اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5797
تاریخ انتشار: 1394/04/29 17:11
باید فرهنگ تحزب ( حزب گرایی ) در شوشتر و گتوند نهادینه شود تا مردم نیز در رقابت های انتخاباتی به حزب و برنامه ها رای بدهند و نه به افراد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، پیک شوشتر نوشت: احزاب و جریانهای سیاسی باید در شوشتر و گتوند به مردم بگویند که دیگر از این پس به کاندیدای انتخاباتی که مثلا دارای لقب و خصوصیات : سیّد، حجت الاسلام ، کاندیدای مذهبی، کاندیدایی که متعلق به قومیت شوشتری، بختیاری، عرب و یا کاندیدایی که وابسته به طایفه و یا قبیله باشد هرگز رای ندهند و تنها به کاندیدایی حزبی با رعایت تخصص و تعهد رای بدهند که اصولگرا (مثلا از جبهه پایداری و دیگر احزاب اصولگرا) و یا کاندیدای اصلاح طلبان (مثلا از حزب اعتماد ملی و دیگر احزاب اصلاح طلب) رای بدهند .

همه شهروندان باید مطلع گردند که برای اولین بار در شهرستانهای شوشتر و گتوند و حومه انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی که در اسفند ۱۳۹۴ برگزار می شود ، کاندیدای انتخاباتی این دوره، دیگر توسط قومیت های شوشتری، بختیاری و عرب و یا توسط طایفه ها حمایت نمی شوند و تنها مردم باید به کاندیدای اصلاح طلبان و یا اصولگرایان رای بدهند .

کاندیدای انتخابات مجلس دهم در شوشتر و گتوند برای روشن شدن افکار عمومی و شفافیت انتخاباتی، موظف هستند به مردم بگویند که کاندیدای اصولگرایان هستند یا کاندیدای اصلاح طلبان .

همچنین مردم به کاندیدایی که به مردم شوشتر و گتوند می گویند که مستقل است و یا وابسته به هیچ جناح و حزبی نیست اعتماد نمی کنند و رای نمی دهند زیرا مردم می دانند کاندیدایی که اعلام می کند مستقل است ، بعد از پیروزی در انتخابات و ورود به مجلس ، قطعا پاسخگوی عملکرد و رفتار خود به مردم نمی باشد . ولی اگر مردم به کاندیدای اصولگرایان و یا اصلاح طلبان رای بدهند بعدا همان نماینده موظف است به عملکرد نمایندگی خود در طول چهار سال دوره خود به مردم ، به جناح و حزب خود پاسخگو باشد و حتی هواداران آن جناح و حزب اصولگرا و یا اصلاح طلب مطالبات خود را از نماینده وابسته به جناح خود پیگیری و یا در صورتی که عملکرد قابل قبولی نداشته باشد از سوی هواداران حزبی که رای آورده است مورد انتقاد قرار می گیرد .

به عنوان نمونه ، مثلا باراک اوباما که کاندیدای حزب دموکرات آمریکا می باشد مردم نیز به کاندیدای حزب دموکرات که همان اوباما بود رای دادند و دیگر به سیاه پوست بودن و دیگر خصوصیات وی توجهی نمی کردند. هم اکنون نیز باراک اوباما به دلیل اینکه با حمایت حزب دموکرات آمریکا به پیروزی رسیده است همیشه برنامه های اقتصادی ، سیاسی و نظامی حزب دموکرات آمریکا را اجرا می کند و نسبت به عملکرد خود به حزب دموکرات باید پاسخگو باشد. همچنین در صورتی که اوباما عملکرد خوبی نداشته باشد از سوی حزب مخالف خود یعنی حزب جمهوری خواه مورد انتقاد قرار می گیرد .

این نوع برگزاری انتخابات در ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر نمونه یک انتخابات بر پایه دموکراسی و حزب گرایی است که مورد تایید مردم آمریکا نیز قرار گرفته است .

حال مردم شوشتر و گتوند آمادگی داشته باشند که برای اولین بار در طول تاریخ انتخابات، تمرین دموکراسی نمایند و تنها به کاندیدای اصولگرا یا اصلاح طلب که هنگام تبلیغات در شوشتر و گتوند ستادهای انتخاباتی با تابلوی اصولگرایان و یا اصلاح طلبان فعالیت خواهند نمود رای بدهند .

گرچه این نوع برگزاری انتخابات به صورت حزبی و جناحی شاید برای برخی شهروندان نامفهوم و سخت باشد ولی سایت پیک شوشتر به صورت منظم و به مرور تا پایان انتخابات ، رسالت اطلاع رسانی خود به مردم را انجام خواهد داد تا این تمرین دموکراسی در انتخابات شوشتر و گتوند به خوبی اجرا گردد .

کلیه کاندیدای انتخابات مجلس دهم در شوشتر و گتوند باید از هم اکنون به صورت شفاف و صادقانه موضع جناحی و حزبی خود را با مردم در میان بگذارند و هرگز به دروغ به مردم نگویند که مستقل و بی طرف هستند و یا وابسته به هیچ جناح و حزب سیاسی نیستند زیرا مردم نیز باور نخواهند نمود .

همچنین کاندیدا به مردم شوشتر و گتوند نگویند که مثلا اصولگرای اصلاح طلب هستند و یا اصلاح طلب اصولگرا. زیرا مردم دچار سردرگمی در انتخابات خواهند شد .

پیک شوشتر به زودی تحلیلها ، مقالات و اخبار کاندیدای اصولگرا و یا اصلاح طلب انتخابات مجلس در شوشتر و گتوند را جهت اطلاع مردم منتشر خواهد نمود تا در روز برگزاری انتخابات با آگاهی کامل به کاندیدای اصولگرایان و یا اصلاح طلبان رای بدهند.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*