اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5806
تاریخ انتشار: 1394/04/30 23:18
عید سعید فطر مادری به دلیل درد زایمان به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل می‌ شود که بعد از به دنیا آمدن نوزادش و در حالتی ناباورانه مادر از دنیا می‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، عید سعید فطر بود، مادری مومنه برای اقامه نماز فطر در یاسوج به محل برگزاری نماز می‌رود و در آنجا بعد از خواندن نماز بلافاصله به دلیل درد زایمان او را به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل می‌کنند که بعد از به دنیا آمدن نوزادش و در حالتی ناباورانه مادر از دنیا می‌رود.

حجت‌الاسلام محمد غفاری مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج که در این اتفاق خواهرش را از دست داده است، می‌گوید: خواهرم هیچ‌گونه مریضی از قبل نداشت، او کاملاً سالم بود و در حالت طبیعی خواهرم را برای به دنیا آوردن نوزادش به زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل می‌کنند و بعد از اینکه نوزاد خواهرم به دنیا می‌آید، تیم پزشکی بیمارستان اعلام می‌کند که خواهرتان دچار خونریزی شده است و وی را باید به اتاق عمل ببریم بعد از دقایقی در حالتی ناباورانه اعلام کردند که خواهرتان فوت کرد.

حجت‌الاسلام غفاری با بیان اینکه خواهر من هیچ‌گونه سابقه بیماری نداشت، تصریح کرد: اگر قصوری در این زمینه انجام گرفته، خدا عالم است.

وی با بیان اینکه بستگانمان را به خویشتن‌داری دعوت کردیم، افزود: به خویشاوندان گفتم از هر گونه اقدامات نامتعارف خودداری کنند و بستگان تاکنون در این خصوص خویشتن‌داری کرده‌اند.

غفاری افزود: ما به مسئولان اعتماد کردیم و امیدواریم مسئولان ذیربط پاسخگو باشند و با توجه به ناامنی روانی نسبی که در سطوح مردم بوجود آمده است، انتظار شفاف‌سازی و پاسخگویی دقیق از مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد داریم.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید روشن شوند، اظهار کرد: آدم سالمی به بیمارستان رفته است و به منزل برنگشت و راهی آرمگاه ابدی شد. فردی که نیازمند اقدامات اولیه و بدیهی بوده است به جای مداوا و درمان از دنیا می‌رود.

حجت‌الاسلام غفاری گفت: پزشک قانونی روز دوشنبه مجوز دفن داده است و مراحل قانونی برای مشخص شدن علت یا عوامل مرگ در حال پیگیری است.

 توضیحات دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

پرویز یزدان‌پناه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نظر نمی‌رسد که در مرگ این خانم باردار قصوری انجام گرفته باشد.

یزدان‌پناه، اظهار کرد: زایمان آن خانم باردار ربع ساعت انجام گرفته و در اتاق عمل متخصص، دکتر قلب، جراح عمومی، بیهوشی و سایر تیم پزشکی بالای سر بیمار حضور داشتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه علت هنوز نامشخص است، بیان کرد: بر اساس تحقیقاتی که ما انجام دادیم قصوری صورت نگرفته است چرا که متخصص، دکتر قلب، جراح عمومی و بیهوشی بالای سر بیمار حاضر بودند.

وی تاکید کرد: قصوری نبوده است و مهمترین چیزی که متخصص قلب می‌گوید وی مشکل و نارسایی قلبی داشته است و در ادامه کار در نبض قلب بیمار ناهماهنگی بوجود آمد. البته پزشک قانونی نمونه گیری و برای بررسی به اصفهان ارسال کرده است.

معاون درمان دانشگاه یاسوج گفت: تیمی برای بررسی و پیگیری موضوع تشکیل می‌گردد که اقدامات لازم را انجام بدهد.

وی افزود: در سال گذشته ما هیچ مرگ مادر بارداری را نداشتیم ولی امسال با فوت دو مادر روبرو شدیم و شاید در مرگ مادر اولی قصوری صورت گرفت ولی در مرگ این مادر به نظر نمی‌رسد کوتاهی شده باشد.

تلاش برای تماس با رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج به نتیجه نرسید.

منبع:کبنا

 


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان


باقر
|
Iran
|
1394/04/31 02:05
  +0

  -0
پاسخ
احتمالا همه پزشکان رفتن مرخصی

ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*