اخبار عمومی
اعلام وصول 2
5866
تاریخ انتشار: 1394/05/05 10:41
فرماندار هندیجان:
برخی جوانان فکر می کنند اشتغال زایی یعنی پشت میز نشستن است. بندر هندیجان در حوزه تجارت و صیادی مزیت نسبی اقتصادی دارد

احمد جعفری نسب فرماندار هندیجان در گفتگوی اختصاصی با "ناصرحکیمی" خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی "عصرجهان" اظهار داشت: شهرستان هندیجان از نظر جایگاه و موقعیت در کشور شناخته شده است. و یکی از مهمترین علل این شهرت انعکاس اخبار شهرستان از طریق خبرنگاران است.

وی افزود: خبرنگاران در جهت معرفی ظرفیت های اقتصادی هندیجان و انعکاس مشکلات شهرستان اخبار و گزارشات متعددی را منتشر نمودند. بنابراین من از عملکرد خبرنگاران راضی هستیم. و از نقد آنان هم استقبال می نمایم.

  فرماندار هندیجان در ادامه گفتگو به بحث اشتغال، تعریف اشتغال و باز تعریف اشتغال پرداختند. جعفری نسب از افراد جویای کار گله مند بود و عنوان نمودند: ما به عنوان نماینده دولت گفتیم در راستای اشتغال زائی  به افراد جویای کار 10 میلیون تومان وام، یک باب غرفه در بازارچه مبادلات مرزی و کالای همراه ملوان می پردازیم اما متاسفانه کسی استقبال نکرده است. یعنی ما در این شهرستان بیکار نداریم؟ یا افراد جویای کار، کار در حوزه تجارت و صیادی را اشتغال نمی دانند؟ و یا شاید کار در حوزه تجارت و صیادی را اشتغال نمی دانند؟ مگر جوانان به دنبال اشتغال نیستند؟

برخی جوانان فکر می کنند اشتغال زایی یعنی پشت میز نشستن است. درحالیکه در تمام دنیا  تعریف اشتغال تغییر نموده، اشتغال باید موجب تولید واشتغال مضاعف گردد.مگر دولت مثلا در شهرستان خودمان "هندیجان" می تواند چند میز و صندلی به ادرات اضافه نماید؟ ظرفیت ایجاد شغل پشت میز نشینی به نسبت افراد جویای کار بسیار بسیار محدود است در حالیکه ظرفیت ایجاد اشتغال در بخش خصوصی مثل تجارت و صیادی بسیار وسیع تر و  پر منفعت تر است.

وی بیان داشتند، بندر هندیجان در حوزه تجارت و صیادی  مزیت نسبی اقتصادی دارد و باید تاکید نمایم در تمام دنیا و کشورهای صاحب اقتصاد برتر سرمایه گذاران و جویندگان کار با توجه به مزیت های نسبی  اقتصادی کشور، منطقه و یا شهر خود اقدام به  سرمایه گزاری بلند مدت،میان مدت و کوتاه مدت می پردازند. ما می خواهیم در این شهرستان  در راستای اشتغال پایدار کاری انجام دهیم. نه اینکه به توسعه شغل های کاذب و بسیار پرخطر بپردازیم.

احمد جعفری نسب ادامه داد برخی افراد در بحث سوخت و یا قاچاق سوخت فعالیت می نمایند. این یک شغل کاذب و بسیار پرخطر است.

اما ما به عنوان نماینده دولت سعی داریم از ظرفیت های تجارت و صیادی بهره ببریم. در همین راستا توانستیم مجوز پرورش میگو برای جویندگان کار اخذ نمائیم و بازارچه مبادلات ایرانیان را راه اندازی کردیم تا تولید و اشتغال در یک چرخه سودآور قرار گیرد و ایجاد یک شغل به صورت مضاعف و اتوماتیک وار  مشاغل جدیدی با درآمد های جدیدی را ایجاد نماید.

فرماندار هندیجان اینگونه سخنان خود را به پایان برد: امسال متاسفانه شاهد خشکسالی بی سابقه ای بودیم بسیاری از کشاورزان زحمت کش ما خسارت های فراوانی دیدند. تلاش کردیم بخشی از خسارت های آنان از طریق بیمه پرداخت شود، اما به نسبت خسارت های وارده ناکافیست. لذا باید به فکر اصلاح الگو کشت مانند کشت زمستانی باشیم.

ما در راستای رفاه حال شهروندان به دنبال افتتاح دفتر پلیس+10 می باشیم.

برچسب ها:
هندیجان ؛ تجارت ؛ صیادی ؛ اشتغال ؛ ظرفیت ؛

بیشتر بخوانید :


کانال تلگرام عصر جهان



ثبت نظر

نام*
ایمیل(اختیاری)
نظر*