اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5815
تاریخ انتشار: 1394/04/31 20:42
طبق آمار، تردد این خودروهای سنگین عراقی سالانه ۴۰ میلیارد ریال به جاده‌های خوزستان خسارت می‌زند اما تاکنون این خسارت‌ها جبران نشده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی عصرجهان، برخورد دو دستگاه تانکر عراقی حامل سوخت موجب آتش سوزی و ایجاد ترافیک در اتوبان خلیج فارس در کمربندی شمال شرق اهواز شد.

این حادثه ساعت 8.30 صبح چهارشنبه در کمربندی 'برومی' اهواز به سمت شهر شیبان رخ داد و در جریان این حادثه هر دو تانکر عراقی به طور کامل در آتش سوخت.

در این حادثه آتش سوزی که حالت انفجاری داشت به کسی آسیب نرسید.

به گزارش باوی نیوز، تانکرهای عراقی به عنوان ترانزیت ، سوخت منطقه اقلیم کردستان عراق را به بندر امام خمینی (ره)انتقال می دهند.

تانکرهای سوخت‌رسان عراقی که در یک دهه اخیر به‌طور مکرر میهمان جاده‌های خوزستان بوده و هستند علاوه بر خسارت‌های میلیاردی که برای زیرساخت‌های بخش راه استان به بار آورده‌اند، از نظر ایمنی جاده‌ای هم همواره خطرساز بوده‌اند اما در این مدت برای سودآوری و ایمنی راه‌های خوزستان از این نظر به گفته مسئولان امر تدبیری اساسی اندیشیده نشده است.

روزانه بر اساس آمار متفاوت از ۶۰۰ دستگاه گرفته تا یک هزار و ۲۰۰ دستگاه از این خودروها از مرزهای باشماق و پرویز خان کشور در سمت غرب وارد کشور شده و به سمت خوزستان راهی می‌شوند اما علاوه بر مبلغی که به عنوان عوارض و مابه التفاوت قیمت سوخت از رانندگان آنها دریافت می‌شود در خوزستان که حجم عمده مسیر آمد و شد اینهاست جز چند صد هزار ریالی که در مسیر آزادراه خلیج‌فارس پرداخت می‌کنند درآمد دیگری عاید این استان نمی‌شود.

طبق آمار، تردد این خودروها سالانه ۴۰ میلیارد ریال به جاده‌های خوزستان خسارت می‌زند اما تاکنون این خسارت‌ها جبران نشده است.


بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*