اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5738
تاریخ انتشار: 1394/04/23 11:05
امید است دولت محترم نیز در انتصاب استاندار جدید، جناب آقای مهندس سید محمدعلی افشانی، بیش و پیش از هرچیز، به تحقق شعارهای خویش و مطالبات عقبه‌ی توانمند حامی‌ خود در این استان توجه کند و بدون تأثیرپذیری از فشارها، شخصیتی را که متعهد، توانمند و مقتدر تشخیص می‌دهد در این جایگاه مهم منصوب نماید.

عصرجهان: شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات فارس در خصوص انتصاب استاندار جدید این استان با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از استانداری مهندس افشانی اعلام کرد.

متن این بیانیه که عینا منتشر می شود بدین شرح است :

بسمه‌تعالی

مردم فرهیخته و هوشمند استان فارس بعد از تحمل سال‌های پرخسارتی که در دوران دولت‌های نهم و دهم بر تمام کشور و از جمله بر این استان تحمیل شد، در انتخابات سال 92، با رأیی شگفت‌آور و تاریخی، به فردی اعتماد کردند که برنامه‌هایش پیام‌آور آبادانی‌، آرامش، تدبیر، نشاط و توسعه‌ بود.

 آنها با رأی قاطع خود به جناب دکتر روحانی، این پیام روشن را ارسال کردند که آنچه می‌تواند بالندگی، توسعه و افتخار‌آفرینیِ این استان را تداوم بخشد، تحقق دقیق و بی‌تنازل برنامه‌های جناب آقای روحانی در این خطه از ایران است.

اما با کمال تأسف، خطایی که در گزینش نماینده‌ی دولت در این استان رخ داد، باعث شد نه‌تنها نسیم تدبیر و امید، چنان‌که باید و شاید، در این استان جریان نیابد، بلکه اقتدار و اعتبار دولت در استان را به‌شدت مخدوش و فضای تکاپوی حامیان دولت را سخت مسدود و محدود ساخت و ظرفیت‌های عمران و توسعه‌ی استان را همچنان مغفول گذاشت.

شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات استان فارس، پیش از این، مشکلات، کاستی‌ها و ضرورت‌های فراموش شده استان را در بیانیه‌ها و نامه‌های علنی و خصوصی تبیین نموده، معیارهای انتخاب استاندارِ باکفایت و مناسب برای این استان را گوشزد کرده است.

 علاوه بر این، فهرستی از شخصیت‌هایی را نیز که آنها را واجد توانمندی لازم برای مدیریت استان می‌دانست به محضر وزیر کشور ارائه نمود. این فهرست به هر دلیل یا مصلحتی، مقبول وزارت محترم کشور واقع نشد و در روزهای اخیر، مطلع شدیم که فردی خارج از فهرست‌های پیشنهادیِ ارسال‌شده از استان نامزد تصدی این سمت قرار گرفته است.

 در این میان، آنچه شگفتی و تأسف مردم اعتدال‌گرای فارس را برانگیخت، اقدام عجولانه نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی بود که بدون عنایت به اصل صریح تفکیک قوا و بی توجه به جهت‌گیری آرای مردم فارس در انتخابات اخیر، سعی گردید دولت را از انتخاب استانداری مقتدر و متعهد به برنامه‌های دکتر روحانی منصرف نمایند. برخی از این عزیزان، حتی  اصلاح‌طلبان را متهم کردند که حاضر به پذیرش گزینه‌ی مد نظر دولت برای استانداری فارس نیستند و در مخالفت با فرد معرفی‌شده، با آنها همصدایند.

شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات فارس، برای رفع هرگونه ابهام، بار دیگر به‌صراحت اعلام می‌نماید که بیش از آن‌که بر روی افرادی خاص برای تصدی سمت استانداری تأکید داشته باشد، دغدغه‌ی اجرای برنامه‌ها، تحقق شعارها و احیای اعتبار و اقتدار دولت در استان فارس را دارد و در سال همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت، از هر گزینه‌ای که واجد صلاحیت‌ها و کفایت‌های لازم بوده، از سوی دولت تدبیر و امید به سمت استانداری منصوب گردد، با تمام توان حمایت خواهد کرد.

امید است دولت محترم نیز در انتصاب استاندار جدید، جناب آقای مهندس سید محمدعلی افشانی، بیش و پیش از هرچیز، به تحقق شعارهای خویش و مطالبات عقبه‌ی توانمند حامی‌ خود در این استان توجه کند و بدون تأثیرپذیری از فشارها، شخصیتی را که متعهد، توانمند و مقتدر تشخیص می‌دهد در این جایگاه مهم منصوب نماید.

 والسلام

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فارس


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


ناشناس
|
Iran
|
1394/04/23 11:19
  +0

  -0
پاسخ
گستردگی وپراکندگی جمعیتی کهگیلویه را ازگذشته به سبب سابقه تمدنی کهن وشکل گیری ایلات آن در خوزستان بوشهروفارس، راداریم. هم استانی های عزیزاستحظار داشته باشند مهندس افشانی از ایل سترگ رضاتوفیق، (سادات سید محمید) واقع در خوزستان،جولکی- ولی اساسا ریشه درتمدن کهگیلویه دارد وسابقه ایشان در خوزستان بسیار درخشان متعهد وبسیار پاک می باشند. امیداست در سمت جدید ابقا ومنشا خیر برای لر زبانان باشد. آرزومندیم بچه های سرزمینان افتخار آفرین بشوند تا بتوانند کمکی به پیشرفت مردم منطقه کنند
علی
|
Iran
|
1394/04/23 11:20
  +0

  -0
پاسخ
مهم این نیست که افشانی لر باشد یا نباش خوزستانی باشد یا کهگیلویه و بویراحمدی مهم این است که یک مدیر زحمت کش را به اسم لر بودن مورد هجمه قرار دادن
شیراز
|
Iran
|
1394/04/23 11:29
  +0

  -0
پاسخ
از دید مردم شیراز بومی و غیر بومی فرقی نداره . هر کسی که در راه پیشرفت استان فارس قدم برداره و فارس رو به جایگاه اصلی خودش تو کشور برسونه مورد تائید مردمه . حالا این وسط حضرات نمایندگان مردم یه جائی منافعشون تو خطره اومدن اقدام به استعفا کردن . آقایون نمایندگان تو دوره چهارساله نمایندگیتون بزرگترین خدمتی که به فارس کردین همین استعفاتون بود . خدا به همراتون . موفق باشید . ایشالله به نحو احسنت از پس انداز دوره نمایندگیتون لذت ببرید و اون روزای که با پولاتون حال میکنید یه دعا به مردمی که بهتون رای دادن بکنید.

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*