده سیاسی خویش از منطقه کهگیلویه و انتخابات مجلس دهم می گذرد. باید فشار درخواست‌های مردمی و نیروهای مؤثر سیاسی کهگیلویه بکار افتد تا چانه زنی در بالا به نتیجه ای بیانجامد. اما چون ایشان هیچ وقت بنای اعلام ورود به صحنۀ انتخابات را حتی در دوره های گذشته را نیز نداشته و ندارد و از طرفی مهر رد صلاحیت دوره گذشته برایشان بسیار سنگینی می کند، باید راه حلی پیدا می کردند. از یک طرف نمی‌شد مانند دوره های گذشته اعلام حضور نکنند و تبلیغ نکنند چون زمینۀ حذف ایشان مهیاتر می شد و از طرفی خودشان هم نمی خواستند برخلاف رویه شان عمل کرده و شخصاً تبلیغ زودهنگام کنند.

پروژه «تبلیغ نیابتی»

آقای موحد و تشکیلات منتسب به ایشان، مناسب ترین شخص برای اجرای پروژه «تبلیغ نیابتی» را جناب سردار عدل هاشمی تشخیص دادند. تحرکات غیرمستقیم و مستقیم برای متقاعد ایشان به حضور در انتخابات مجلس دهم شروع شد و همانطور که انتظار داشتند خیلی زود هم به نتیجه رسیدند و آقای هاشمی به اعتبار حمایت آنها و سایر دلایل جانبی وارد گود انتخابات شدند آن هم با تبلیغاتی پر رنگ و پر هزینه و البته تأثیرگذار! قسمت بعدی برنامه این بود که اذهان مردمی و طرفداران آقای هاشمی، آماده کنار رفتن ایشان در صورت تأیید صلاحیت احتمالی و یا«پروژه بعدی» آقای موحد باشند. بنابراین بعد از مدتی که اسم آقای هاشمی ورد زبان‌ها شد، بصورت غیررسمی اینگونه عنوان کردند: «فعلاً آقای هاشمی نماینده جریان اصولگرا و آقای موحد هستند و انشاءالله ایشان تأیید صلاحیت خواهند شد!». به این نکته ظریف خوب دقت کنید که در جمله قبل «ایشان» ابهام دارد و هم شامل آقای موحد می‌شود که یعنی امکان دارد ایشان هم تأیید صلاحیت شوند و در آن صورت که تکلیف معلوم است و هم می توان منظور آقای هاشمی باشد که یعنی امکان هم دارد ایشان تأیید صلاحیت نشوند! به همین خاطر الآن در هم جمع سیاسی، بحث رد صلاحیت آقای هاشمی بصورت جدی مطرح است و بحث تأیید صلاحیت آقای موحد بصورت بسیار کمرنگ.

حال امکان دارد چهار حالت رخ دهد

۱-آقای موحد تأیید صلاحیت شوند و آقای هاشمی رد صلاحیت: نور علی نور برای آقای موحد
۲-هر دو تأیید صلاحیت شوند: تکلیف معلوم است. چون که صد آید نود هم پیش ماست!
۳-هردو رد صلاحیت شوند: منت آقای موحد بر آقای هاشمی مستدام بوده و بدون هیچگونه هزینه ای پروژه بعدی اجرا خواهد شد.
۴-آقای موحد رد صلاحیت و آقای هاشمی تأیید صلاحیت شود: بازهم آقای موحد باکمترین هزینه آبرویی ممکن ردصلاحیت خود را با تأیید صلاحیت آقای هاشمی کمرنگ کرده و ضمن منت نهادن بابت حمایت از ایشان، با برگ برنده آقای هاشمی بازی خواهند کرد.

مهار سایر اصولگرایان معترض

از آنجایی که اصولگرایان کهگیلویه فعالین سیاسی مستعدی برای نمایندگی مجلس دارد باید فکری به حال آنها هم میشد تا عرصه سیاسی کهگیلویه بصورت کامل برای اجرای پروژه آماده باشد. بنابراین به سمت نشست اصولگرایان کهگیلویه رفتند. (نشست اصولگرایان با حضور آقایان تقوی، فیاض بخش، کریمیان، مژدهی پور، موحد). پیرامون این نشست دو نظر وجود دارد. یک دیدگاه این است که این نشست با طرح خود آقای موحد برپا شده و دیدگاه دیگر این است که اساس وجود این نشست پیشنهاد و نظر آقای موحد نبوده ولی ایشان با هدف اجرای اهداف خویش در آن مشارکت «فعال» دارند. حالت خیلی خوب برای آقای موحد این بود که نشست اصولگرایان کهگیلویه هیچگاه به نتیجه نرسد و به همین خاطر قرار شد آقای هاشمی در این پازل وارد نشود و بعنوان یک کاندیدای مستقل به تبلیغات خود ادامه دهد. اما در طی جلسات اصولگرایان کهگیلویه معلوم شد که اجرای پروژه در این نشست به راحتی نخواهد بود و بعضی از حضار بخصوص آقایان تقوی و مژدهی پور با عزمی جزم برای حضور در انتخابات و یا تأثیرگذاری بر روند آن و بعضاً برای مقابله با طرح های آقای موحد در نشست حاضر شده اند. «بعضی از این افراد به هیچ وجه به آقای موحد اطمینان نداشته و ایشان را مسؤول بعضی شکست های خود و اصولگرایان منطقه می دانند» بنابراین معادلات نشست اصولگرایان کهگیلویه پیچیده شد و تشکیلات آقای موحد مجبور شدند آقای هاشمی را نیز در میانۀ جلسات وارد این معادلات کنند. دقت کنید که تا این تاریخ آقای هاشمی علیرغم دعوت های چندباره از ایشان، حضور در این جلسات را با دلایل متعدد و متفاوت! نپذیرفتند.

در حال حاضر هنوز نشست اصولگرایان بصورت رسمی خروجی معرفی نکرده ولی بصورت غیررسمی اینگونه عنوان شده که با فرض عدم کاندیداتوری یا رد صلاحیت آقای موحد، آقایان تقوی، مژدهی پور و هاشمی خروجی های این نشست هستند. آقای هاشمی با تحریک و همراهی تشکیلات آقای موحد با قدرت در حال تبلیغ «نیابتی»جدی و البته اثرگذار هستند و آقای مژدهی پور نیز برای اینکه از قافله عقب نماند تبلیغات میدانی خود را شروع کرده ولی روال امور به گونه مدیریت شده که ایشان تاکنون نتوانسته موفقیت چشمگیری در تبلیغات خود داشته باشند. تنها کسی که هنوز وارد میدان تبلیغات نشده آقای تقوی هستند که بحث ایشان باید بصورت مجزا بحث شود.

سخن آخر اینکه آقای موحد یا خودشان در انتخابات مجلس دهم کهگیلویه حضور خواهند داشت و یا به بهترین نحو ممکن بر سر آن توافق خواهند کرد، یا با آقای هاشمی، یا با آقای تقوی و یا حتی با آقای بزرگواری!

برای جلوگیری از تطویل کلام، در نوشته های آتی به سایر اشخاص و موضوعات پرداخته خواهد شد. سعی خواهد شد به بازخوردهای احتمالی و نظرات مخاطبین نیز در نوشته های بعدی پرداخته شود، بنابراین نظرات خود را حتما ثبت نمایید.

منبع:کبنا


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


عبدوشا
|
Iran
|
1394/05/02 11:43
  +0

  -0
پاسخ
چرت نوشتید...فکرمیکنیدشماتحلیلگرسیاسی هستید؟؟؟خخخخخخ
عبدوشا
|
Iran
|
1394/05/02 11:43
  +0

  -0
پاسخ
چرت نوشتید...فکرمیکنیدشماتحلیلگرسیاسی هستید؟؟؟خخخخخخ

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*